Poveži se s nama

in MREŽA

KANTRIDA Novi startni blokovi i dizalo za prijevoz osoba s invaliditetom

Objavljeno

/

Za nabavku nove sportske opreme na Bazenima Kantrida, Grad Rijeka je u proračunu osigurao 39.323,12 €, dok je preostali iznos u visini od 32.608,13 € sufinanciran od strane Ministarstva turizma i sporta.

S ciljem modernizacije bazenskog kompleksa te njegove dodatne prilagodbe osobama s invaliditetom, na Bazenima Kantrida postavljeni su novi startni blokovi te novo bazensko dizalo za prijevoz osoba s invaliditetom.

Predstavljanju nove opreme na Bazenima Kantrida prisustvovali su riječki gradonačelnik Marko Filipović, predsjednica Gradskog vijeća Grada Rijeke Ana Trošelj, potpredsjednik Gradskog vijeća Grada Rijeke Željko Jovanović, pročelnica UO za odgoj i obrazovanje, kulturu, sport i mlade Grada Rijeke Iva Erceg, direktor Rijeka sporta Igor Butorac i predsjednica Riječkog sportskog saveza Dorotea Pešić Bukovac.

„Drago mi je da je ovim radovima postignuta zadovoljavajuća kvaliteta te su time osigurani maksimalni uvjeti za treninge, na radost velikih, ali i malih sportaša. Važno  je naglasiti da će novo  bazensko dizalo na brz, siguran i udoban način prevoziti osobe s invaliditetom ili smanjenom mogućnosti kretanja. Ono što je svojevrsna inovacija u ovom slučaju, jest mogućnost prijevoza i uspinjanja osoba direktno od svlačionice do ulaza u bazen, što će znatno olakšati boravak na bazenu. Izuzetno nam je važno naš grad, koliko god je to moguće učiniti jednako prilagođenim svim naših sugrađanima. Kvalitetni sportski objekti temelj su uspješnog bavljenja sportom. Svim sportašima, rekreativcima i građanima koji koriste Bazene Kantrida želim da što više koriste novu opremu“, rekao je gradonačelnik Filipović istaknuvši kako je tijekom prošle godine u sportske objekte uloženo više od milijun eura te kako će se ulaganja nastaviti i u ovoj godini već osiguranim sredstvima u gradskom proračunu.

Direktor Rijeka sporta Igor Butorac istaknuo je kako će postavljanje nove opreme Bazene Kantrida učiniti još konkurentnijim u europskom i svjetskom okruženju u smislu zadovoljenja najviših standarda sportske infrastrukture, budući da su se brojni vrhunski sportaši i reprezentacije već spremali za velika natjecanja upravo na Bazenima Kantrida.

Startni blokovi  OMEGA OSB11  koriste princip „atletskih startnih blokova” koji u odnosu na “tradicionalne” startne blokove kao oslonac stražnje noge imaju petu po uzoru na atletski start. Nova tehnologija omogućuje bržu reakciju kod starta i jače odguravanje čime se, dokazano, osjetno popravlja sportski rezultat.

Zahvaljujući ovoj modernizaciji sportske opreme Bazeni Kantrida ostaju i nadalje konkurentno plivalište za organizaciju europskih i svjetskih plivačkih natjecanja te atraktivna lokacija za pripreme svjetskih reprezentacija.

Također, novi startni blokovi poboljšat će kvalitetu treninga sportaša i sportašica plivačkih klubova koji treniraju na Bazenima Kantrida.

Novo bazensko dizalo Bluone je brz, siguran i udoban uređaj za prijevoz osoba s invaliditetom ili smanjenom mogućnosti kretanja. Njegova je posebnost što omogućava prijevoz i uspinjanje korisnika direktno od svlačionice do ulaza u bazen.

Dizalo ne zahtijeva pričvršćivanje za pod, jednostavno je za korištenje, sigurno i udobno. Nosivost dizala je 110 kg, vrijeme spuštanja korisnika u bazen 23 sekunde, a vrijeme podizanja 17 sekundi.

Ukupna vrijednost nabavke i radova instalacije novih startnih blokova te pokretne dizalice za osobe s invaliditetom iznosi 71.931,25,00 €.

Za nabavku nove sportske opreme na Bazenima Kantrida, Grad Rijeka je u proračunu osigurao 39.323,12 €, dok je preostali iznos u visini od 32.608,13 € sufinanciran od strane Ministarstva turizma i sporta.

Grad Rijeka brine o oko 40 objekata sporta i tehničke kulture osiguravajući time sve potrebne uvjete za provedbu programa sporta. U 2023. godini Grad Rijeka je za obnovu, uređenje i opremu sportskih objekata izdvojio ukupno 1.097.784,00 €.

