Poveži se s nama

Vijesti

RASTUĆI TREND ODRŽIVOSTI U HRVATSKOJ Čak 81% građana odvaja otpad

Objavljeno

/

Na slici je osoba koja prima kutiju punu povrća od druge osobe ispred kuće. Osoba koja prima kutiju stoji ispred kuće, pokraj zida od cigle i tamno smeđih vrata. Nosi crvenu traku za glavu i svijetlo plavu majicu dugih rukava s trapericama. Osoba koja predaje kutiju je djelomično vidljiva, nosi sivu kapuljaču. Razne vrste svježeg zelenog povrća su vidljive unutar otvorene kutije, uključujući lisnato povrće.

Istraživanje Mastercarda pokazuje da je svaki drugi Hrvat spreman odbaciti proizvode koji nisu društveno odgovorno proizvedeni i platiti više za one ekološke

Gotovo polovica građana bi prestala kupovati proizvode kompanije koje ignoriraju društvenu odgovornost, a 43% ispitanika prilikom kupnje prednost daje proizvodima ili uslugama brendova koji su društveno odgovorni – čak i kada su skuplji, pokazalo je najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard provela agencija Improve u listopadu ove godine.

Rastuća važnost održivosti među hrvatskim potrošačima ogleda se i u sve boljem razumijevanju što održivost zapravo predstavlja. U ovoj godini, 24% ispitanika ocjenjuje svoje poznavanje održivosti kao dobro ili vrlo dobro, što je porast od 6 postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu, dok broj onih koji smatraju da su slabo upoznati s konceptom pada s 24% na 17%.

Građani smatraju da svoju naklonost održivosti pokazuju ponajprije kroz redovito odvajanje i recikliranje otpada, što čini 81% ispitanih – za 5 postotnih bodova više nego prošle godine. Resurse u kućanstvu racionalno troši 79% ispitanika – dakle, više paze da se hrana ne baca, brinu o potrošnji vode, gase uređaje i rasvjetu kad se ne koriste. U trgovinu svoje vrećice nosi njih 78%, a visoko na popisu je i korištenje štednih žarulja – što ističe 77% građana. Ova ponašanja češća su kod više obrazovanih te onih s višim osobnim primanjima.

Pozitivan signal prema ekološki osviještenom potrošačkom ponašanju predstavljaju i podaci prema kojima su za čak 71% ispitanih transparentno poslovanje i fer odnos prema zaposlenicima, dobavljačima i kupcima važniji za procjenu kompanije nego ekonomska snaga. Svaki drugi građanin bi prestao kupovati proizvode određene kompanije ako nisu proizvedeni na društveno odgovoran način, a jednako toliko ih je spremno platiti više za proizvode iz ekološkog uzgoja. Zanimljivo, 41% ispitanika bi, da kupuju novi automobil, odabrali hibridno ili električno vozilo.

– Čak 84% ispitanika smatra da održivo poslovanje ima pozitivan utjecaj na opći dojam o kompaniji ili brendu. Ovo je još jedan pokazatelj da sve veći broj ljudi sve više cijeni održivost, poštivanje raznolikosti i uključivost u poslovnom okruženju. To nije samo trend, već ključna odrednica koja oblikuje percepciju potrošača o vrijednosti tvrtki i njihovih proizvoda. Stoga, integracija ovih vrijednosti u poslovnu strategiju nije samo nužnost, već i prilika za stvaranje autentičnih veza s potrošačima i dugoročne vrijednosti za sve dionike – istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.

Kad su upitani kako bi rangirali aspekte vezane uz održivost, potrošači su na prvo mjesto stavili odnos prema zaposlenicima, što je važno za 87% ispitanih. Slijede zaštita ljudskih prava, uvažavanje raznolikosti i nediskriminacija, odnos prema kupcima, dobavljačima i konkurenciji te zaštita okoliša. Zadnje mjesto zauzima briga o lokalnom razvoju. Pritom je, primjerice, odnos prema zaposlenicima važniji stanovnicima Slavonije, zaštita ljudskih prava ženama, a rang važnosti navedenih aspekata ostao je sličan onome od prošle godine.

