Poveži se s nama

Kutak za stručnjake

PREDNOSTI KONZUMACIJE PIVA Da, dobro ste pročitali

Objavljeno

/

Slika prikazuje krupni plan čaše piva. Pivo je zlatne boje. Pozadina je zamagljena, ali čini se da je drvena površina, usmjeravajući pažnju na čašu.
Foto: Lukas/Pexels

Pivo, omiljeno piće koje ima dugu povijest, ne samo da pruža trenutke užitka već i nosi sa sobom nekoliko potencijalnih zdravstvenih prednosti kada se konzumira umjereno

Evo nekoliko razloga zbog kojih konzumacija piva u umjerenim količinama može imati pozitivan utjecaj na zdravlje.

Nutritivna vrijednost piva

Pivo sadrži različite nutrijente, uključujući vitamine, minerale i antioksidanse. S obzirom na sastav, pivo može pridonijeti unosu vitamina B skupine, posebno B6, B12, niacina i tiamina. Osim toga, pivo sadrži minerale poput kalija, fosfora i magnezija. Ove tvari mogu podržati različite funkcije tijela, uključujući metabolizam i održavanje zdravlja kostiju.

Srce i krvotok

Umjerena konzumacija piva može imati blagotvoran učinak na kardiovaskularno zdravlje. Studije sugeriraju da određene tvari u pivu, poput flavonoida, mogu pomoći u smanjenju rizika od srčanih bolesti. Osim toga, umjerena konzumacija piva povezana je s povećanjem razine ‘dobrog’ HDL kolesterola, što može pridonijeti održavanju zdravog krvnog tlaka.

Antioksidativna svojstva

Pivo sadrži različite antioksidanse, poput polifenola, koji pomažu u neutralizaciji slobodnih radikala u tijelu. Antioksidansi igraju ključnu ulogu u zaštiti stanica od oksidativnog stresa, čime se smanjuje rizik od raznih bolesti, uključujući neke oblike raka.

Kosti i zdravlje

Pivo sadrži silicij, mineral koji igra važnu ulogu u očuvanju zdravlja kostiju. Umjerena konzumacija piva povezana je s poboljšanjem gustoće kostiju, što može biti posebno značajno u prevenciji osteoporoze i održavanju jakih kostiju s godinama.

Mentalno zdravlje

Umjerena konzumacija piva može imati pozitivan utjecaj na mentalno zdravlje. Određene tvari u pivu, poput kvasca, sadrže vitamine B skupine koji su povezani s poboljšanim raspoloženjem i smanjenjem rizika od depresije. Također, umjereni socijalni aspekti pijenja piva u ugodnom društvu mogu doprinijeti opuštanju i smanjenju stresa.

Prevencija dijabetesa

Istraživanja sugeriraju da umjerena konzumacija piva može pridonijeti smanjenju rizika od razvoja dijabetesa tipa 2. Pivski kvasac, koji se koristi u proizvodnji piva, može imati povoljan učinak na regulaciju razine šećera u krvi.

Zdravlje probavnog sustava

U umjerenim količinama, pivo može pružiti blagotvoran učinak na probavni sustav. Pivski kvasac, bogat vlaknima, može poticati zdravu ravnotežu crijevne flore i potpomagati probavu.

Umjereno uživanje je ključ

Unatoč potencijalnim zdravstvenim prednostima, ključ je u umjerenosti. Pretjerana konzumacija alkohola, uključujući pivo, može dovesti do niza zdravstvenih problema, uključujući ovisnost, bolesti jetre i povećan rizik od ozbiljnih bolesti. Važno je da pojedinci prate smjernice o umjerenom pijenju i konzumiraju pivo odgovorno kako bi uživali u potencijalnim blagodatima bez nepotrebnih rizika.

