Poveži se s nama

in MREŽA

Održana završna konferencija projekta MOSI

Objavljeno

/

Fotografija prikazuje grupu ljudi koji sjede u prostoriji s crvenim tepihom. Osobe su odjevene formalno i usmjereni su prema nečemu izvan kadra fotografije, vjerojatno prezentaciji ili govorniku. U pozadini se vide drugi posjetitelji i fotografi.
Foto: In Portal

U sklopu ovog projekta izdane su Europska i Nacionalna iskaznica te Europska parkirališna karta za osobe s invaliditetom, a projekt MOSI financiran je iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti i vrijedan je preko dva milijuna eura

Prošlog petka, 23. veljače 2024. godine u Kristalnoj dvorani hotela Westin održana je završna konferencija projekta MOSI – ‘Unaprjeđenje sustava korištenja prava osoba s invaliditetom u području mobilnosti’, čiji je korisnik Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD) je glavni partner.

Konferenciji su nazočili Oleg Butković, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar mora, prometa i infrastrukture, saborska zastupnica Ljubica Lukačić, Jure Sertić, glavni direktor AKD-a, ravnatelj HZJZ-a Krunoslav Capak, ravnatelj uprave za cestovni promet, cestovnu infrastrukturu i inspekciju iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Dražen Antolović, zamjenik pravobraniteljice za osobe s invaliditetom Darijo Jurišić, Tomislav Benjak, pomoćnik ravnatelja za kvalitetu iz HZJZ, Marica Mirić, predsjednica Zajednice saveza osoba s invaliditetom Hrvatske, Mateo Crnković, voditelj AKD-ovog projektnog tima i Viktor Jozić, predsjednik Udruge Sinergija iz Samobora te brojni drugi predstavnici udruga i institucija,

U sklopu ovog projekta izdane su Europska i Nacionalna iskaznica te Europska parkirališna karta za osobe s invaliditetom, a projekt MOSI financiran je iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti i vrijedan je preko dva milijuna eura.

Posebno je važno istaknuti da je Hrvatska prva država članica EU koja istodobno uvodi Europsku iskaznicu i Europsku parkirališnu kartu za osobe s invaliditetom.

– Ovim projektom željeli smo osobama s invaliditetom omogućiti brže i jednostavnije ostvarivanje prava koja imaju u području mobilnosti i to tako da predočenjem jednog dokumenta mogu ostvariti sva prava koja imaju – poručio je Butković, čije je ministarstvo nositelj projekta.

Glavni direktor Agencije za komercijalnu djelatnost Jure Sertić istaknuo je njihovu ulogu u razvoju IT rješenja koja olakšavaju osobama s invaliditetom pristup pravima. Naglasio je da su napravili visoke mjere sigurnosti kako ne bi došlo do krivotvorenja kartica.

– Registar osoba s invaliditetom utemeljen je u HZJZ-u 2001. prema Zakonu o registru osoba s invaliditetom. Prvotni zadatak Registra je bio dobiti statističke podatke za provedbu nacionalne strategije za osobe s invaliditetom i unaprjeđenje politika za tu posebice vulnerabilnu populaciju. Tijekom vremena registar je jačao, a prvi dokaz da je spreman za iskorak u direktno unaprjeđenje prava bila je provedba Zakona o zapošljavanju osoba s invaliditetom. Uslijedili su izdavanje brodskih iskaznica, subvencioniranih kredita, inkluzivnog dodatka, sve do ovih izuzetno bitnih iskaznica koje osiguravaju mobilnost osoba s invaliditetom. Sve to ukazuje da registar nije samo statistički alat, već izuzetno važan način za unaprjeđenje kvalitete života – istaknuo je Capak.

Mateo Crnković, voditelj projektnog tima AKD-a, predstavio je pobliže Europsku i Nacionalnu iskaznicu te Europsku parkirališnu kartu za osobe s invaliditetom, objasnivši pritom proces njihova izdavanja.