Izvor: Val grupa

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Vijesti

Milanovićeva pobjeda ostvarena s najvećom razlikom u drugom krugu ikada

Objavljeno

/

By

Muškarac u tamnom odijelu i plavoj kravati stoji za govornicom s mikrofonom ispred velike pozadine s natpisom "Hvala!". Na govornici se nalazi čaša vode, a muškarac se smiješi prema publici.
Foto: Hina/Edvard Šušak

Aktualni predsjednik Zoran Milanović u nedjelju je osvojio novi mandat s osvojenih 74,68 posto glasova pobijedivši Dragana Primorca koji je osvojio 25,32 posto, što je najveća razlika u postocima između dva kandidata koji su ušli u drugi krug predsjedničkih izbora u Hrvatskoj

Poslušaj članak

Prema rezultatima Državnog izbornog povjerenstva (DIP) razlika u postocima između aktualnog predsjednika i kandidata SDP-a i partnera Zorana Milanovića i protukandidata Dragana Primorca (HDZ i partneri) iznosi 49,36 posto.

Može se reći da razlika među glasovima od gotovo 50 posto nije iznenađenje s obzirom na to da mu je nedostajalo vrlo malo, tek oko dva posto, da pobjedu odnese već u prvom krugu koji se održao 29. prosinca. 

U prvom krugu Milanović je osvojio  glasova birača, a Primorac 314.663 glasova, što je 19,35 posto.

Milanović je u drugom krugu osvojio 1.120.832 glasova, što je oko 87 tisuća više od broja glasova s kojima je pobijedio prvi put 2020. godine – 1.034.170 glasova.

Primorac je kandidat koji je osvojio najmanje glasova od svih kandidata koji su gubili u drugom krugu predsjedničkih izbora – samo 380.038.

Milanović je tako rekorder po razlici koju je ostvario u odnosu na svog protukandidata u drugome krugu, a drugi je Mesić (2005.) s razlikom od 31,86 posto u odnosu na Kosor. 

Treći je Josipović (2009.) s razlikom od 20,25 protiv Bandića, a zatim je opet Mesić (2000.) s 11,83 posto razlike protiv Budiše te Milanović (2019.) koji je ostvario razliku od 5,32 posto u odnosu na Grabar-Kitarović. Grabar-Kitarović (2014.) je tako ostvarila najmanju razliku u odnosu na svog protukandidata Josipovića – 1,48 posto.

Pri tome vrijedi napomenuti kako je ove godine najslabiji odaziv u drugom krugu unatrag 25 godina što objašnjava činjenicu da je Milanović s relativno malo osvojenih glasova ostvario najuvjerljiviju pobjedu.

Po broju osvojenih glasova u drugom krugu ispred njega bili su dva puta Stipe Mesić te Ivo Josipović. 

Do sada su samo Tuđman i Mesić reizabrani za funkciju predsjednika, a Tuđman je jedini koji je do sada uspio ostvariti pobjede u prvome krugu. 

Tuđman je 1992. u prvom krugu pobijedio Dražena Budišu, Savku Dabčević-Kučar, Dobroslava Paragu, Silvija Degena, Marka Veselicu, Ivana Cesara i Antuna Vujića s 56,73 posto osvojenih glasova, odnosno 1.519.100 glasova.

Budiša, njegov glavni protukandidat osvojio je 585.535 glasova, što je bilo 21,87 posto. Ostali su osvojili oko šest posto i manje. 

Na idućim izborima 1997. Tuđman je u prvome krugu drugi mandat osigurao s osvojenih 1.337.990 glasova, odnosno 61,41 posto i time pobijedio Zdravka Tomca koji je dobio 458.172 glasova (21,03 posto) i Vladimira Gotovca koji je osvojio 382,630 glasova (17,56 posto).

