Među nagrađenima su učitelji, nastavnici, stručni suradnici te ravnatelji škola iz raznih dijelova Hrvatske
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je 6. listopada na svečanosti održanoj u Kongresnoj dvorani Zagrebačkog velesajma nagradilo novčanim iznosom od 1327 eura bruto 522 odgojno-obrazovna djelatnika koji su se u 2024./2025. istaknuli profesionalnim i stručnim radom.
Nagrade su uručene sedmu godinu zaredom povodom Svjetskog dana učitelja kako bi se odalo priznanje pojedincima koji kontinuirano doprinose unapređenju odgojno-obrazovnog sustava.
U prigodnom govoru ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs rekao je kako učitelji i nastavnici otvaraju djeci nove vidike, ohrabruju ih da teže novim znanjima te ulijevaju povjerenje roditeljima da su njihova djeca u dobrim rukama.
– U današnjem društvu na vama je velika odgovornost. Živimo u prilično nemirnim vremenima, globalna geopolitička situacija nije sjajna. Svaki dan smo izloženi novim izazovima i opasnostima. Nove tehnologije stvaraju informacije koje djeca neselektivno upijaju. Pod nadzorom i objašnjenjem treba doprinijeti da upijaju ono što je dobro te da ono što nije dobro ne uzimaju zdravo za gotovo. Uz roditelje možete u tome pomoći – poručio je ministar Fuchs.
Jedna od nagrađenih je Dalia Kager, učiteljica informatike u Osnovnoj školi Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici. Zahvalna je na nagradi jer je to znak pažnje te prepoznavanje truda i rada svakog učitelja. Kao učiteljica informatike radi 16 godina te smatra da i učitelj kroz rad s djecom svakodnevno uči i spoznaje nešto novo.
– Rad s djecom obogaćuje, oplemenjuje i uveseljava moj život ne samo profesionalno, nego i privatno. Od djetinjstva sam htjela biti učiteljica jer sam to osjećala kao poziv. U razredu imam učenike s raznim teškoćama u razvoju, primjerice s teškoćama iz spektra autizma, s disgrafijom i disleksijom, teškoćama u učenju. Rad s njima je izazovan, ali učim od njih i smišljam nove metode i pristupe kako bi dobili sve što je namijenjeno kroz obrazovni proces – ispričala je Kager.
Učiteljica fizike u Osnovnoj školi dr. Vinka Žganca, Maida Birač, istaknula je kako je nagrada pokazatelj da dobro radi s učenicima. U školi radi 15 godina, a učiteljica je željela biti od djetinjstva. Birač ljepotu učiteljskog posla vidi u prenošenju znanja te smatra da je to nešto najvrjednije što se može dati djeci.
Učiteljica engleskog jezika u Osnovnoj školi Spinut u Splitu, Ivana Bokavšek, već 25 godina radi u školi, a po sedmi put je nagrađena za svoj rad. Naglasila je da kad bi mogla birati, ponovno bi izabrala posao učiteljice.
– To je složen posao za koji se treba puno educirati tijekom života. Nije uvijek lako. Međutim, najvažnije je da učitelj zadrži motivaciju za rad – rekla je Bokavšek.
Naglasila je kako je dobro da učitelji jedni drugima budu podrška. Tijekom svog rada Bokavšek je u razredu imala djecu s teškoćama te se posebno pripremala nastojeći što je više moguće pomoći u njihovom svladavanju gradiva. Smatra da to nije lako jer su teškoće različite i učiteljima nedostaje znanje.
Unatoč današnjim izazovima, nastavnik geografije i engleskog jezika u Gimnaziji Metković, Petar Nikolić, sretan je što radi posao koji voli.
– Ovaj put sam izabrao s 18 godina. Lijepo je omogućiti učenicima stjecanje novih znanja, vještina i vrijednosti. Veselim se i mogućnostima koje se pružaju kroz Erasmus projekte i međunarodnu suradnju te mi je drago da radim posao učitelja – ispričao je Nikolić.
Nastavnica povijesti, filozofije, logike i etike u Srednjoj školi Ban Josip Jelačić u Zaprešiću, Željka Winkler, je u odgojno-obrazovnom sustavu 27 godina. Za nju je ulazak u učionicu i rad s učenicima uvijek veliko zadovoljstvo. Smatra da kroz svoj rad utječe da se učenici mijenjaju i te pozitivne promjene su vidljive.
Učitelj povijesti i geografije u Osnovnoj školi Đuro Pilar u Slavonskom Brodu, Ivan Ilišević, istaknuo je da ne bi mogao raditi niti jedan drugi posao, jer je posao učitelja izabrao iz ljubavi i smatra da ga radi vrlo dobro. Naglasio je da učitelj ima veliku odgovornost u pripremi djece za život.
– U školi imamo i djecu s teškoćama u razvoju te je lijepo raditi s njima. Svako je dijete individua od koje se puno nauči – rekao je Ilišević.
Učiteljici razredne nastave u Osnovnoj školi Kralja Tomislava, Ivi Erak, dobivena nagrada znači podrška sustava i priznanje da je njezin rad u tom sustavu dobar.
– Posao učitelja je težak jer učitelj nosi sudbinu djece ‘na leđima’. Istodobno je i veseo jer kad se toj djeci pokaže vjera u njih, oni poklone nešto što se ne može platiti, a to su osmijeh, ljubav i povjerenje. U razredu imam učenike s disleksijom, disgrafijom i s poremećajem iz spektra autizma. Rad s njima je izazovan i lijep. Moj stav je da svako dijete u razredu treba poseban pristup, svako dijete uči na svoj način, svako dijete treba drugo ohrabrenje. Svoje učenike volim onakve kakvi jesu i učim ih da smo svi jednako vrijedni – objasnila je Erak.