– Svim korisnicima koji ostvare pravo na Nacionalnu iskaznicu automatski se dodjeljuje i Europska iskaznica, osiguravajući im jednak pristup pogodnostima u svim državama članicama EU s područja turizma, kulture i sporta. Što se tiče Nacionalne iskaznice zakon omogućuje dodjelu povlastica u četiri područja – željezničkom i pomorskom putničkom prijevozu, pri korištenju autocesta i uporabi javnih cesta. Do sada je izdano 50 posto iskaznica osobama s invaliditetom koje ostvaruju pravo.

U Registar osoba s invaliditetom je upisano više od 615 tisuća osoba, a AKD je kroz svoj sustav obradio preko 440 tisuća osoba upisanih u ROI. Od toga 138 tisuća osoba ostvaruje barem jedno pravo što je osnovni uvjet za izdavanje iskaznice. Isporučeno je 116 tisuća Nacionalnih, odnosno Europskih iskaznica za osobe s invaliditetom i 50 posto Parkirališnih karti za osobe s invaliditetom. Povećan je i broj korisnika svih prava – kazao je Crnković.

Marica Mirić izrazila je zadovoljstvo činjenicom da je Hrvatska prva zemlja koja je izvan pilot projekta implementirala Europsku iskaznicu za osobe s invaliditetom i pritom je povezala s Nacionalnom iskaznicom. Posebno je istaknula praktične prednosti novih isprava.

– Nove iskaznice pružaju znatno poboljšanu mobilnost za osobe s invaliditetom, kako unutar Hrvatske tako i širom Europske unije. Inovativnost procesa izdavanja i primanja iskaznica leži u eliminaciji potrebe za podnošenjem molbi i posjetama šalterima, zahvaljujući umreženim sustavima. Ova tehnološka prednost omogućava izravan pristup podacima iz registara što omogućava i slanje dokumenata direktno na adresu prebivališta korisnika. Nacionalna iskaznica donosi veliku promjenu jer pravo oslobađanje od plaćanja cestarine za osobe kojima je ono dodijeljeno prema kriterijima iz zakona više nije vezano uz vlasništvo vozila već da je osoba s invaliditetom prisutna u vozilu. Ove promjene predstavljaju značajan napredak u ostvarivanju prava osoba s invaliditetom na razini cijele Europske unije – rekla je Marica Mirić.

Nakon završne konferencije održan je  panel pod nazivom ‘Napredne tehnologije – nove mogućnosti’.

in MREŽA

Održana završna konferencija projekta ‘Odmori OSI’

Objavljeno

/

Na slici se nalazi predavač koji stoji ispred publike i drži prezentaciju. Iza njega je projektor na kojem se prikazuje slajd s naslovom "Pristupačnost". Publika sjedi u redovima i sluša predavanje. Soba je svijetla i moderna, sa stolovima i bijelim pločama u pozadini.
Foto: posi.hr

Konferencija je ujedno bila i završna aktivnost projekta koji je za svoj cilj imao osiguravanje pristupačnijeg smještaja za turiste s invaliditetom kroz edukacije i suradnju s malim privatnim iznajmljivačima

Grad Supetar i Udruga gradova održali su 6. lipnja 2024. godine u Zagrebu završnu konferenciju projekta ‘Odmori OSI’.

Konferencija je ujedno bila i završna aktivnost projekta koji je za svoj cilj imao osiguravanje pristupačnijeg smještaja za turiste s invaliditetom kroz edukacije i suradnju s malim privatnim iznajmljivačima.

Pristupačni turizam postaje sve važniji aspekt suvremenog društva koje teži jednakim mogućnostima za sve, stoga je projekt ‘Odmori OSI’ osmišljen kako bi osigurao pristupačnost turističkih destinacija i objekata za osobe s invaliditetom.

Tema konferencije bila je prilagodba turističkih kapaciteta primjenom malih preinaka s kojima se može učiniti puno za ugodniji smještaj za turiste i goste s invaliditetom.

