Poveži se s nama
In-Portal Banner

Vijesti

ISTRAŽIVANJE Stanje na tržištu rada u Hrvatskoj i regiji

Objavljeno

/

Potražnja za radom nikad veća, radnicima je kod odabira posla najvažnija visina plaće, a dvije trećine zaposlenih uskoro planira promijeniti posao

Portal MojPosao, koji je dio Alma Career grupacije, i ove godine je za vrijeme trajanja Regionalnog sajma poslova proveo istraživanje čiji je cilj bio utvrditi stanje na hrvatskom i regionalnom tržištu rada. Istraživanju su se priključili partnerski portali iz regije MojPosao.ba, Infostud.rs, Vrabotuvanje.com.mk te Deloglasnik.si.

Istraživanje je provedeno kao standardno ispitivanje stavova javnog mnijenja kroz 20 pitanja od kojih su se određene grupe pitanja fokusirala na 3 demografske grupe ispitanika: zaposlene, nezaposlene i one koji se trenutno školuju.

U istraživanju je sudjelovalo više od 6600 ispitanika, od čega je gotovo 2.000 ispitanika bilo iz Hrvatske. Među hrvatskim ispitanicima je bilo 67% zaposlenih, 30% nezaposlenih, te 3% ispitanika koji se još uvijek školuju.

Najvažnija je visina plaće

Iako su prošlih godina prvo mjesto faktora kojima se vodimo kod odabira novog posla zauzimali međuljudski odnosi, inflacija je očito ‘odradila svoje’ te je visina plaće postala najvažniji faktor prilikom odabira posla (71% ispitanika). Dobri međuljudski odnosi i dalje su nam važni te se nalaze na drugom mjestu naših popisa (67%).

Na trećem mjestu nalazi se radno vrijeme (38%), a na četvrtom mogućnost učenja i napredovanja (30%). Sigurnost posla najvažnija je svakom petom radniku (19%).

Visina plaće i dobri međuljudski odnosi najvažniji su faktori kod odabira novog posla stanovnicima svih zemalja regije.

Znanjem i motivacijom do posla

Sudionici istraživanja upitani su što je po njihovu mišljenju najvažnije za dobivanje posla, odnosno čime mogu osvojiti potencijalnog poslodavca.

Najviše ispitanika iz Hrvatske (31%) smatra da su to znanja i vještine te njihova motivacija i želja za zaposlenjem (27%). Svaki peti ispitanik (20%) smatra kako je za dobivanje posla važno radno iskustvo. Zanimljivo je da svega 5% ispitanika, baš kao i prošle godine, smatra kako je za dobivanje posla važna sreća, a 8% da su važni dobri kontakti i poznanstva. Formalno obrazovanje ističe svega 2% ispitanika, dok 2% smatra kako je važna stranačka pripadnost.

Kad je o regiji riječ, Slovenci u nešto većoj mjeri nego ostali ključnim faktorom za dobivanje posla navode radno iskustvo, dok Makedonci u najvećoj mjeri presudnima smatraju motivaciju i želju za zaposlenjem.

Koliku plaću bismo htjeli?

Kad je riječ o priželjkivanoj plaći, ispitanici iz Hrvatske u prosjeku očekuju 1335 eura, što je 11% ili 138 eura više nego prošle godine – to otprilike odgovara i rastu plaća u tom razdoblju.

Svega svaki peti radnik dobio je povišicu ove godine (19%), dok je 14% zaposlenih dobilo korekciju uvjetovanu inflacijom. Više od polovice ispitanika (51%) ove godine niti je dobilo povišicu niti je očekuje, dok ih 17% povišicu nije dobilo, ali joj se nadaju do kraja godine.

Povišice odnosno korekcije u najmanjoj su mjeri dobili zaposlenici u Hrvatskoj, dok su u najvećoj mjeri dobili ispitanici iz Bosne i Hercegovine.

U posljednjih godinu i pol dana posao je promijenilo 44% ispitanika iz Hrvatske, slično kao prošle godine (45%), dok su u najmanjoj mjeri posao mijenjali ispitanici iz Bosne i Hercegovine (34%) te Srbije (38%).

U idućih godinu dana posao namjerava promijeniti (68%) ispitanika, što je značajno više nego je to planiralo prošle godine (56%). Međutim, prema podacima o stvarnoj promjeni poslodavca, vidimo da više ispitanika to planira učiniti nego što ih stvarno to i učini.

Strah od gubitka posla sve je manji

Strah od gubitka posla je i dalje u padu.

