in MREŽA

Međunarodni projekt ‘DI-MARC’ u fokusu ima osobe s invaliditetom

Objavljeno

/

Foto: Facebook projekta 'DI-MARC'

Rad na daljinu stvara izuzetan potencijal za zapošljavanje osoba s tjelesnim invaliditetom, međutim, ključni izazovi s kojima se oni susreću su djelomična ili potpuna isključenost s tržišta rada i nedostatak digitalnih kompetencija potrebnih za zapošljavanje

Poslušaj ovaj članak
https://in-portal.hr/wp-content/uploads/2024/04/Medunarodni-projekt-DI-MARC-u-fokusu-ima-osobe-s-invaliditetom.mp3

Institut ekonomskih nauka iz Beograda započeo je 1. listopada 2023. provedbu inkluzivnog znanstvenog projekta ‘Osnaživanje osoba s fizičkim invaliditetom za rad na daljinu kroz unapređenje digitalnih marketing kompetencija’ (eng. ‘Digital Marketing Capacity Building – Empowering Persons with Physical Disabilities for Remote Work’, skraćeno DI-MARC).

Rad na daljinu stvara izuzetan potencijal za zapošljavanje osoba s tjelesnim invaliditetom, međutim, ključni izazovi s kojima se oni susreću su djelomična ili potpuna isključenost s tržišta rada i nedostatak digitalnih kompetencija potrebnih za zapošljavanje, kako na tradicionalnom tržištu rada, tako i na digitalnim platformama za rad na daljinu (Upwork, Freelancer, Fiverr).

DI-MARC tim predstavlja kombinaciju ekspertize iz područja znanosti, regionalnog razvoja, lokalne samouprave i obuke s ciljem da odgovori na potrebe osoba s tjelesnim invaliditetom u Srbiji, Hrvatskoj i Crnoj Gori na vrlo inovativan i pristupačan način.

U tom pogledu, pored Instituta ekonomskih nauka, znanstveno-istraživačke institucije koja je koordinator projekta, članovi tima su i predstavnici tri kategorije partnera: Općine Kotor (Crna Gora) i Erdut (Hrvatska), prije svega zbog njihove direktne veze s razumijevanjem potreba osoba s tjelesnim invaliditetom na lokalnoj razini); Regionalna agencija za razvoj i europske integracije Beograd (Srbija), MAMM (Crna Gora), Poduzetničko-razvojni centar općine Erdut lokalna razvojna agencija d.o.o. (Hrvatska) i Centar za poduzetništvo, Osijek (Hrvatska) s iskustvom u pripremi i realizaciji treninga, kao i u pripremi, provedbi i izvještavanju o projektima; Udruga osoba sa invalititetom (Srbija), Udruga osoba s intelektualnim teškoćama ‘Jaglac’ Orahovica (Hrvatska) i Udruga mladih s invaliditetom Crne Gore koji imaju direktne kontakte i veliko iskustvo u radu s osobama s tjelesnim invaliditetom.

Prvih pet mjeseci provedbe DI-MARC projekta obilježeno je formiranjem tima za implementaciju u svim zemljama partnera. Održan je ključni uvodni sastanak na kojem je prisustvovao i predstavnik Europske komisije, što je označilo početak suradnje i partnerstva u projektu.

Važnost transparentnosti u provedbi projekta istaknuta je kroz izradu ključnih dokumenata poput Projektnog Priručnika i Plana diseminacije i komunikacije. Ovi dokumenti su osigurali dobru komunikaciju među partnerima i definirali aktivnosti koje će promovirati rezultate projekta.

Izgrađena je mrežna prisutnost projekta kroz mrežnu stranicu, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube i ResearchGate.

Važan korak u provođenju projekta bilo je održavanje okruglog stola s freelancerima, uključujući one iz zemalja partnera i šire regije. Ovaj događaj je omogućio validaciju alata za procjenu kompetencija iz područja digitalnog marketinga, čime se osigurala relevantnost projektnih aktivnosti. DI-MARC projekt je dobio medijsku pokrivenost putem radija i televizije, osiguravajući veću vidljivost i svijest o projektu. Također, obilježen je Dan osoba s invaliditetom uz prezentaciju DI-MARC projekta, što je istaknulo važnost inkluzivnih inicijativa u digitalnom prostoru.

U nadolazećem periodu fokus će biti na dinamičnom radu s ciljem pripreme i razvoja kurikuluma obuke za jačanje digitalnih vještina osoba s tjelesnim invaliditetom za rad na daljinu. Prvi koraci u ovom procesu uključuju izbor freelancera iz tri zemlje partnera, kao i identifikaciju korisnika – osoba s tjelesnim invaliditetom koje će sudjelovati u procjeni njihovih digitalnih marketinških kompetencija.

Nakon toga, provest će se detaljna GAP analiza kako bi se utvrdile specifične potrebe za obukom ovih osoba. Kroz izradu kurikuluma i materijala za obuku te kreiranje online programa obuke, cilj je osigurati pristup kvalitetnom obrazovanju i podržati njihovu integraciju na tržište rada.

U trendu

Exit mobile version