Na konferenciji su izlagali Darijo Jurišić, pravobranitelj za osobe s invaliditetom: ‘Pristupačniji turizam u Republici Hrvatskoj – iskustva Pravobranitelja za osobe s invaliditetom’, Marijon i Albina Žnidar, Savez SUMSI: ‘Iskustva u projektu, pristupačan turizam i prezentacija o vrstama prilagodbe’, Niko Čale, Splitsko-dalmatinska udruga spinalno ozlijeđenih (SDUSO): ‘Inkluzivna destinacija’, Siniša Kekić, TravAbled – prva turistička agencija specijalizirana za turizam osoba s invaliditetom): ‘Promišljanjem i preinakama do pristupačnosti’, Dživo Brčić, Grad Dubrovnik: ‘Primjeri dobre prakse izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom na području Grada Dubrovnika’, Stipo Margić, Udruga Liberato: ‘LiberatoMap – interaktivna mapa za osobe s invaliditetom’, Slaven Škrobot: ‘Iskustva osobe s invaliditetom na putovanjima’ i Mislav Sabolić, UTVA udruga turističkih vodiča, pratitelja i animatora: ‘Kategorizacija smještajnih jedinica’.

Projekt ‘Odmori OSI’ financijski podržava Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske, a više informacija o projektu možete pronaći putem ove poveznice.

Izvor: posi.hr

Nastavi čitati

in MREŽA

Održana treća međunarodna konferencija ‘Pristupačna budućnost’

Objavljeno

/

Na fotografiji je prikazana grupa ljudi koji sjede u konferencijskoj dvorani. Okrenuti su prema prednjem dijelu prostorije, što sugerira da se možda održava predavanje ili sastanak. Lica su zamagljena kako bi se zaštitila privatnost. Dvorana je luksuzno uređena s velikim lusterima i šarenim tepihom.
Foto: Anita Blažinović

Cilj održavanja ove konferencije je povezivanje kreatora politike i regulatora, industrije i medija te stručnjaka za standardizaciju i tehnologije s korisnicima, osobama s invaliditetom, ali i podizanje svijesti o ovoj temi u društvu

Poslušaj ovaj članak

Ove srijede, 12. lipnja 2024. godine u hotelu Sheraton održana je treća međunarodna konferencija ‘Pristupačna budućnost’ koja se bavi temama rješavanja izazova s kojima se u modernom društvu suočavaju osobe s invaliditetom. Konferenciju su organizirali HAKOM i Poslovni dnevnik

Cilj održavanja ove konferencije je povezivanje kreatora politike i regulatora, industrije i medija te stručnjaka za standardizaciju i tehnologije s korisnicima, osobama s invaliditetom, ali i podizanje svijesti o ovoj temi u društvu.

Konferencija je bila podijeljena u tri tematske sesije – prva je bila Pristupačno okruženje, druga je Suradnja akademske zajednice, regulatora i industrije tijekom kojih su predstavljeni novi napori za povećanje pristupačnosti koje ulažu regulator, akademska zajednica, operatori elektroničkih komunikacijskih usluga te željeznički putnički prijevoznik i upravitelj željezničkom infrastrukturom, ali isto tako bila je to prigoda i za razmijeniti iskustva s inozemnim ustanovama i stručnjacima te čuti potrebe i primjedbe korisnika s različitim vrstama invaliditeta, koji su najvažniji u cijelom ovom procesu.

U sklopu druge sesije održana je i panel rasprava na temu uporabe umjetne inteligencije u kojoj su sudjelovale osobe s invaliditetom, kao i predstavnici udruga s kojima je uspostavljena suradnja na projektu Pristupačnosti.

Treća sesija bila je svečanost projekta Poslovnog dnevnika ‘Iskustvo zlata vrijedi 2024.’ i dodjela priznanja i potvrda tvrtkama i institucijama te studentima odabranima za obavljanje prakse; zapošljavanje te ravnopravno socijalno uključivanje u svakodnevni život mladih s invaliditetom iz perspektive institucija i poslodavaca.

Projekt ‘Iskustvo zlata vrijedi’ Poslovni dnevnik provodi od 2013. godine u suradnji s glavnim partnerom Zavodom za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, Udrugom Zamisli te pod pokroviteljstvom Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

Prva studentica s invaliditetom koja ima osiguranu praksu u renomiranoj hrvatskoj tvrtki je Matea Ćutuk i ide u AD Plastik, u Glovo Hrvatska ide studentica Lara Dabić, praksu u HAKOM-u će imati studentica Josipa Antukić, Sven Šimunović radne će vještine brusiti u Hrvatskom Telekomu, u Ini praksu će imati Elena Mrkonja, Kristinu Krsnik čeka praksa u Končaru, kako je raditi u tvrtki Roto dinamic saznat će Danijela Vidas, Ema Krobot bit će pojačanje u SAFU.

