‘Kamo ide ovai svijet?’ gledatelje podsjeća da je smijeh, ljudskost i mala doza ludosti ono što ovaj svijet ipak drži u ravnoteži
Premijera nove komedije Kazališta Moruzgva, ‘Kamo ide ovai svijet?’ pretvorila je zagrebačku Scenoteku u pravo žarište smijeha, energije i kreativnog kaosa. Brojna poznata lica iz svijeta glume, televizije i kazališta došla su podržati mladi dvojac Domagoja Ivankovića i Lovru Kondžu, čija je izvedba izazvala salve oduševljenja i minute kontinuiranog smijeha u prepunoj dvorani.
Večer je protekla u duhu kakav Moruzgva i obećava – opušteno, toplo, uz šalu, prepoznavanje i nevjerojatno dobru atmosferu. Na premijeri su se tako mogli vidjeti brojni kolege-glumci, redatelji i dugogodišnji prijatelji kazališta, koji su s posebno puno simpatija ispratili premijerni izlazak Ivankovića i Kondže u ovoj duhovitoj, modernoj i pogođeno aktualnoj komediji, među kojima su bili i Doris Pinčić Guberović, Ksenija Marinković, Daria Lorenci Flatz, Barbara Vicković, Momčilo Otašević, Luka Knez i brojni drugi.
Publici su kroz brzi tempo, britak humor i sjajnu partnersku dinamiku ispričali priču o dvojici kreativaca koji u očajničkoj potrazi za ‘velikom idejom’ posegnu za umjetnom inteligencijom – a dobiju upravo ono čega su se trebali bojati: kaos na granici između ljudske nesavršenosti i tehnološke preciznosti. Njihova interpretacija izazvala je glasne reakcije, aplauze i spontani smijeh koji je ispunio dvoranu od početka do kraja.
Režiju potpisuje Dražen Krešić, tekst je djelo Vida Leža, a cijeli projekt vodi Moruzgvina osnivačica i producentica Ecija Ojdanić, koja je puna emocija poručila kako je iznimno ponosna na ovu mladu ekipu koja ‘donosi potpuno novu energiju Moruzgvine komedije – svježu, generacijsku i beskompromisno zabavnu’.
Predstava se tematski poigrava umjetnom inteligencijom, kreativnošću i ljudskom nesavršenošću te na vrlo duhovit način otvara pitanje: može li nas tehnologija zamijeniti – ili ćemo je ipak mi ‘nadmudriti’ našom blesavošću? Publika je dobila odgovor kroz 75 minuta briljantnog komičnog tempa koji povezuje generacije i naslanja se na ono što Moruzgva oduvijek radi najbolje: humor u kojem se svatko pronađe.
Ova je premijera bila i uvod u mini-turneju – nakon pretpremijere u Zaboku, predstava sada putuje u Crikvenicu 26. studenog, a zatim se 29. studenog ponovno vraća u Scenoteku, za sve one koji sinoć nisu uspjeli uloviti svoju kartu. U siječnju će vjerna publika ponovno dobiti priliku kroz nove mini-turneje i nove izvedbe u Zagrebu.
Ako je suditi prema reakcijama uzvanika, ‘Kamo ide ovai svijet?’ sprema se postati jedna od onih predstava o kojima se dugo priča – i koja gledatelje podsjeća da je smijeh, ljudskost i mala doza ludosti ono što ovaj svijet ipak drži u ravnoteži.
Topla i duhovita priča o ljudskosti, društvenim predrasudama i neočekivanim susretima osvojila je publiku već na prvoj izvedbi
Poslušaj članak
Premijerna izvedba predstave ‘Ljudina’ održana u prepunom i danima unaprijed rasprodanom kazalištu Knap privukla je brojne uzvanike, glumačke kolege i ljubitelje kazališta koji su željeli biti dio početka jedne nove kazališne priče.
Prvi projekt Nexstage teatra, iza kojeg stoje glumci Katarina Baban i Matko Knešaurek, dočekan je s mnogo podrške, emocija i toplih reakcija, a publika je već na prvoj izvedbi potvrdila da je riječ o naslovu koji će ostaviti trag.
Predstava ‘Ljudina’ donosi snažnu i rijetko obrađivanu temu predrasuda prema osobama niskog rasta, a kroz humor, toplinu i intimne trenutke otvara prostor za razgovor o prihvaćanju, razumijevanju i različitostima koje nas oblikuju.
