Civilno društvo

Počela kampanja ‘Halo, nama je stalo!’

Objavljeno

/

Foto: Udruga Oaza

Kampanja ‘Halo, nama je stalo!’ započela je prošli tjedan i trajat će do 3. travnja 2024., a namjera organizatora je prikupiti 25.000 eura kojima će osigurati nastavak rada telefonske linije u narednih 10 mjeseci

Poslušaj ovaj članak
https://in-portal.hr/wp-content/uploads/2024/03/Pocela-kampanja-Halo-nama-je-stalo.mp3

Udruga za beskućnike i socijalno ugrožene osobe Oaza pokrenula je kampanju za prikupljanje donacija za rad besplatnog telefona SLON TELEFON 0800 9977 za stručnu podršku mentalnom zdravlju.

Kampanja ‘Halo, nama je stalo!’ započela prošli tjedan i trajat će do 3. travnja 2024., a namjera organizatora je prikupiti 25.000 eura kojima će osigurati nastavak rada telefonske linije u narednih 10 mjeseci.

– Pokrenuli smo ovu kampanju upravo na Međunarodni dan sreće jer želimo ukazati na važnost mentalnog zdravlja za sreću svakoga od nas. Pozivamo sve naše sugrađane i sugrađanke da podrže rad Slon telefona kako bi pomogli što većem broju ljudi da budu sretni i aktivni članovi naše zajednice – izjavio je predsjednik Udruge Oaza Dejan Travica.

Tea Čorak, psihologinja Udruge Oaza i koordinatorica volontera telefonske linije navela je da su izazovi za mentalno zdravlje radno aktivnog stanovništva, kao i djece i mladih, danas iznimno veliki. Prema posljednjim raspoloživim podacima, Hrvatska bilježi više stope smrtnosti od samoubojstava od prosjeka stopa za zemlje EU članice. U 2022. godini u Hrvatskoj je registrirano 30.522 hospitalizacija zbog mentalnih poremećaja.

– Istovremeno, dostupnost priuštive usluge savjetovanja za mnoge je ograničena. Zdravstvo se bori s listama čekanja za stacionarno liječenje poteškoća mentalnog zdravlja, nema dovoljno bolničkih kreveta, stručnih zaposlenih psihologa i psihijatara, a stručna podrška nije podjednako rasprostranjena u svim dijelovima Hrvatske – istaknula je Čorak. Dodala je da nigdje u svijetu mentalno zdravlje nema jednaki prioritet kao fizičko zdravlje, a dodatni problem uzrokuje i stigmatizacija mentalnog zdravlja – sram od traženja podrške i suočavanja s problemima depresije, anksioznosti ili nekim drugim mentalnim teškoćama.

Riječke udruge Oaza i Terra posljednje dvije godine pružaju besplatnu telefonsku podršku svima koji su u potrebi za razgovorom i pomoći u kriznim životnim situacijama. Ta telefonska linija zaživjela je kroz projekt Oslonac, uz podršku Grada Rijeke, koji je podržao i ovu kampanju, kojom se želi nastaviti i proširiti rad telefona – pod novim imenom Slon telefon.

Karla Mušković, pročelnica Upravnog odjela za zdravstvo, socijalnu zaštitu i unapređenje kvalitete života Grada Rijeke navodi kako je Grad Rijeka bio partner na projektu Oslonac i da podržava nastavak rada besplatne telefonske linije Slon telefon davanjem podrške kampanji ‘Halo, nama je stalo!’. Udrugu Oaza i Udrugu Terra Grad Rijeka od njihovih samih početaka podržava logistički i financijski i partner je u mnogim aktivnostima koje djelatnici ovih udruga provode vrijedno i predano.

Od početka rada ove telefonske linije do danas, 15 vrijednih superviziranih volontera primilo je više od 1000 poziva od strane 450 osoba iz cijele Hrvatske. Ostvari li Udruga Oaza zadani cilj, telefon za besplatnu podršku mentalnom zdravlju radit će četiri sata dnevno svakim radnim danom uz aktivnost čak 44 educirana i supervizirana volontera.

Ana Milardović, liječnica i volonterka na telefonskoj liniji od samog početka rada telefona istaknula je da je uobičajeno da udruge provode projekte vrijedne za naše društvo dok članovi društva nemaju često priliku aktivno participirati u projektima.

– Specifičnost ovog telefona je upravo prilika da članovi društva u ulozi volontera na neki način doprinose društvu. Važna je upravo ta dvosmjernost telefona gdje mi u jednom trenutku možemo biti volonteri s jedne strane linije, a možda u drugom periodu potrebiti s druge strane linije. Ta dvosmjernost procesa izdvaja ovaj projekt od drugih. Osobni input nema svoju granicu, možemo se osjećati privilegiranim i uz kvalitetne edukacije i uz poziciju poniznosti vratiti društvu nešto. Na taj je način krug zatvoren. Iskustvo volontiranja na telefonu je bilo prekrasno, vrlo ispunjujuće, u kontaktu s organizatorima dobili smo novu dimenziju i u tom mikrosvijetu svi pomalo narasli – kaže Milardović.

Kampanju su podržali Grad Rijeka, Primorsko goranska županija, Općina Matulji, Nastavni zavod za javno zdravstvo PGŽ, Hrvatski zavod za socijalni rad, Fakultet zdravstvenih studija, Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci, Udruga za kibernetiku psihoterapije i organizacije, Jadran-galenski laboratorij (JGL), mnogi stručnjaci iz područja mentalnog zdravlja te javne osobe.

Članovi Oaze istaknuli su da je od iznimne važnosti što veći angažman stručnjaka i javnih osoba u ovoj kampanji, kao i podrška novinara i medija. Travica je istaknuo kako krajnji cilj kampanje nije samo prikupljanje iznosa ključnog za održivost Slon telefona, već i snažno djelovanje na podizanju svijesti o brizi za mentalno zdravlje i smanjenje stigme. Pozvao je građane i poslovni sektor na financijsku podršku kampanji. Svaka donacija, bez obzira na veličinu, napravit će razliku, poručio je.

Donirati se može uplatom na žiro račun udruge, a svi detalji dostupni su na web stranici udruge.

U trendu

Exit mobile version