Izvor: Grad Rijeka

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

in MREŽA

SOIH – Centar neovisnog življenja, druga godina provođenja

Objavljeno

/

Na fotografiji je prikazana soba s drvenim vratima na kojima je plakat s logotipom 'SOIH'. U prostoriji se nalazi osoba s zamućenim licem, a prisutni su i namještaj te druge osobe s zamućenim licima. Plakat sugerira službeni ili obrazovni događaj.
Foto: Snimka zaslona

Kroz projekt bit će provođene aktivnosti poput ovog uvodnog predstavljanja, sastanci projektnog tima, partnerski sastanci, sudjelovanje u medijima, predstavljanje projekta i završna konferencija

Poslušaj ovaj članak

SOIH je ovog utorka, 11. lipnja 2024. godine putem Zooma održao početno predstavljanje projekta SOIH – Centar neovisnog življenja. Ovo je druga godina provođenja trogodišnjeg programa.

Projekt je predstavila Ivana Bandov, stručna suradnica u SOIH-u i voditeljica projekta.

Projekt financira Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike i provodit će se od 1. lipnja 2024. godine do 31. svibnja 2025. godine. Iznos sredstava ovog projekta je 32.500 eura.

Partneri u projektu su Zavod za socijalni rad, Područni ured Sesvete, ZOSI, Centar za pružanje usluga u zajednici Novi Jelkovec i Udruga distrofičara Krapina.

Kroz projekt bit će provođene aktivnosti poput ovog uvodnog predstavljanja, sastanci projektnog tima, partnerski sastanci, sudjelovanje u medijima, predstavljanje projekta i završna konferencija.

Projekt ima tri posebna cilja, a prvi je ‘Povećanje kvalitete postojećih i uvođenje inovativnih usluga neovisnog življenja’ i tu imamo uspostavljanje SOIH – Centra neovisnog življenja kojim će nastaviti nabavljati opremu za SOIH – Centar neovisnog življenja i izraditi operativni plan za SOIH – Centar neovisnog življenja za 2025. godinu. Zatim imaju aktivnosti vezane uz pružanje usluga informiranja i savjetovanja.

Posebni cilj dva je ‘Smanjenje socijalne isključenosti osoba s invaliditetom i siromaštva’ i tu planiraju aktivnosti vezane uz uvođenje treninga vještina neovisnog življenja, modul 1. Tu će biti edukacije, treninzi o ocjeni pristupačnosti, mobilnosti, upravljanju novcem, traženju posla i kampanja ‘Inkluzivno zapošljavanje moje pravo’.

Posebni cilj tri je ‘Poboljšanje kvalitete života osoba s invaliditetom’ koji će imati aktivnosti vezane uz provođenje programa stručnog osposobljavanja za uslugu osobne asistencije i tu planiraju uspostavu bazena osobnih asistenata, zatim provođenje praktične obuke za uslugu  osobne asistencije, izdavanje certifikata polaznicima i trening za voditelje budućeg centra Krapinsko-zagorske županije.

Modul 2 obuhvaća treninge vještina neovisnog življenja i tu su planirane edukacije i treninzi o osnovama njege i higijene, obavljanja kućanskih poslova, o zdravim stilovima života, zatim prikaz modela za kvalitetno provođenje slobodnog vremena – organizirat će kviz znanja i izraditi praktikum o neovisnom življenju.

Posebni cilj četiri je ‘Razvoj suradničkih odnosa s dionicima u zajednici’ gdje uspostavljaju suradnju s Centrom za pružanje usluga u zajednici Novi Jelkovec, Domom zdravlja Sesvete, osnovnom i srednjom školom Jelkovec.

Što se tiče očekivanih rezultata projekta, planiraju održati 12 timskih i 5 partnerskih sastanaka, sudjelovati u 5 radijskih emisija i tri TV emisije, imat će 30 objava na web portalu i društvenim mrežama, izradit će i predstaviti evaluacijsko izvješće, predstaviti provedene aktivnosti i postignute rezultate u prvoj godini za najmanje 30 sudionika, opremiti dio prostora, izraditi operativni plan SOIH – Centra neovisnog življenja, informirati i savjetovati 30 osoba i dati pravni savjet ili informaciju 80 osoba.