Krenuvši od 2020. kada je 36% zaposlenih strahovalo za svoj posao, preko 2021. kada je taj strah dijelilo 28% radnika  pa do 2022. godine tijekom koje je tek svaki peti zaposlenik (21%) izjavio kako strahuje da bi mogao izgubiti posao. Slično je i ove godine, kada svega 20% zaposlenih ispitanika strahuje da bi mogli izgubiti posao.

Gubitka posla u najvećoj se mjeri i ove godine pribojavaju ispitanici iz Srbije (27%), a najmanje iz Makedonije (17%) i Slovenije (17%).

S obzirom na turbulentne godine iza nas, sukladno ekonomskoj situaciji, mijenja se i tržište rada. I dok smo do sada svjedočili snažnom rastu aktivnosti i potražnje za radom, u narednom periodu taj će se rast vjerojatno usporiti. Dvije trećine ispitanika (56%) smatra kako će se neki poslovi tražiti više, a drugi osjetno manje, dok ih 12% smatra kako će broj otvorenih radnih mjesta u idućem periodu biti manji.

Manji dio ispitanika, njih 19% smatra kako će se rast tržišta i broja oglasa za posao nastaviti, dok ih isto toliko (13%) smatra kako u narednom periodu neće biti većih promjena.

Pandemija je omogućila rad od kuće, pa smo tako u proteklim godinama bili svjedoci kako je većina zaposlenih kojima je posao to omogućavao radila od kuće. Sada, kada su se aktivnosti vratile u ‘normalu’, imamo jasniju sliku kako će stvari funkcionirati.

Kao i prošle godine, dvije trećine ispitanika (63%) radi s radnog mjesta iako bi im posao dozvoljavao rad od kuće. Četvrtina ispitanika (25%) radi na hibridan način – djelomično s radnog mjesta, djelomično od kuće, dok ih svega 11% radi isključivo od kuće.

Loša reputacija domaćih privatnih tvrtki

Kao i prošlih godina, kada bi birali tvrtku prema vlasništvu ispitanici iz Hrvatske bi najradije odabrali privatnu tvrtku u stranom vlasništvu (33%), a u najmanjoj mjeri privatnu tvrtku u domaćem vlasništvu (18%) i državnu tvrtku (17%). Četvrtina ispitanika (26%) najradije bi pokrenula vlastiti posao.

Strano privatno vlasništvo je naročito popularno u Makedoniji i Bosni i Hercegovini, dok domaće privatne tvrtke u najvećoj mjeri biraju ispitanici iz Slovenije.

Nezaposleni

Od nezaposlenih ispitanika iz Hrvatske, više od polovice (54%) je nezaposleno 3 mjeseca ili manje, 16% je bez posla između 3 i 6 mjeseci, dok 5% ljudi posao traži dulje od 5 godina, što je manje nego prošlih godina.

Većina nezaposlenih (52%) traži bilo kakav posao, bez obzira je li riječ o poslu u struci ili izvan nje, dok ih 33% traži posao isključivo u struci.

Posao u struci u najvećoj mjeri traže nezaposleni iz Bosne i Hercegovine, a u najmanjoj oni iz Makedonije.

Poslodavci i dalje ne odgovaraju na prijave za posao

Iako smo svjedoci da je do zaposlenika sve teže doći, i dalje kandidati ne dobivaju odgovor poslodavca na prijavu za posao, iako u manjoj mjeri nego prošle godine.

Nešto više od polovice ispitanika (56%) kaže da nikada ili tek rijetko dobiju povratnu informaciju na prijavu za posao, dok je prošle godine isto izjavilo čak dvije trećine ispitanika (67%). Četvrtina ispitanika (23%) izjavila je kako dobiva odgovore na od prilike polovicu prijava, a tek 19% ispitanika odgovor dobiva često ili uvijek, što je povećanje u odnosu na prošlu godinu kada je odgovor na prijavu dobivalo tek 15% ispitanika.

U kojoj mjeri je ovo loše za ’employer branding’ tvrtki govori i podatak da će ispitanici izbjegavati ponovno se prijaviti na oglas u tvrtku gdje nisu dobili povratnu informaciju (54%), tvrtku će negativno komentirati prijateljima i obitelji (21%) ili će čak izbjegavati koristiti proizvode i usluge te tvrtke (10%). Ipak, trećina ispitanika (32%) izjavila je kako neodgovaranje na prijavu za posao ne utječe na njihovo mišljenje o toj tvrtki.