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Kutak za stručnjake

Haj’mo na kavu i doznajmo njezine dobre strane

Objavljeno

/

Fotografija prikazuje različite faze proizvodnje i konzumacije kave. Sadrži slike zrna kave u različitim stadijima, od berbe do prženja, te gotove šalice kave.
Foto: Pixabay

Sve dobrobiti kave padaju u vodu ako je popijete previše. Smatra se da je dopuštena dnevna doza za zdrave osobe do 400 mg što znači maksimalno četiri šalice dnevno

Kava je jedan od najstarijih i najpopularnijih napitaka na svijetu. Globalizacijom svijeta, a tako i trendova, posljednjih dvadesetak godina, popularnost kave je dodatno porasla, te se pretpostavlja da je kava trenutačno drugi najpopularniji napitak na svijetu, odmah nakon vode.

Kava poboljšava mentalnu budnost i koncentraciju jer sadrži stimulans kofein. Nakon razdoblja obilne konzumacije hrane i pića tijekom blagdana može pomoći povratku u uobičajeni ritam i poboljšati fokus.

Bogata je antioksidansima koji mogu pomoći u zaštiti stanica od oštećenja uzrokovanog slobodnim radikalima. Može pridonijeti općem zdravlju tijela ili podržati imunološki sustav.

Kofein u kavi može pomoći u povećanju energije i smanjenju osjećaja umora koji se često javlja nakon sezone pune proslava – zbog obilne hrane ili manjka sna.

Također, istraživanja su pokazala da umjerena konzumacija kave može biti povezana sa smanjenim rizikom od određenih bolesti poput dijabetesa tipa 2, bolesti jetre i određenih oblika raka.

Osim toga, kava može potaknuti probavu i olakšati probavne procese, što je itekako korisno nakon razdoblja prekomjerne konzumacije hrane.

Nekoliko studija pokazuje da je redoviti unos kave povezan s manjim rizikom od smrti od raznih teških bolesti. Važna studija iz 2012. godine o konzumaciji kave otkrila je da su oni koji su pili kavu imali značajno manju vjerojatnost od smrti.

Neke studije također pokazuju da ispijanje kave do četiri sata prije obroka može smanjiti energetski unos, što potencijalno može dovesti do gubitka težine. Kava također stimulira simpatički živčani sustav, granu autonomnog živčanog sustava za koju se pokazalo da smanjuje glad i povećava osjećaj sitosti. Ovo objašnjava zašto mnogi ljudi tvrde da ih ispijanje šalice ili dvije kave ujutro uz doručak može održati sitima do ručka.

Sve ovo pada u vodu ako kave popijete previše. Smatra se da je dopuštena dnevna doza za zdrave osobe do 400 mg dnevno, što znači maksimalno četiri šalice dnevno.

Nastavi čitati

Kutak za stručnjake

Od danas si poklanjajte kvalitetan partnerski odnos

Objavljeno

/

Fotografija prikazuje dvije osobe koje se grle i drže crvene balone u obliku srca. Pozadina slike pokazuje snijegom prekriveno područje, što sugerira da je zima.
Foto: Pixabay

U kvalitetnom ste odnosu onda kada možete zadržati individualnost i  neovisnost, ali jednako tako imate obostranu želju za osobnim razvitkom

Sitnice za Valentinovo su predivne i svakako si ih danas međusobno poklonite, ali jednako tako svaki dan jedno drugome poklanjajte dobar, kvalitetan, zdrav partnerski odnos.

Stručnjaci kažu da ste na dobrom putu ako nema glumatanja i pretvaranja, možete se opustiti i biti ono što jeste. Ako se ne osjećate tako, bojimo se da nemamo dobre vijesti za odnos u kojem jeste.

U kvalitetnom ste odnosu i onda kada možete zadržati individualnost i neovisnost, ali jednako tako imate obostranu želju za osobnim razvitkom.

Život je često sve samo ne idealan, ali ako većinu vremena kojeg provedete s partnerom osjećate mir i smirenost, na dobrom ste tragu.

Bitno je da naučite lekciju dijeljenja tijekom vašeg odnosa. Bez dijeljenja, partnerstvo je čisto udruživanje dvije osobe koje gledaju samo sebe. Dijeljenje je bit timskog rada i partnerstva. U vezi se dijele emocije, misli, vrijeme, prostor i osobne stvari. Tu je i strpljenje, zahvalnost jer voljena osoba nije netko ‘tko se podrazumijeva’.