100 osoba će dobiti informaciju ili će biti savjetovano, 30 osoba dobit će informaciju ili savjet, bit će objavljena četiri SOIH e-biltena na web portalu i dostavljeno članicama, udrugama, tijelima javne uprave, gradovima i općinama. 20 osoba će dobiti informaciju i savjet, 15 osoba bit će savjetovano o neovisnom življenju putem demonstracije, 15 osoba unaprijedit će vještine identificiranja prepreka i prijavljivanja nepravilnosti, 15 osoba unaprijedit će vještine sigurnog kretanja i vještine i korištenje prijevoznih sredstava, 30 osoba će unaprijediti vještine upravljanja novcem, 15 osoba će unaprijediti vještine pisanja životopisa, zamolbi i pripreme za intervju, 15 osoba bit će potaknuto na inkluzivno zapošljavanje, 150 osoba bit će educirano u usluzi osobne asistencije, uspostavit će se baza podataka o educiranju osobnih asistenata, 150 osoba završit će praktičnu obuku i isto tako bit će certificirano za pružanje usluge osobne asistencije, 10 osoba bit će educirano o vođenju centra, 20 osoba bit će educirano o osnovama njege i higijene, 20 osoba bit će educirano o obavljanju kućanskih poslova, 30 osoba sudjelovat će u kvizovima znanja, bit će tiskano 360 praktikuma, multidisciplinarni tim iz lokalne zajednice Novi Jelkovec će kroz SOIH Caffe provesti dijaloge na temu prijevoza, asistivne tehnologije, kvalitetnog provođenja slobodnog vremena te iz škole na fakultet.

Nastavi čitati

in MREŽA

Počeo projekt DANOVA NEXT za osobe s invaliditetom

Objavljeno

/

Fotografija prikazuje grupu ljudi koji sjede za stolovima u svijetloj prostoriji. Lica su im zamagljena radi privatnosti. Na stolovima se nalaze papiri i neki osobni predmeti. U pozadini se vidi televizor na zidu i prozori kroz koje prodire dnevno svjetlo. Prostorija izgleda kao učionica ili sala za sastanke.
Foto: Grad Dubrovnik

Projekt DANOVA bio je fokusiran za poboljšanje prometne pristupačnosti slijepim i slabovidnim osobama, dok je projekt DANOVA NEXT proširen na sve druge osobe s invaliditetom

Poslušaj ovaj članak

Nakon uspješnog završetka projekta DANOVA, radionicom za procjenu potreba i postojećih rješenja za osobe s invaliditetom, održanoj 4. lipnja na Sveučilištu u Dubrovniku, započela je provedba projekta DANOVA NEXT. Projekt DANOVA bio je fokusiran za poboljšanje prometne pristupačnosti slijepim i slabovidnim osobama, dok je projekt DANOVA NEXT proširen na sve druge osobe s invaliditetom.

Prezentaciju projekta DANOVA NEXT održao je Hrvoje Spremić, pomoćnik glavnog direktora Zračne luke Ruđer Bošković, zakonski okvir za usluge prijevoza za osobe s invaliditetom predstavio je pravobranitelj za osobe s invaliditetom Darijo Jurišić, dok je primjere dobre prakse Grada Dubrovniku u izjednačavanju mogućnosti za osobe s invaliditetom predstavio zamjenik pročelnika Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Miho Katičić. Dubrovački primjeri dobre prakse služit će kao predložak za provedbu projekta DANOVA NEXT.

Projektni konzorcij se sastoji od 16 partnera i dva pridružena partnera: pet zračnih luka (Dubrovnik, Sarajevo, Aerodromi Crne gore, Budimpešta, State Enterprise Chisinau airport), dvije pomorske luke (Pula i Kotor), tri urbana gradska prijevoza (Općina Maribor, Javni gradski prijevoz Bratislava i Czech smart city cluster), tri tehnička partnera (Romanian National Association of the Deaf, Austrian Federation of the Blind and Partially Sighted, Zajednica osoba s invaliditetom Hrvatska – SOIH), tri istraživačka partnera (Sveučilište u Mariboru, Vienna University of Economics and Business, Bulgarian Association for Transfer of Technology and Innovation – BATTI) te dva pridružena partnera (Pravobranitelj za osobe s invaliditetom Hrvatska te Ministarstvo saobraćaja i pomorstva Crne gore).

Projekt je započeo 1. siječnja 2024. te traje ukupno 30 mjeseci, do 30. lipnja 2026. godine.

Kažimo da je rezultat prethodnog projekta DANOVA poboljšanje pristupačnosti slijepim i slabovidnim osobama u dubrovačkoj prometnoj infrastrukturi. Partneri u projektu bili su Zračna luka Dubrovnik i Lučka uprava Dubrovnik, a aktivno su sudjelovali predstavnici Grada Dubrovnika i komunalnog društva Libertas Dubrovnik.