Mladi sve manje optimistični oko perioda pronalaska posla

Od ispitanika koji se još školuju, najveći broj njih iz Hrvatske, njih 40%, vjeruje kako novi posao mogu pronaći u roku od tri mjeseca nakon što završe školovanje, dok 11% ispitanika posao već čeka ili već rade. S druge strane, 28% anketiranih očekuje da će njihova potraga za poslom trajati tri do šest mjeseci, a 21% predviđa da će posao tražiti dulje od pola godine.

Za usporedbu, prošle je godine tek 12% ispitanika smatralo da će posao tražiti dulje od pola godine, a čak 61% je smatralo da će posao pronaći u roku 3 mjeseca.

Kako bi stekli neko radno iskustvo prije pravog zaposlenja ispitanici su spremni odraditi praksu (62%) ili honorarno raditi (51%), dok je za volontiranje zainteresirano njih svega 19%.

Ohrabruje činjenica da svega 8% mladih osoba još uvijek nema jasnu predodžbu čime se žele baviti nakon završetka školovanja dok preostali ispitanici, čak i ako nisu sto posto sigurni u kojem smjeru krenuti, ipak imaju određenu viziju onoga čime se žele baviti.

MojPosao

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

Vijesti

U tijeku je 15. Regionalni sajam poslova

Objavljeno

/

Na slici je osoba u invalidskim kolicima koja koristi prijenosno računalo postavljeno na stolu. Osoba je okrenuta prema prozoru s panoramskim pogledom na grad. Lice osobe nije vidljivo, a prostorija je dobro osvijetljena.

Najveći online sajam poslova u regiji ove godine okuplja 125 tvrtki koje nude gotovo tisuću natječaja za posao, a moguće ga je posjetiti do 22. listopada

Za razliku od nekih prošlih vremena, kada je bilo uobičajeno cijeli radni vijek provesti kod jednog poslodavca, današnji radnici češće mijenjaju posao, bilo zbog boljih uvjeta, potrage za novim izazovima ili želje za promjenom radne okoline.

Ove jeseni, svi koji žele napraviti karijerni korak naprijed mogu to učiniti kroz narednih tjedan dana, na 15. Regionalnom sajmu poslova.

Posjetitelje očekuje gotovo tisuću oglasa za posao

Najveći online susret poslodavaca i kandidata za posao u regiji ponovno je ‘svjetlo dana’ ugledao usred noći. Sajam je otvoren sinoć u ponoć, a svi zainteresirani posjetitelji njegovim virtualnim prostranstvima mogu prošetati sve do 22. listopada.

Na ovogodišnjem sajmu 125 tvrtki iz Hrvatske i susjednih zemalja koje nude gotovo 1000 različitih natječaja za posao, pružajući kandidatima širok spektar prilika u različitim industrijama.

Sajam organizira Alma Career Croatia, tvrtka najpoznatija po svom brendu MojPosao, u suradnji s partnerima iz regije: Poslovi Infostud – Srbija, MojPosao.ba – Bosna i Hercegovina, Vrabotuvanje – Makedonija te Deloglasnik – Slovenija.

Prijava je brza i jednostavna

Sajam traje tjedan dana i dostupan je 24 sata dnevno, a moguće mu je pristupiti putem svih desktop i mobilnih uređaja iz udobnosti vlastitog doma. Sve što vam je potrebno jest stabilna internetska veza.

Osim bogate ponude oglasa za posao, na virtualnim štandovima poslodavaca posjetitelji mogu pronaći informacije o tvrtkama, saznati iskustva zaposlenika, pregledati galerije fotografija te dobiti detaljan uvid u kulturu kompanija.

Prijava na oglase je izuzetno jednostavna i brza.

Kandidati imaju mogućnost prijave na više oglasa odjednom, a prvi razgovori s potencijalnim poslodavcima mogu se održati putem chata ili video poziva.

Posjetite sajam do 22. listopada na www.regionalnisajamposlova.com.

Izvor: MojPosao

Nastavi čitati

Vijesti

ANKETA Kolika bi dostojanstvena plaća trebala biti u Hrvatskoj

Objavljeno

/

Ova slika prikazuje keramičku kasicu prasicu koja leži na hrpi kovanica. Papirnati novac je raspršen oko nje.
Foto: Pixabay

Hrvati jasno poručuju – samo plaće koje premašuju 1500 eura možemo smatrati dostojanstvenima

Pojam dostojanstvene plaće postaje sve relevantniji u raspravama o radničkim pravima, a odnosi se na plaću koja ne pokriva samo osnovne životne potrebe poput hrane i smještaja, već omogućava dostojan život, uključujući odjeću, prijevoz, kulturu i godišnji odmor.