Za predah uz glazbu pobrinuli su se glazbenici iz Violin music 4 all uz profesoricu violine Renatu Novoselec, a nakon toga su doneseni zaključci ove konferencije.

Usluge na tržištu komunikacija, željezničkih usluga i poštanskih usluga moraju biti pristupačne apsolutno svima jer svima omogućavaju kvalitetan život. Na snagu stupa Zakon o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga koji uvelike mijenja prava za korisnike i povećava ih, a donosi obaveze za operatore i druge pružatelje usluga.

Do kraja godine uvode dva nova savjetodavna mehanizma, prvi je savjetodavni mehanizam za pristupačnost u kojem će biti predstavnici udruga osoba s invaliditetom, operatori i neka druga državna tijela, a cilj je sustavno jačanje prava i detekcija problema koji postoje na tržištu. Drugi savjetodavni mehanizam je vezan za zaštitu djece i osoba starije životne dobi koji su također identificirani kao ranjive skupine korisnika i cilj je jačanje prava tih skupina.

Za osiguranje pristupačne budućnosti ključna je suradnja s osobama s invaliditetom. Nastavlja se i suradnja s FER-om.

Buduće aktivnosti bit će usmjerene na zaštitu potrošača i podupiranje društvenih aktivnosti za zaštitu osoba s invaliditetom kroz organizaciju događaja poput ovog. Prepoznavat će trendove na tržištu i sve nove tehnologije koje imaju potencijal za univerzalnu primjenu rješenja koja mogu pomoći svima, a umjetna inteligencija je jedna od tih tehnologija. Tu je i virtualna stvarnost koja također ima potencijal riješiti neke probleme.

Aktivno će podupirati rad osoba s invaliditetom jer neki studenti imaju praksu u HAKOM-u, a podupirat će rad osoba s invaliditetom i kroz kupnju proizvoda koje su izradile OSI i koje će koristiti za poklone.

Tržište poštanskih usluga će također uključiti u projekte pristupačnosti.

Nastavi čitati

in MREŽA

SOIH – Centar neovisnog življenja, druga godina provođenja

Objavljeno

/

Na fotografiji je prikazana soba s drvenim vratima na kojima je plakat s logotipom 'SOIH'. U prostoriji se nalazi osoba s zamućenim licem, a prisutni su i namještaj te druge osobe s zamućenim licima. Plakat sugerira službeni ili obrazovni događaj.
Foto: Snimka zaslona

Kroz projekt bit će provođene aktivnosti poput ovog uvodnog predstavljanja, sastanci projektnog tima, partnerski sastanci, sudjelovanje u medijima, predstavljanje projekta i završna konferencija

Poslušaj ovaj članak

SOIH je ovog utorka, 11. lipnja 2024. godine putem Zooma održao početno predstavljanje projekta SOIH – Centar neovisnog življenja. Ovo je druga godina provođenja trogodišnjeg programa.

Projekt je predstavila Ivana Bandov, stručna suradnica u SOIH-u i voditeljica projekta.

Projekt financira Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike i provodit će se od 1. lipnja 2024. godine do 31. svibnja 2025. godine. Iznos sredstava ovog projekta je 32.500 eura.

Partneri u projektu su Zavod za socijalni rad, Područni ured Sesvete, ZOSI, Centar za pružanje usluga u zajednici Novi Jelkovec i Udruga distrofičara Krapina.

Kroz projekt bit će provođene aktivnosti poput ovog uvodnog predstavljanja, sastanci projektnog tima, partnerski sastanci, sudjelovanje u medijima, predstavljanje projekta i završna konferencija.