Zračna luka Dubrovnik je kroz svoje pilot akcije ugradila ukupno 150 metara vanjskih te 240 metara unutarnjih taktilnih linija vodilja. Postavljeno je i 55 taktilnih polja upozorenja, od toga 19 izvan, a 36 unutar terminala, te 6 planova taktilne orijentacije. Zračna Luka Dubrovnik, kao i Lučka uprava Dubrovnik, poboljšale su pristupačnost svojih mrežnih stranica slijepim i slabovidnim osobama. Lučka uprava Dubrovnik je, pored potpune prilagodbe mrežne stranice slijepim i slabovidnim osobama, označila interesne točke unutar putničkog terminala Luke Dubrovnik u Gružu kontrastnim naljepnicama na Brailleovom pismu. U sklopu projekta provedene su i edukacije osoblja Zračne luke, Lučke uprave te ostalih dionika s ciljem podizanja razine svijesti i unapređenja kvalitete ophođenja sa slijepim i slabovidnim osobama.

Pored upravljanja specijaliziranim vozilom za prijevoz osoba s invaliditetom, čije troškove u cijelosti snosi Grad Dubrovnik, društvo Libertas Dubrovnik prilagodilo je pristupačnost svojih vozila osobama s invaliditetom. U tijeku je uvođenje glasovne najave autobusnih postaja na svim gradskim i prigradskim linijama, čime će se bitno olakšati kretanje i prometovanje slijepim i slabovidnim osobama s dubrovačkog područja, ali i brojnim posjetiteljima Dubrovnika.

U cilju prikupljanja relevantnih i aktualnih podataka u okviru projekta provodi se anketno ispitivanje s ciljem dobivanja stavova osoba s invaliditetom o potrebi poboljšanja dostupnosti i pristupačnosti prijevoza osoba s invaliditetom i smanjene mobilnosti kao putnika. Popunjavanje upitnika traje svega pet minuta, čim se otvori poveznica, u gornjem desnom kutu imate mogućnost odabira željenog jezika ankete.

Anketni upitnik je dostupan ovdje.

Nastavi čitati

in MREŽA

U Rijeci predstavljena kampanja ‘Dišimo zajedno’

Objavljeno

/

Fotografija prikazuje skupinu ljudi koji poziraju ispred plavog transparenta s natpisom. Na transparentu je logo i tekst na hrvatskom jeziku koji se odnosi na udrugu osoba s mišićnom distrofijom. Neki od prisutnih koriste invalidska kolica, a okolina je prirodna s drvećem i zelenilom u pozadini.
Foto: Facebook UOMD

U parku Ponsal smo uredili dio zelene površine, odnosno zasadili sadnice magnolije, žižule, murve i lješnjaka, uredili klupicu, ali i sam prilaz do nje, a sve u cilju senzibilizacije javnosti o važnosti kvalitete zraka i zdravog načina života te ukazali na važnost respiratorne terapije kod članova s neuromuskularnim bolestima, kazali su iz udruge

Poslušaj ovaj članak

Krajem prošlog mjeseca, 28. svibnja 2024. godine, održano je predstavljanje kampanje ‘Dišimo zajedno’ koja se provodi u sklopu programa ‘Kroz život zajedno’ Udruge osoba s mišićnom distrofijom Primorsko-goranske županije i Grada Rijeke.

– U sklopu projekta ‘Kroz život zajedno’ koji je financiran od Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, a u partnerstvu s Gradom Rijekom pokrenuli smo kampanju ‘Dišimo zajedno’. U parku Ponsal smo uredili dio zelene površine, odnosno zasadili sadnice magnolije, žižule, murve i lješnjaka, uredili klupicu, ali i sam prilaz do nje, a sve u cilju senzibilizacije javnosti o važnost kvalitete zraka i zdravog načina života te ukazali na važnost respiratorne terapije kod članova s neuromuskularnim bolestima – kazali su iz udruge.

– U uređenju parka sudjelovao je i gradski Upravni odjel za komunalni sustav i promet. Park je pristupačan za osobe s invaliditetom te je uređen kako bi bio ugodan i kako bi ljudi što više dolazili – rekla je Karla Mušković, pročelnica Upravnog odjela za zdravstvo, socijalnu zaštitu i unapređenje kvalitete života Grada Rijeke

Ova kampanja će trajati još dvije godine, a iz udruge su također istaknuli da bi velika pomoć osobama s neuromuskularnim bolestima bila kad bi uređaj za iskašljavanje (su)financirao Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje. Za sada ga HZZO financira samo djeci i mladima do 18 godina, dok se za one starije od 18 ne nalazi na popisu HZZO-a.

O tom su problemu govorili i braća Ivan i Filip Vuković te Slađana Maksimović, djelatnica Udruge osoba s mišićnom distrofijom Primorsko-goranske županije.

Programom ‘Kroz život zajedno’ osigurana je dodatna stručna medicinska pomoć članovima udruge u praćenju tijeka bolesti, kao i savjetovanje, educiranje novih osobnih asistenata i članova obitelji te pružanje fizikalne terapije i rehabilitacije korištenjem novih uređaja i metoda prilagođenih osobama s neuromuskularnim bolestima.

Nastavi čitati

U trendu