Kultura

U Gavelli premijerno prikazana predstava “Deca”

Objavljeno

/

“Deca” su žanrovski hibrid poeme i romana u stihovima, a uključuju 163 stranice teksta bez ijednoga interpunkcijskoga znaka, osim finalne – točke.

Poetski roman “Deca” proslavljene srpske dramatičarke Milene Marković, u petak je premijerno u Hrvatskoj, u režiji Saše Božića, izveden u Dramskom kazalištu Gavella koje je taj komad postavilo na scenu u suradnji sa zagrebačkom kompanijom De facto.

Na maloj sceni Gavelle jednosatnu predstavu izvelo je pet zagrebačkih glumica – Nataša Dangubić, Jelena Miholjević, Barbara Nola, Ivana Roščić i Viktoria Bubalo.

One su zajednički uprizorile priču o Mileni Marković, spisateljici, majci djeteta s teškoćama u razvoju, osebujnog karaktera, koja pripovijeda priču o svom životu – od djetinjstva do zrele ženske, majčinske i spisateljske dobi.

“Deca” su žanrovski hibrid poeme i romana u stihovima, a uključuju 163 stranice teksta bez ijednoga interpunkcijskoga znaka, osim finalne – točke. Tekst je primarno dramski utemeljen te se može čitati  kao svojevrsni dramski monolog.

Poema/roman “Deca” Milene Marković dobitnik je 68. NIN-ove nagrade za najbolji roman na srpskom jeziku 2022. godine, a  posljednjih godinu dana postao je regionalni književni hit, kažu u Gavelli.

Dramaturgiju potpisuje Dimitrije Kokanov, glazbu Nikola Krgović, kostimografiju Marita Ćopo, oblikovatelj svjetla je Zdravko Stolnik, autor videa Josip Visković, a inspicijentica Snježana Majdak.

U dramaturškoj obradi Dimitrija Kokanova “Deca” su postala iskaz o identitetu žene koja se opire društvenim kalupima te svijetu koji nudi utopiju vječne mladosti, odzvanjajući tjeskobno-ekstatičnim zvukovima noćnih klubova.

Prepoznatljiv režijski rukopis Saše Božića “Decu” gradi kao subverzivnu igru identiteta, odgoja, majčinstva i sjećanja u osluškivanju prolaska vremena. Prostorom igre dominiraju djeca, koja se u njoj pojavljuju u metaforičkom obliku, kao maleni ljudi, nezaštićeni i ugroženi, te kao odrasli koji se nisu snašli i zapravo su još ranjena djeca koja se prave velika.

Glavni su adut pet glumica i plesačica koje utjelovljuju iskustvo ženskosti u polifonom jeziku teatra, performansa i post-rock koncerta.

Hina

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

U trendu

Exit mobile version