Poveži se s nama

Kutak za stručnjake

TIFLOLOŠKI MUZEJ Najava besplatne akcije mjerenja vidne oštrine

Objavljeno

/

Slika prikazuje ilustraciju oka.
Foto: Pixabay

Redoviti preventivni oftalmološki pregledi izrazito su bitni kod očuvanja zdravlja očiju i sprečavanja teških posljedica nepovratnog gubitka vida pa i potpune sljepoće

Povodom obilježavanje Svjetskog tjedna glaukoma, Tiflološki muzej u Zagrebu u ponedjeljak, 11. ožujka 2024., od 10 do 13 sati, u svojim prostorijama organizira besplatnu akciju mjerenja vidne oštrine na daljinu i blizinu pomoću uređaja Visiotest, koje će uz stručno vodstvo obaviti studenti stručnog studija ‘Očna optika’ s Veleučilišta Velika Gorica.

Redoviti preventivni oftalmološki pregledi izrazito su bitni kod očuvanja zdravlja očiju i sprečavanja teških posljedica nepovratnog gubitka vida pa i potpune sljepoće, primjerice u slučaju glaukoma i degeneracije žute pjege te su važni i nužni  kod bolesnika  koji boluju od dijabetesa i povišenog krvnog tlaka.

Nacionalni preventivni program ranog otkrivanja slabovidnosti kod djece obavlja se od djetetove navršene četvrte godine života.

Svima zainteresiranima bit će ovo prilika da također besplatno razgledaju stalni postav samog Tiflološkog muzeja, kao i trenutnu izložbu ‘Dodirom kroz stvaralaštvo Nadedže Petrović’, koja će biti otvorena samo još kratko – do 22. ožujka.

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

Kutak za stručnjake

Znakovi da je vašoj ljubavnoj vezi kraj

Objavljeno

/

Na slici su prikazane dvije osobe s zamagljenim licima. Osoba s lijeve strane drži mobitel i nosi ružičastu majicu, dok osoba s desne strane nosi plavu košulju i smeđe hlače, okrenuta leđima prema prvoj osobi. Između njih lebdi slomljeno crveno srce, što simbolizira prekid veze ili emocionalni raskid. Pozadina slike prelazi iz crvene u ljubičastu, što dodatno naglašava emocionalni ton slike.
Foto: Pixabay

Ako ste vi uvijek osoba koja pronalazi rješenja, izglađuje stvari, stavlja sebe na posljednje mjesto, a vaš partner ništa ne poduzima – kula od karata se polako, ali sigurno ruši

Čak i ako se dvoje ljudi voli, postoje stvari koje pokazuju da veza nema budućnost. Ovo su neki od znakova koji mogu upućivati da je vašoj vezi došao kraj.

Prvi znak je neprestano svađanje. S druge strane, ako vam se nikada ne da svađati to može biti pokazatelj ravnodušnosti i nepažnje. Kada jedna ili obje strane više ne žele raditi na vezi to je veliki znak da je vezi došao kraj.

Sljedeći znak je nedostatak intimnosti. Prirodno je da parovi prolaze kroz uspone i padove u svom seksualnom životu. Ali, ako je vaša intimnost znatno oslabila i ne radite ništa po tom pitanju, to je znak da više ne tražite užitak.

Zatim ide ravnodušnost. Kada se u odnosu pojavi ravnodušnost, to je svakako vrlo zabrinjavajuće. Stručnjaci ističu da konflikti i rasprave s partnerom otkrivaju da nam je stalo, no ako i to nestane – situacija je zabrinjavajuća. Ako ponašanje vašeg partnera u vama više ne izaziva baš nikakve reakcije, vjerojatno je da ga više ne volite i da se vaša veza bliži kraju.

Nije nemoguće ostati s nekim ako vas je prevario. Brojni to parovi uspiju i njihova povezanost postane jača zbog toga, ali nije sve za svakoga.

Na kraju se sve svodi na jedno pitanje – hoćete li im moći ponovno vjerovati? Ako je vaš odgovor ne, bolje je da ne gubite vrijeme i živce.