U glavnim ulogama nastupaju Matko Knešaurek i Antun Brzak, koji kroz priču o Danijelu i Tomi vode publiku na emocionalnu i duhovitu vožnju ispunjenu neočekivanim susretima, skrivenim strahovima i borbom za pripadanje.
Režiju potpisuje Tihana Strmečki, redateljica s bogatim međunarodnim iskustvom, dok je tekst napisala Petra Cicvarić, čija dramaturgija spaja smijeh i emociju u skladnu i dojmljivu cjelinu.
Rasprodana dvorana, dugotrajni pljesak i osmijesi publike bili su jasan znak da je Nexstage teatar svoj producentski prvijenac započeo na najbolji mogući način. Posebno su se istaknule reakcije kolega glumaca i prijatelja koji su došli podržati Katarinu i Matka u njihovom novom profesionalnom poglavlju, a među prvima premijeru nisu propustili ni Slavko Sobin, Martina Stjepanović Meter, Ana Begić Tahiri, Csilla Barath Bastaić, Ana Maras Harmander, Mirna Medaković Stepinac, Lena Medar, Luka Nižetić, Sementa Rajhard i brojni drugi.
– Na ‘Ljudini’ smo radili s puno ljubavi i odgovornosti jer smo znali da otvaramo temu koja je društveno važna i emotivno zahtjevna. Htjeli smo da prva predstava našeg teatra nosi poruku, i kad smo na pozornici osjetili reakciju publike, znali smo da je vrijedilo svakog koraka – rekla je Katarina Baban.
– Ući u producentsku priču bio je veliki korak, ali večeri poput ove daju nevjerojatnu potvrdu da radimo nešto što ima smisla. ‘Ljudina’ je nastala iz želje da se progovori o ljudskosti, empatiji i svemu onome što često zaboravimo u brzini svakodnevice. Publika je to prepoznala, i to nam je najveća nagrada – dodao je Matko Knešaurek, koji u predstavi i glumi i producira.
Sudeći prema prvom koraku, Nexstage teatar najavljuje svjež pristup, hrabre teme i projekte koji povezuju publiku i umjetnike. ‘Ljudina’ je upravo takva predstava – jednostavna, snažna i duboko ljudska, a istovremeno ispunjena humorom koji dopire do svih generacija.
Loureiro je poznat po tehničkoj vještini sviranja gitare, često uključujući tehnike poput dvoručnog tapping i sweep pickinga
Gitaristički virtuoz Kiko Loureiro, koji je svirao u metal velikanima Megadeth i brazilskoj grupi Angra, dolazi u srijedu, 10. prosinca, u Boogaloo klub u sklopu turneje na kojoj slavi 35 godina karijere i predstavlja sedmi album ‘Theory of Mind’, najavio je Twilight Promotion.
Koncert u organizaciji Black Label Eventsa bit će presjek njegove bogate glazbene priče, od klasika Angre i Megadetha, preko instrumentalnih solo kompozicija, do pjesama s njegovog najnovijeg albuma ‘Theory of Mind’. Na pozornici Boogaloo kluba pridružit će mu se Bruno Valverde na bubnjevima, Felipe Andreoli na bas gitari i Luiz Rodrigues na drugoj gitari.
Loureiro je počeo studirati glazbu i svirati akustičnu gitaru s 11 godina, s 13 godina inspiriran sviranjem Eddieja Van Halena, Jimmyja Pagea, Jimija Hendrixa i Randyja Rhoadsa prelazi s akustične na električnu gitaru, a sa 16 godina već svira s dva benda – Legalize i A Chave.
S 19 godina pridružuje se power metal bendu Angra, s kojim 1993. objavljuje prvi album ‘Angels Cry’ i do 2015. godine objavljuje još šest studijskih albuma. Nakon toga pridružuje se metal legendama Megadeth, gdje zamjenjuje dotadašnjeg gitarista Chrisa Brodericka.
Sudjeluje u snimanju dvaju Megadeth albuma – ‘Dystopia’ (2016.) i ‘The Sick, the Dying… and the Dead!’ (2022.). Krajem 2023. napušta Megadeth i posvećuje se solo karijeri.
Loureiro je poznat po tehničkoj vještini sviranja gitare, često uključujući tehnike poput dvoručnog tappinga, sweep pickinga (arpeggija s punim sweepom), alternate pickinga, hibridnog pickinga, umjetnih i prirodnih harmonija te kombiniranja legata i staccata u istom nizu ili frazi.