Projekt ima tri posebna cilja, a prvi je ‘Povećanje kvalitete postojećih i uvođenje inovativnih usluga neovisnog življenja’ i tu imamo uspostavljanje SOIH – Centra neovisnog življenja kojim će nastaviti nabavljati opremu za SOIH – Centar neovisnog življenja i izraditi operativni plan za SOIH – Centar neovisnog življenja za 2025. godinu. Zatim imaju aktivnosti vezane uz pružanje usluga informiranja i savjetovanja.

Posebni cilj dva je ‘Smanjenje socijalne isključenosti osoba s invaliditetom i siromaštva’ i tu planiraju aktivnosti vezane uz uvođenje treninga vještina neovisnog življenja, modul 1. Tu će biti edukacije, treninzi o ocjeni pristupačnosti, mobilnosti, upravljanju novcem, traženju posla i kampanja ‘Inkluzivno zapošljavanje moje pravo’.

Posebni cilj tri je ‘Poboljšanje kvalitete života osoba s invaliditetom’ koji će imati aktivnosti vezane uz provođenje programa stručnog osposobljavanja za uslugu osobne asistencije i tu planiraju uspostavu bazena osobnih asistenata, zatim provođenje praktične obuke za uslugu  osobne asistencije, izdavanje certifikata polaznicima i trening za voditelje budućeg centra Krapinsko-zagorske županije.

Modul 2 obuhvaća treninge vještina neovisnog življenja i tu su planirane edukacije i treninzi o osnovama njege i higijene, obavljanja kućanskih poslova, o zdravim stilovima života, zatim prikaz modela za kvalitetno provođenje slobodnog vremena – organizirat će kviz znanja i izraditi praktikum o neovisnom življenju.

Posebni cilj četiri je ‘Razvoj suradničkih odnosa s dionicima u zajednici’ gdje uspostavljaju suradnju s Centrom za pružanje usluga u zajednici Novi Jelkovec, Domom zdravlja Sesvete, osnovnom i srednjom školom Jelkovec.

Što se tiče očekivanih rezultata projekta, planiraju održati 12 timskih i 5 partnerskih sastanaka, sudjelovati u 5 radijskih emisija i tri TV emisije, imat će 30 objava na web portalu i društvenim mrežama, izradit će i predstaviti evaluacijsko izvješće, predstaviti provedene aktivnosti i postignute rezultate u prvoj godini za najmanje 30 sudionika, opremiti dio prostora, izraditi operativni plan SOIH – Centra neovisnog življenja, informirati i savjetovati 30 osoba i dati pravni savjet ili informaciju 80 osoba.

100 osoba će dobiti informaciju ili će biti savjetovano, 30 osoba dobit će informaciju ili savjet, bit će objavljena četiri SOIH e-biltena na web portalu i dostavljeno članicama, udrugama, tijelima javne uprave, gradovima i općinama. 20 osoba će dobiti informaciju i savjet, 15 osoba bit će savjetovano o neovisnom življenju putem demonstracije, 15 osoba unaprijedit će vještine identificiranja prepreka i prijavljivanja nepravilnosti, 15 osoba unaprijedit će vještine sigurnog kretanja i vještine i korištenje prijevoznih sredstava, 30 osoba će unaprijediti vještine upravljanja novcem, 15 osoba će unaprijediti vještine pisanja životopisa, zamolbi i pripreme za intervju, 15 osoba bit će potaknuto na inkluzivno zapošljavanje, 150 osoba bit će educirano u usluzi osobne asistencije, uspostavit će se baza podataka o educiranju osobnih asistenata, 150 osoba završit će praktičnu obuku i isto tako bit će certificirano za pružanje usluge osobne asistencije, 10 osoba bit će educirano o vođenju centra, 20 osoba bit će educirano o osnovama njege i higijene, 20 osoba bit će educirano o obavljanju kućanskih poslova, 30 osoba sudjelovat će u kvizovima znanja, bit će tiskano 360 praktikuma, multidisciplinarni tim iz lokalne zajednice Novi Jelkovec će kroz SOIH Caffe provesti dijaloge na temu prijevoza, asistivne tehnologije, kvalitetnog provođenja slobodnog vremena te iz škole na fakultet.

Nastavi čitati

U trendu