Osuđujete sve što vaš partner radi – da li vas nesrazmjerno iritiraju čak i najmanje stvari koje vaš partner čini?

Možda vam njihovo žvakanje iznenada posebno smeta ili vas ostavljanje stvari na pogrešnom mjestu razbjesni – ovakva reakcija može biti znak da je vrijeme da se udaljite.

I za kraj, ako ste vi uvijek osoba koja pronalazi rješenja, izglađuje stvari, stavlja sebe na posljednje mjesto, a vaš partner ništa ne poduzima – kula od karata se polako, ali sigurno ruši.

Nastavi čitati

Kutak za stručnjake

Dajemo vam dobre razloge da si natočite čašu mlijeka

Objavljeno

/

Na fotografiji je drveni pladanj na kojem se nalazi bijela vaza s ljubičastim cvjetovima i staklenka mlijeka. Vaza ima moderni dizajn i puna je svježe ubranih ljubičastih cvjetova s nekoliko zelenih listova. Staklenka mlijeka je napunjena do vrha i postavljena je pored vaze. Na pladnju su rasuti i neki ljubičasti latici, što dodaje prirodni estetski izgled sceni. Pozadina je jednostavna i bijela, što stavlja naglasak na predmete na pladnju.
Foto: Pixabay

Ova bijela tekućina smatra se jedinom hranom od koje čovjek u potpunosti može preživjeti jer niti jedno povrće, mahunarka ili vrsta ugljikohidrata ne sadrži svih devet esencijalnih aminokiselina koje su ljudima potrebne za izgradnju proteina, a prehrani koja se sastoji samo od mesa nedostaje vitamin C

Ne postoji ni jedna druga namirnica kao što je mlijeko kada govorimo o glavnim pozitivnim učincima i dobrobiti za ljudsko zdravlje. Mlijeko je u svakom pogledu zdravo, korisno i dobro, ponajviše radi toga jer sadrži vrlo važne nutrijente i esencijalne vitamine i minerale, uključujući kalcij, kalij, magnezij, fosfor, cink, visoko kvalitetne bjelančevine te vitamine A, D, B12, riboflavin i niacin. Znanstvenici su otkrili više od 400 komponenata u mlijeku koje sve imaju značajnu ulogu za energiju organizma, u rastu, razvoju i zaštiti organizma od nekih bolesti.

Mlijeko sprečava osteoporozu, čuva srce, štiti od raka. Prema provedenim istraživanjima, osobe koje redovito konzumiraju mlijeko i mliječne proizvode imaju za oko 22 posto manje rizike razvoja raka debelog crijeva za razliku od osoba koje mlijeko unose vrlo rijetko. Osim toga, mlijeko snižava krvni tlak te štiti od srčanih oboljenja i jača kosti.

National Dairy Council kaže da 2,5 dcl mlijeka osigurava tijelu vitamin D, i to kao da ste pojeli 90 grama lososa, onoliko kalcija koliko se nalazi u dvije šalice brokule, zatim kalij, i to onoliko koliko ga možete pronaći u manjoj banani, te fosfor, kao da ste pojeli šalicu graha.

Postoji i veza između konzumiranja mlijeka i nižeg rizika od kognitivnog pada. Studija iz 2021. godine pokazala je da svakodnevna konzumacija mlijeka može smanjiti rizik od Alzheimerove bolesti.

Mlijeko sadrži aminokiselinu triptofan, koja nam može pomoći da se smirimo. Istraživanja pokazuju da je dobro izbalansirana prehrana, koja uključuje mlijeko i druge mliječne proizvode, povezana s boljom kvalitetom sna. Dobar san povezan je s boljim raspoloženjem i može poboljšati cjelokupno mentalno zdravlje. Vitamin D također može poboljšati simptome depresije i anksioznosti.

Ova bijela tekućina smatra se jedinom hranom od koje čovjek u potpunosti može preživjeti jer niti jedno povrće, mahunarka ili vrsta ugljikohidrata ne sadrži svih  devet esencijalnih aminokiselina koje su ljudima potrebne za izgradnju proteina, a prehrani koja se sastoji samo od mesa nedostaje vitamin C.