Beth je međunarodnu pozornost privukla kao predvodnica post-punk benda Savages poznatog po intenzivnim koncertima i oštrom, minimalističkom zvuku
Jehnny Beth, jedno od najzanimljivijih i najutjecajnijih imena današnje alternativne glazbe, pridružuje se INmusic festivalu #18, donoseći snažnu scensku prisutnost i kreativnu energiju na zagrebački Jarun u godini kada festival slavi svojih 20 godina, najavio je organizator.
Beth je međunarodnu pozornost privukla kao predvodnica post-punk benda Savages, nominiranog za nagradu Mercury Prize, poznatog po intenzivnim koncertima i oštrom, minimalističkom zvuku.
Njezin solo prvijenac ‘To Love Is To Live’ (2020.) otvorio je novo poglavlje u njezinoj karijeri – hrabro, filmski i emotivno snažno – potvrđujući je kao umjetnicu koja se neprestano razvija.
Posljednjih godina Jehnny Beth ostvarila je suradnje s glazbenicima kao što su IDLES, Gorillaz, Sextile i Bobby Gillespie, dok je paralelno gradila i zapaženu glumačku karijeru, s ulogama u filmu Jacquesa Audiarda ‘Paris, 13th District’ te u Oscarom i Zlatnom palmom nagrađenom filmu Justine Triet ‘Anatomy of a Fall’.
Godine 2020. kreirala je i televizijsku seriju ‘Echoes’, u kojoj je predstavila nova imena svjetske glazbene scene, poput Wet Leg, Fontaines D.C. i Kneecap.
U godinama koje su uslijedile vratila se koncertnim pozornicama – nastupala je s IDLES, pratila Depeche Mode na europskoj turneji te se pridružila Queens of the Stone Age na njihovim američkim koncertima, gdje je energija hardcore i metal festivala potaknula novi kreativni zamah.
U Francuskoj je zatim, ponovno udružena s dugogodišnjim suradnikom Johnnyjem Hostileom, započela rad na nadolazećem albumu ‘You Heartbreaker, You’, sirovom i emotivnom izdanju koje spaja instinkt, pobunu i želju za umjetničkom slobodom.
Jehnny Beth pridružuje se već najavljenim izvođačima Gorillaz, Jacku Whiteu, Kings of Leon, The Flaming Lips i IDLES, koji će zajedno obilježiti 20. izdanje INmusic festivala.
INmusic festival #18 održat će se od 22. do 24. lipnja 2026. na zagrebačkom Jarunu.
Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem vaših preferencija i ponovljenih posjeta. Klikom na “Prihvati sve” pristajete na korištenje SVIH kolačića. Međutim, možete posjetiti "Postavke kolačića" kako biste dali kontrolirani pristanak.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva dok se krećete web stranicom. Među njima, kolačići koji su kategorizirani kao potrebni pohranjuju se u vaš preglednik jer su neophodni za rad osnovnih funkcija web stranice. Također koristimo kolačiće trećih strana koji nam pomažu analizirati i razumjeti kako koristite ovo web mjesto. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem pregledniku samo uz vaš pristanak. Također imate mogućnost isključiti ove kolačiće. Ali isključivanje nekih od ovih kolačića može utjecati na vaše iskustvo pregledavanja.
Funkcionalni kolačići pomažu u obavljanju određenih funkcija kao što je dijeljenje sadržaja web stranice na platformama društvenih medija, prikupljanje povratnih informacija i druge značajke trećih strana.
Kolačići izvedbe koriste se za razumijevanje i analizu ključnih indeksa učinkovitosti web stranice što pomaže u pružanju boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.
Analitički kolačići koriste se za razumijevanje načina na koji posjetitelji stupaju u interakciju s web stranicom. Ovi kolačići pomažu u pružanju informacija o metrikama kao što su broj posjetitelja, stopa napuštanja stranice, izvor prometa itd.
Neophodni kolačići apsolutno su neophodni za ispravno funkcioniranje web stranice. Ovi kolačići osiguravaju osnovne funkcionalnosti i sigurnosne značajke web stranice, anonimno.
Oglašavački kolačići koriste se kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje na web-mjestima i prikupljaju podatke za pružanje prilagođenih oglasa.