Radite na stalnom unaprjeđivanju vašeg odnosa. Konstantna promjena vašeg odnosa je ključna za uspjeh i nikad ne uspoređujte svoj odnos s odnosom vaših prijatelja i članova obitelji. To je siguran put prema katastrofi. Koliko ste posebni vi, toliko je poseban i vaš odnos. Ono što je dobro za vas, ne mora biti dobro i za druge.

Uzbuđenje što ćete vidjeti jedno drugo još je jedan znak kvalitetnog odnosa. Činjenica da vam je dobro i kad ste sami, ali je ipak ljepše kad ste sa svojim partnerom govori da vam je stalo do vašeg partnera.

Sljedeća stvar je kemija. Seks možda nije najbitniji, ali je svima itekako bitan.

Kad oba partnera paze jedno na drugo to je znak da im je stalo, a time i jedno drugom pružaju osjećaj sigurnosti. Kombinacija brige i sigurnosti ima značajan pozitivan učinak jer kada ste oboje sigurni da jedno drugom želite samo najbolje svi osjećaji sumnje i nesigurnosti nestaju. Predanost i briga o partneru vrlo je dobar znak kvalitetne i zdrave veze.

Slavite ljubav svaki dan.

Nastavi čitati

Kutak za stručnjake

Postoji alergija na hladnoću, donosimo kako se manifestira

Objavljeno

/

Na slici je osoba u zimskom okruženju, okružena snijegom i ledom. Osoba nosi kaput s kapuljačom obloženom krznom, koja je podignuta preko glave. Rukavice su joj prekrivene snijegom, a drži ih blizu lica.
Foto: Pixabay

Simptomi ove zimske alergije su crvenilo, svrab, osip na mjestu koje je izloženo hladnoći, oticanje ruku prilikom držanja hladnih predmeta, oticanja usana prilikom unošenja hladne hrane. Svatko može reagirati, premda žene mogu biti sklonije reakciji

Zima se smatra razdobljem mirovanja kad je riječ o sezonskim alergijama, ali, upravo su zimski mjeseci pogodni za alergiju na hladnoću koja spada u posebnu grupu alergijskih bolesti nazvanih još i fizikalne urtikarije.

Po mnogima je alergija na hladnoću rasprostranjenija od gripe i respiratornih infekcija, a nastaje kad koža dođe u dodir s hladnim zrakom, vjetrom, vodom ili hladnim predmetima.

Simptomi ove zimske alergije su crvenilo, svrab, osip na mjestu koje je izloženo hladnoći, oticanje ruku prilikom držanja hladnih predmeta, oticanja usana prilikom unošenja hladne hrane. Svatko može reagirati, premda žene mogu biti sklonije reakciji.

Sklonost toj alergiji najlakše je utvrditi s pomoću jednostavnog testa: na golu podlakticu stavi se kockica leda koja se pritisnuta na kožu drži nekoliko minuta.  Ako se u roku od 15 minuta pojavi crvenilo i osip koji se širi, vjerojatno je riječ o alergiji na hladnoću.

Najčešća terapija su antihistaminici kao neka prva linija, koji idu čak u četverostrukim dozama uz postepeno pojačavanje pod nadzorom liječnika. Postoji veliki spektar lijekova. Savjetuje se izbjegavanje hladnoće, kontakta s hladnim predmetima, nošenje rukavica, a sve obično prolazi nakon 24 sata. 

Osobama sa snažnijim alergijskim reakcijama liječnik će propisati EpiPen, uređaj za automatsku injekciju adrenalina prilikom teške alergijske reakcije, a kojeg moraju imati stalno uz sebe.

Najteže reakcije mogu nastati nakon kupanja u hladnoj vodi  jer tada reagira koža cijelog tijela, oslobađa se histamin te dolazi do pada krvnog tlaka, gubitka svijesti  što može uzrokovati  utapanje. Nagle smrti nakon kupanja u hladnoj vodi ili nakon skoka u hladnu vodu često se tumače kao posljedica alergije na hladnoću.

Ako znate da ste osjetljivi na hladnoću što više izbjegavajte boravak vani, a tijekom cijele godine izbjegavajte hladne napitke, sladoled i kupanje u hladnoj vodi.

In Portal

Nastavi čitati

U trendu