Brojne prilike za napredak u struci i kontinuirano ulaganje u razvoj zaposlenika glavni su razlozi zbog kojih bi radnici u Hrvatskoj htjeli raditi upravo u tim tvrtkama
Prema istraživanju Poslodavac prvog izbora, u kojem je tijekom 2023. sudjelovalo više od 25 tisuća ispitanika, najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj u prerađivačkoj industriji su Rimac Group, INA – Industrija nafte, Atlantic Grupa, Pliva Hrvatska te Coca – Cola HBC Hrvatska.
Napredak u struci nam je na prvom mjestu
Sudionike istraživanja zamolili smo da odaberu do tri faktora koja po njihovom mišljenju najpoželjniji poslodavac mora imati kako bi zauzeo svoje mjestu na listi.
Nešto manje od polovice ispitanika (48%) ističe prilike za napredak u struci i mogućnost učenja, kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci u prerađivačkoj industriji. Na drugom mjestu popisa našli su se dobri međuljudski odnosi i pozitivna atmosfera na radnom mjestu (42%), a na trećem dobar tretman zaposlenika od strane nadređenih osoba (41%).
Od ostalih faktora, ističu se sigurnost radnog mjesta te dobra reputacija tvrtke.
Promjena karijere – da ili ne?
Gotovo polovica ispitanika (49%) kojima je Poslodavac prvog izbora tvrtka iz prerađivačke industrije često razmišlja o promjeni posla. To je nešto veći postotak zaposlenika nego što je slučaj s cjelokupnim uzorkom (47%). Svaki treći radnik (36%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 14% ljudi nikad ne razmišlja o davanju otkaza.
Kad je riječ o najvažnijim beneficijama koje očekuju od poslodavaca prvog izbora, ispitanici najčešće navode: bonus za izvanredna postignuća, kontinuirane edukacije, naknadu za putne troškove, fleksibilno radno vrijeme te plaćene zdravstvene usluge.
Isplata bonusa za preporuku budućih zaposlenika te subvencioniranje troškova kulturnih, sportskih ili opuštajućih aktivnosti najmanje su važne beneficije, ističu sudionici istraživanja.
Prema novim pravilima, maksimalna mjesečna naknada za univerzalnu uslugu širokopojasnog interneta za socijalno ugrožene skupine ne smije prelaziti dva posto mjesečnog neto dohotka po odrasloj osobi u riziku od siromaštva. To znači da cijena socijalnog paketa u Hrvatskoj ne može iznositi više od 6,77 eura mjesečno
Poslušaj članak
Internet i telefonske usluge u fiksnim mrežama spadaju u kategoriju univerzalnih usluga koje trebaju biti dostupne svim građanima Hrvatske. Osim tehničke dostupnosti, korisnici imaju pravo na pristupačne cijene univerzalnih usluga, s posebnim naglaskom na socijalno ugrožene skupine.
Prema novim pravilima, maksimalna mjesečna naknada za univerzalnu uslugu širokopojasnog interneta za socijalno ugrožene skupine ne smije prelaziti dva posto mjesečnog neto dohotka po odrasloj osobi u riziku od siromaštva. To znači da cijena socijalnog paketa u Hrvatskoj ne može iznositi više od 6,77 eura mjesečno.
Korisnicima koji ispunjavaju uvjete, operatori su obvezni omogućiti univerzalne usluge – fiksni internet i telefon – po cijeni koja ne smije premašiti navedeni iznos, sukladno HAKOM-ovom Pravilniku. Brzina interneta unutar tog paketa ne smije biti niža od 14 Mbit/s, dok je na operatorima odluka o dodatnim brzinama u područjima s boljom infrastrukturom.
Propisi jasno definiraju da cijena socijalnog paketa uključujući PDV ne smije prelaziti 6,77 eura mjesečno. Od 1. siječnja 2025. proširen je krug korisnika iz socijalno ugroženih skupina koji imaju pravo na ovu uslugu. Da bi ostvarili pravo, korisnici trebaju podnijeti zahtjev operatoru te priložiti odgovarajuće rješenje ili potvrdu nadležnih institucija.
Pravo na socijalni paket imaju korisnici zajamčene minimalne naknade, korisnici prava na inkluzivni dodatak (prve, druge ili treće razine potpore) koji nisu smješteni u institucije, korisnici nacionalne naknade za starije osobe, nezaposleni branitelji i članovi njihovih obitelji, civilni stradalnici iz Domovinskog rata, korisnici naknade za ugroženog kupca energenata (uključujući članove kućanstva iz ovih kategorija).