Drugi hrvatski predsjednik Mesić svoj je prvi mandat osvojio 2000. godine kada je u drugom krugu pobijedio Dražena Budišu. Osvojio je 1.425.342 glasova birača (55,34 posto), a Budiša 1.120.641 (43,51 posto).

Reizbor je 2005. osvojio s 1.454.451 osvojenih glasova (65,93 posto), čime je u drugom krugu nadmašio Jadranku Kosor koja je osvojila 751.692 glasova (34,07 posto), odnosno s razlikom od 31,86 posto. 

Sljedeći predsjednik Ivo Josipović 2009. godine je ostvario razliku od 20,25 posto u drugom krugu u odnosu na protukandidata Milana Bandića. Josipović je osvojio 1.339.322 (59,45 posto), a Bandić 883.115 (39,2 posto). 

Josipoviću je za dlaku izbjegao novi mandat 2014. godine jer je u drugome krugu razlika između njega i Kolinde Grabar-Kitarović bila tek 1,48 posto. Prva hrvatska predsjednica je osvojila 1.114.945 glasova (50,74 posto), a Josipović 1.082.436 glasova (49,26 posto).

Grabar-Kitarović je lovu na novi mandat u drugome krugu 2020. godine osvojila 929.707 glasova birača, odnosno 47,34 posto, a Milanović 1.034.170, što je bilo 52,66 posto, te je razlikom od 5,32 posto osvojio svoj prvi mandat. 

Mandat predsjednika Republike traje pet godina i na tu dužnost može biti izabran najviše dva puta.

Nastavi čitati

Vijesti

Izvanredni i opunomoćeni Veleposlanik Države Izrael posjetio AKD

Objavljeno

/

Dva muškarca u odijelima stoje ispred ekrana na kojem piše "Warm welcome to AKD". Na stolu ispred njih nalaze se zastave Hrvatske i Izraela.
Foto: AKD

Veleposlanik Države Izrael u Republici Hrvatskoj, Gary Koren, boravio je u radnom posjetu Agenciji za komercijalnu djelatnost (AKD), gdje ga je ugostio glavni direktor AKD-a Jure Sertić

Veleposlaniku Države Izrael predstavljeni su ključni aspekti poslovanja, uključujući uspješne realizacije projekata i inovativna tehnološka rješenja usklađena s europskim regulativama. Poseban naglasak stavljen je na sigurnosne i digitalne projekte koji potvrđuju poziciju AKD-a kao lidera u području identiteta i sigurnosti.

Tijekom sastanka predstavljene su poštanske marke izrađene za potrebe Pošte Izraela, a temeljene na odobrenju koje je izdalo Ministarstvo komunikacija Države Izrael.

– Koristim ovu priliku kako bih izrazio svoju iskrenu zahvalnost na prilici biti vašim gostom u tvrtki AKD d.o.o. Tijekom mog boravka imao sam priliku svjedočiti iznimno profesionalnom radu na najvišoj svjetskoj razini u industriji kojaje osjetljiva i od ključne važnosti za svaku državu, a posebno u današnjem povezanom svijetu punom cyber izazova, punim pokušaja krivotvorenja službenih dokumenata i krađe identiteta građana – istaknuo je Koren.

– S velikim zadovoljstvom podržavam nastavak suradnje između AKD-a i Izraelske pošte, što smatram dodatnim izrazom izvrsnih odnosa između Republike Hrvatske i Države Izrael. Uvjeren sam da ćemo zajedničkim naporima ostvariti značajne uspjehe i pridonijeti sigurnosti i prosperitetu naših dviju država – poručio je.

Održani radni sastanak je pokazatelj jačanja gospodarskih i kulturnih veza između Republike Hrvatske i Države Izraela te sposobnosti AKD-a da odgovori na specifične potrebe međunarodnih klijenata, uz visoke standarde kvalitete i sigurnosti.