Ipak, mlijeko zbog zdravstvenog stanja ne mogu konzumirati baš svi poput onih koji imaju intoleranciju na laktozu.

Nastavi čitati

Kutak za stručnjake

Počela je sezona ‘moram smršaviti do ljeta’

Objavljeno

/

Na slici je sendvič koji se mjeri šestarom. Sendvič izgleda bogato punjen s raznim sastojcima poput salame, sira i povrća. Šestar je postavljen preko sendviča, a pozadina je zelene mramorne površine. Izgleda kao da se radi o nekoj vrsti preciznog mjerenja ili usporedbe veličine sendviča.
Foto: Pixabay

Umjesto naglih promjena i ukidanja određene hrane, pokušajte smanjiti porcije ili rjeđe konzumirati tu hranu. S vremenom i manjim unosom, potreba za nezdravim namirnicama će se smanjiti sama od sebe

Nekako s proljeća ženske teme su uvijek dijeta. Taman prođe sezona ‘smršavjet ću do Božića’ i onda eto ti lijepih dana i kupaćih kostima… Uglavnom, jao i naopako. Savladale smo valjda da čarobni štapić ni tableta ne postoje pa haj’mo polako, ali sigurno i zdravo malo poraditi na sebi.

Piramida pravilne prehrane prikazuje nam principe pravilne prehrane, te ukazuje na to kako se zdravije hraniti. Unutar piramide pravilne prehrane nalaze se i preporuke za svakodnevnu tjelesnu aktivnost u trajanju od 30 minuta.

Tjelesna aktivnost je, uz pravilnu prehranu, važan čimbenik u kontroli i održavanju tjelesne mase. Najnoviji način u prikazivanju smjernica za uravnotežen unos hrane je ‘Tanjur pravilne prehrane’.

Umjesto naglih promjena i ukidanja određene hrane, pokušajte smanjiti porcije ili rjeđe konzumirati tu hranu. S vremenom i manjim unosom, potreba za nezdravim namirnicama će se smanjiti sama od sebe.

Stvaranje zdravih navika prilikom jela pomoći će vam u mršavljenju. Kada god možete, obroke konzumirajte u društvu i izbjegavajte jesti ispred televizije ili računala jer to često dovodi do nesvjesnog prejedanja. Jedite sporo i temeljito prožvačite hranu, tako ćete imati priliku uživati u okusu, a mozak će na vrijeme prepoznati signal da ste siti.

Više malih obroka dnevno, umjesto konvencionalna tri, pomoći će vašem metabolizmu da radi brže i da se energija ravnomjerno rasporedi tijekom cijelog dana. Pri tome pokušajte prvi obrok imati najkasnije sat vremena nakon buđenja. Zdravi doručak je važan da se metabolizam pokrene, a njegova svrha je unos hranjivih tvari koje će održavati vašu energiju kroz dan.

Svjesno jedite, a to znači obraćanje pozornosti na to kako i gdje se hrana konzumira te može omogućiti ljudima da uživaju u hrani koju jedu i pomoći u mršavljenju. Tehnike uključuju jedenje bez ometanja, polagano jedenje i promišljen izbor hrane.

Visoki unos šećera i rafiniranih ugljikohidrata u zapadnjačkoj prehrani povezan je s pretilošću. Preporučuje se zamjena prerađene i slatke hrane cjelovitim žitaricama, voćem, orašastim plodovima i sjemenkama.

Neka na vašem jelovniku bude i svježi ili posni sir, grah i mahunarke, chia sjemenke, orašidi i njihovi maslaci, đumbir, cimet, pijte zdravija pića.

Budite sretni jer ćete tako izbjeći emotivno prejedanje i što ste kritičniji prema svome tijelu to ćete teže gubiti kilograme. Stoga neka vam prva zadaća bude zavoljeti svoje tijelo takvo kakvo jest, a zatim ćete raditi na tome da ono bude zdravije i ljepše.

I za kraj, morate imati kalorijski deficit, što znači da više kalorija potrošite nego što ste pojeli/popili. Ukupne dnevne potrebe za energijom zavise od vaših parametara: spola, visine, težine, intenziteta aktivnosti koje imate.

Nastavi čitati

U trendu