HAKOM navodi da je krajem 2023. bilo 413 korisnika socijalnih univerzalnih paketa, no tada je krug korisnika bio uži.
Hrvatski Telekom ima glavnu obvezu pružanja univerzalnih usluga, dok su od ove godine toj obvezi pridruženi i A1 (u 19 geografskih područja) te Telemach (u 5 područja), unutar ukupno 572 definiranih jedinica na teritoriju Hrvatske.
Aktualni predsjednik Zoran Milanović u nedjelju je osvojio novi mandat s osvojenih 74,68 posto glasova pobijedivši Dragana Primorca koji je osvojio 25,32 posto, što je najveća razlika u postocima između dva kandidata koji su ušli u drugi krug predsjedničkih izbora u Hrvatskoj
Poslušaj članak
Prema rezultatima Državnog izbornog povjerenstva (DIP) razlika u postocima između aktualnog predsjednika i kandidata SDP-a i partnera Zorana Milanovića i protukandidata Dragana Primorca (HDZ i partneri) iznosi 49,36 posto.
Može se reći da razlika među glasovima od gotovo 50 posto nije iznenađenje s obzirom na to da mu je nedostajalo vrlo malo, tek oko dva posto, da pobjedu odnese već u prvom krugu koji se održao 29. prosinca.
U prvom krugu Milanović je osvojio glasova birača, a Primorac 314.663 glasova, što je 19,35 posto.
Milanović je u drugom krugu osvojio 1.120.832 glasova, što je oko 87 tisuća više od broja glasova s kojima je pobijedio prvi put 2020. godine – 1.034.170 glasova.
Primorac je kandidat koji je osvojio najmanje glasova od svih kandidata koji su gubili u drugom krugu predsjedničkih izbora – samo 380.038.
Milanović je tako rekorder po razlici koju je ostvario u odnosu na svog protukandidata u drugome krugu, a drugi je Mesić (2005.) s razlikom od 31,86 posto u odnosu na Kosor.
Treći je Josipović (2009.) s razlikom od 20,25 protiv Bandića, a zatim je opet Mesić (2000.) s 11,83 posto razlike protiv Budiše te Milanović (2019.) koji je ostvario razliku od 5,32 posto u odnosu na Grabar-Kitarović. Grabar-Kitarović (2014.) je tako ostvarila najmanju razliku u odnosu na svog protukandidata Josipovića – 1,48 posto.
Pri tome vrijedi napomenuti kako je ove godine najslabiji odaziv u drugom krugu unatrag 25 godina što objašnjava činjenicu da je Milanović s relativno malo osvojenih glasova ostvario najuvjerljiviju pobjedu.
Po broju osvojenih glasova u drugom krugu ispred njega bili su dva puta Stipe Mesić te Ivo Josipović.
Do sada su samo Tuđman i Mesić reizabrani za funkciju predsjednika, a Tuđman je jedini koji je do sada uspio ostvariti pobjede u prvome krugu.
Tuđman je 1992. u prvom krugu pobijedio Dražena Budišu, Savku Dabčević-Kučar, Dobroslava Paragu, Silvija Degena, Marka Veselicu, Ivana Cesara i Antuna Vujića s 56,73 posto osvojenih glasova, odnosno 1.519.100 glasova.
Budiša, njegov glavni protukandidat osvojio je 585.535 glasova, što je bilo 21,87 posto. Ostali su osvojili oko šest posto i manje.
Na idućim izborima 1997. Tuđman je u prvome krugu drugi mandat osigurao s osvojenih 1.337.990 glasova, odnosno 61,41 posto i time pobijedio Zdravka Tomca koji je dobio 458.172 glasova (21,03 posto) i Vladimira Gotovca koji je osvojio 382,630 glasova (17,56 posto).
Drugi hrvatski predsjednik Mesić svoj je prvi mandat osvojio 2000. godine kada je u drugom krugu pobijedio Dražena Budišu. Osvojio je 1.425.342 glasova birača (55,34 posto), a Budiša 1.120.641 (43,51 posto).
Reizbor je 2005. osvojio s 1.454.451 osvojenih glasova (65,93 posto), čime je u drugom krugu nadmašio Jadranku Kosor koja je osvojila 751.692 glasova (34,07 posto), odnosno s razlikom od 31,86 posto.
Sljedeći predsjednik Ivo Josipović 2009. godine je ostvario razliku od 20,25 posto u drugom krugu u odnosu na protukandidata Milana Bandića. Josipović je osvojio 1.339.322 (59,45 posto), a Bandić 883.115 (39,2 posto).