Nastavi čitati

Vijesti

Vlada povećava minimalne socijalne naknade za najugroženije

Objavljeno

/

Na fotografiji je prikazana ruka koja drži više novčanica od 100,50, 20 i 10 eura.
Foto: Pexels

Vlada je, osim udomiteljima, naknade podigla i za osobe koje imaju status njegovatelja ili roditelja njegovatelja. Njihova će naknada porasti na 75 eura

Poslušaj članak

S novom 2025. godinom dolazi i nova nada da će biti bolje. Tome se najviše nadaju oni čija mjesečna primanja nisu dovoljna za pokrivanje osnovnih životnih potreba. Hrvatska Vlada, na prijedlog Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, doskočila je tom problemu i odlučila povećati socijalne naknade za one najugroženije.

Naime, od nove godine Vlada je odlučila povećati socijalne naknade za obitelji koje imaju veći rizik od siromaštva i socijalne isključenosti, djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi, starijim osobama, osobama s invaliditetom te roditeljima djece s teškoćama u razvoju, roditeljima njegovateljima te udomiteljima.

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike povećalo je osnovicu za izračun zajamčene minimalne naknade te za izračun naknade za rad udomitelja i iznosa opskrbnine za 10 eura. Tako će iduće godine osnovica za izračun zajamčene minimalne naknade iznositi 160 eura, a za udomitelje 90 eura.

Pojam zajamčena minimalna naknada oblik je socijalne pomoći koji se dodjeljuje onima koji svojim primanjima – zbog nezaposlenosti, bolesti, starosti, invaliditeta ili socijalne ugroženosti – nisu u mogućnosti sami sebi osigurati sredstva za osnovne životne potrebe. Cilj ove naknade je osigurati osnovne uvjete za život osobama koje su u teškoj materijalnoj situaciji.

Iznos minimalne naknade gleda se po broju članova kućanstva i po njihovim prilikama/potrebama (djeca, starije osobe, osobe s invaliditetom). Novčana naknada koja će pripasti kućanstvu određuje se prema propisanoj osnovici te množi s odgovarajućim koeficijentima.

Za dvije odrasle radno sposobne osobe s dvoje djece zajamčena minimalna naknada će 2025. biti povećana za 26 posto (s 420 na 528 eura). Za samohranog radno sposobnog roditelja i jedno dijete naknada će porasti za 32 posto (s 315 na 416 eura), dok će za samohranog radno sposobnog roditelja s dvoje djece naknada biti uvećana za 50 posto (s 400 na 600 eura).

Tradicionalnim udomiteljima s jednim djetetom naknada će sa 632 eura porasti na 697 eura, s dvoje djece s 1264 na 1395 eura, standardnim udomiteljima s 1888 na 2083 eura, a specijaliziranim udomiteljima s 1376 na 1534 eura.

– Nastavljamo već nekoliko godina podizati te iznose socijalnih naknada obiteljima i osobama u riziku od siromaštva, djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi, kao i djeci s teškoćama u razvoju, njihovim roditeljima, starijim osobama te osobama s invaliditetom – istaknuo je Piletić, dodavši da je za povećanje tih naknada u državnom proračunu za iduću godinu osigurano 258 milijuna eura.

Vlada je osim udomiteljima naknade podigla i za osobe koje imaju status njegovatelja ili roditelja njegovatelja. Njihova će naknada porasti na 75 eura.

Isti iznos naknade, za vlastite potrebe, dobiti će osobe koje žive u ustanovama socijalne skrbi, udomiteljskim obiteljima ili drugim organiziranim oblicima smještaja.

Identičan iznos naknade zagarantiran je i studentima koji redovno studiraju.

Nadalje, Vlada je usvojila i odluku o kriterijima i mjerilima za financiranje troškova stanovanja te iznosu sredstava za pojedinu jedinicu lokalne samouprave za 2025. godinu, prema kojoj su lokalne jedinice dužne u proračunima osigurati sredstva za podmirenje troškova stanovanja korisnicima zajamčene minimalne naknade u visini od najmanje 30 posto iznosa zajamčene minimalne naknade priznate samcu, odnosno kućanstvu.

Spomenute naknade trebale bi, barem malo, olakšati život najugroženijim građanima ove zemlje.

Nastavi čitati

U trendu