No kolike bi trebale biti plaće u Hrvatskoj da bismo ih mogli smatrati dostojanstvenima? Odgovore je ponudila anketa koju je provela Alma Career Croatia, međunarodna tvrtka najpoznatija po svom brendu MojPosao.

‘Poput cijena i plaće bi trebale biti europske’

Prema anketi, u kojoj je sudjelovalo više od 3800 ispitanika, gotovo polovica ljudi (47%) smatra da bi dostojanstvena plaća trebala iznositi između 1500 i 1999 eura. Mnogi od njih ističu kako ‘cijene u Hrvatskoj jesu europske, pa bi i plaće trebale biti takve’.

S obzirom na visoke troškove života, kao što su stanarina, režije, prijevoz i odjeća, ispitanici smatraju da plaća ispod 1500 eura nije dostatna za pokrivanje osnovnih životnih potreba. Ako se u to uračunaju i kulturne aktivnosti te godišnji odmor, mnogi smatraju da plaća ne bi smjela biti niža od 1700 eura. Međutim, ističu da ni taj iznos nije uvijek dovoljan, osobito ako je osoba samac.

Trećina sudionika ankete (33%) vjeruje da bi dostojanstvena plaća trebala biti još viša – između 2000 i 2499 eura. S obzirom na rast inflacije i cijene nekretnina, tvrde da bi sve manje od tog iznosa dovelo do nemogućnosti zadovoljavanja osnovnih potreba.

‘Ako od svog rada ne možete uštedjeti za izlete s djecom ili godišnji odmor od 10 do 14 dana na moru, onda ste rob, a ne radnik’, poručuju ispitanici.

Nekima je i 1000 eura dovoljno

Svaki deseti ispitanik (10%) smatra da bi jedino plaća viša od 2500 eura mogla jamčiti dostojanstven život u Hrvatskoj. Isti broj ljudi (10%) vjeruje da je dostojanstvena plaća između 1000 i 1499 eura dovoljna, ali naglašavaju da u tom slučaju oba partnera moraju zarađivati približno isti iznos kako bi se osigurao kvalitetan obiteljski život. U suprotnom, smatraju, radi se o pukom preživljavanju.

Bez obzira na iznos, svi ispitanici dijele mišljenje da plaća može biti dostojanstvena samo ako je praćena dostojanstvenim odnosom prema radniku – kako od strane poslodavca, tako i od strane kolega.

Izvor: MojPosao

Nastavi čitati

Vijesti

SNAGA JE U NAMA Dobrotvorna kampanja nastavlja se i ove godine

Objavljeno

/

Umjetnički prikaz ženskog lica sa svijetlim konturama i cvijetom u kosi, uz ružičastu vrpcu, simbol svijesti o raku dojke. Pozadina je apstraktna, s nježnim bojama i svjetlosnim efektima, sugerirajući eleganciju i snagu.
Foto: DALL-E

Dobrotvorna kampanja ‘Snaga je u nama’, koju tradicionalno organizira tvrtka Salvus d.o.o. u suradnji s udrugama Europa Donna Hrvatska i Nismo same, nastavlja se i ove godine s ciljem podizanja svijesti i pružanja podrške oboljelima od raka

Tijekom cijelog listopada, Salvus d.o.o. će od svakog prodanog proizvoda Solgar Skin, Nails and Hair Formula donirati 1 euro udrugama Europa Donna Hrvatska za pružanje psihološke pomoći oboljelima od raka, te udruzi Nismo same za projekt besplatnog prijevoza taksijem na kemoterapiju. Ova kampanja uspješno se provodi već jedanaestu godinu zaredom, čime se nastavlja doprinos u borbi protiv raka dojke.

U Hrvatskoj, rak dojke pogađa uglavnom žene starije od 50 godina, no mogu oboljeti i mlađe žene, kao i muškarci. Kampanja naglašava važnost redovitih pregleda i ranog otkrivanja ove zloćudne bolesti te podsjeća da je psihološka podrška ključna u suočavanju s izazovima koje ova bolest donosi.

Kampanja traje kroz cijeli listopad, a svi zainteresirani mogu podržati ovu inicijativu i pridružiti se borbi za zdravlje oboljelih. Jer snaga je u svima nama!

Nastavi čitati

U trendu