Josipoviću je za dlaku izbjegao novi mandat 2014. godine jer je u drugome krugu razlika između njega i Kolinde Grabar-Kitarović bila tek 1,48 posto. Prva hrvatska predsjednica je osvojila 1.114.945 glasova (50,74 posto), a Josipović 1.082.436 glasova (49,26 posto).
Grabar-Kitarović je lovu na novi mandat u drugome krugu 2020. godine osvojila 929.707 glasova birača, odnosno 47,34 posto, a Milanović 1.034.170, što je bilo 52,66 posto, te je razlikom od 5,32 posto osvojio svoj prvi mandat.
Mandat predsjednika Republike traje pet godina i na tu dužnost može biti izabran najviše dva puta.
Veleposlanik Države Izrael u Republici Hrvatskoj, Gary Koren, boravio je u radnom posjetu Agenciji za komercijalnu djelatnost (AKD), gdje ga je ugostio glavni direktor AKD-a Jure Sertić
Veleposlaniku Države Izrael predstavljeni su ključni aspekti poslovanja, uključujući uspješne realizacije projekata i inovativna tehnološka rješenja usklađena s europskim regulativama. Poseban naglasak stavljen je na sigurnosne i digitalne projekte koji potvrđuju poziciju AKD-a kao lidera u području identiteta i sigurnosti.
Tijekom sastanka predstavljene su poštanske marke izrađene za potrebe Pošte Izraela, a temeljene na odobrenju koje je izdalo Ministarstvo komunikacija Države Izrael.
– Koristim ovu priliku kako bih izrazio svoju iskrenu zahvalnost na prilici biti vašim gostom u tvrtki AKD d.o.o. Tijekom mog boravka imao sam priliku svjedočiti iznimno profesionalnom radu na najvišoj svjetskoj razini u industriji kojaje osjetljiva i od ključne važnosti za svaku državu, a posebno u današnjem povezanom svijetu punom cyber izazova, punim pokušaja krivotvorenja službenih dokumenata i krađe identiteta građana – istaknuo je Koren.
– S velikim zadovoljstvom podržavam nastavak suradnje između AKD-a i Izraelske pošte, što smatram dodatnim izrazom izvrsnih odnosa između Republike Hrvatske i Države Izrael. Uvjeren sam da ćemo zajedničkim naporima ostvariti značajne uspjehe i pridonijeti sigurnosti i prosperitetu naših dviju država – poručio je.
Održani radni sastanak je pokazatelj jačanja gospodarskih i kulturnih veza između Republike Hrvatske i Države Izraela te sposobnosti AKD-a da odgovori na specifične potrebe međunarodnih klijenata, uz visoke standarde kvalitete i sigurnosti.
Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem vaših preferencija i ponovljenih posjeta. Klikom na “Prihvati sve” pristajete na korištenje SVIH kolačića. Međutim, možete posjetiti "Postavke kolačića" kako biste dali kontrolirani pristanak.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva dok se krećete web stranicom. Među njima, kolačići koji su kategorizirani kao potrebni pohranjuju se u vaš preglednik jer su neophodni za rad osnovnih funkcija web stranice. Također koristimo kolačiće trećih strana koji nam pomažu analizirati i razumjeti kako koristite ovo web mjesto. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem pregledniku samo uz vaš pristanak. Također imate mogućnost isključiti ove kolačiće. Ali isključivanje nekih od ovih kolačića može utjecati na vaše iskustvo pregledavanja.
Funkcionalni kolačići pomažu u obavljanju određenih funkcija kao što je dijeljenje sadržaja web stranice na platformama društvenih medija, prikupljanje povratnih informacija i druge značajke trećih strana.
Kolačići izvedbe koriste se za razumijevanje i analizu ključnih indeksa učinkovitosti web stranice što pomaže u pružanju boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.
Analitički kolačići koriste se za razumijevanje načina na koji posjetitelji stupaju u interakciju s web stranicom. Ovi kolačići pomažu u pružanju informacija o metrikama kao što su broj posjetitelja, stopa napuštanja stranice, izvor prometa itd.
Neophodni kolačići apsolutno su neophodni za ispravno funkcioniranje web stranice. Ovi kolačići osiguravaju osnovne funkcionalnosti i sigurnosne značajke web stranice, anonimno.
Oglašavački kolačići koriste se kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje na web-mjestima i prikupljaju podatke za pružanje prilagođenih oglasa.