Poveži se s nama

Vijesti

Održan Sajam poslova u turizmu i sezoni Sezonac.hr

Objavljeno

/

Na slici je grafički prikaz s tirkiznom pozadinom. Na lijevoj strani slike je prikazana osoba u odijelu i kravati. Riječ “JOB” velikim slovima, stilizirana i bijela, pojavljuje se blizu središta slike. Tri ruke se protežu prema riječi “JOB” s desne strane slike - pripadaju osobama koje nisu u potpunosti vidljive.
Foto: Pixabay

Kuhari, konobari i prodavači su najtraženiji radnici za ‘sezonu’, najveći broj stranih radnika stiže iz BiH i Sjeverne Makedonije

Sezonac.hr i ove godine je uspješno okupio i povezao brojne poslodavce i posloprimce, nagovijestivši kako je pred nama još jedna dinamična turistička sezona. Pored kandidata iz Hrvatske, najveći online sajam poslova u turizmu i sezoni posjetili su i brojni tražitelji posla iz zemalja regije, a najveća potražnja vladala je za kuharima, konobarima i prodavačima.

U vrijeme intenzivne potrage za sezonskim radnicima, karakteristične za ovo doba godine, Sezonac.hr, najveći i najposjećeniji online sajam poslova u turizmu i sezoni, ponovno je na jednom mjestu povezao poslodavce i posloprimce iz Hrvatske i regije.

Ovogodišnji sajam, organiziran od strane MojPosao, vodećeg portala za zapošljavanje u Hrvatskoj i dijela AlmaCareer grupacije, održan je od 30. siječnja do 8. veljače, okupivši pritom 36 uglednih poslodavaca – vodećih trgovačkih lanaca, hotelskih kuća i ugostiteljskih objekata – koji su u sklopu svojih virtualnih štandova predstavili bogatu i raznovrsnu ponudu poslova.

Posjetitelji su imali priliku prijaviti se na 200-tinjak oglasa za posao, od kojih je većina bila fokusirana na rad u nadolazećoj turističkoj ljetnoj sezoni, no u značajnom dijelu natječaja nudila se mogućnost stalnog zaposlenja nakon završetka sezone.

Veliki interes radnika iz regije

Zahvaljujući naprednim alatima komunikacije poput chata ili videopoziva, te detaljnim opisima radnih uvjeta i beneficija, poslodavci su uspjeli privući pažnju potencijalnih zaposlenika, istovremeno gradeći svoj brand poželjnog poslodavca.

Ova strategija jača njihov employer branding, čineći ih atraktivnijima na tržištu rada i povećavajući vjerojatnost privlačenja talentiranih kandidata. Istovremeno, posjetiteljima je omogućeno dublje upoznavanje s radnim okruženjem kroz fotogalerije i videozapise, čime se olakšao proces usklađivanja očekivanja s realnim uvjetima rada. Takav pristup pružio je temelje za izgradnju dugoročnih suradnji i zadržavanje kvalitetnih kandidata i nakon završetka sezone.

Što se tiče samih brojki, sajam je zabilježio više od 230.000 posjeta tražitelja posla i više od 1.270.000 pregleda stranica, kao i više od 8000 prijava na oglašena radna mjesta.

Uz posloprimce iz Hrvatske, sajam je privukao i veliki interes kod radnika iz regije, a ove godine su najviše posjeta iz regije ostvarili posloprimci iz Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Srbije te Crne Gore.

Uzimajući u obzir broj natječaja za posao kojima su poslodavci tražili ‘pojačanja’ za turističku sezonu, najtraženiji sezonski radnici u Hrvatskoj su kuhari, pomoćni kuhari, konobari, prodavači, sobari/sobarice, skladištari i recepcionari, a ujedno su to neki od poslova koji su pobudili najveći interes kod posjetitelja sajma.

MojPosao

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

Vijesti

Velike hotelske kuće su najpoželjniji poslodavci u turizmu u Hrvatskoj

Objavljeno

/

Na slici je grafički prikaz s tirkiznom pozadinom. Na lijevoj strani slike je prikazana osoba u odijelu i kravati. Riječ “JOB” velikim slovima, stilizirana i bijela, pojavljuje se blizu središta slike. Tri ruke se protežu prema riječi “JOB” s desne strane slike - pripadaju osobama koje nisu u potpunosti vidljive.
Foto: Pixabay

Najviše ispitanika označilo je dobre međuljudske odnose, odnosno dobru atmosferu na radnom mjestu kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci. Na drugom mjestu našla se prilika za napredak u struci, a na trećem dobar tretman od strane nadređenih

Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti?

Odgovore je u veljači ponudilo devetnaesto po redu istraživanje o poslodavcima prvog izbora, otkrivajući kako vrh liste najpoželjnijih i dalje suvereno drži dm-drogerie markt. U istraživanju, koje je tijekom 2023. provela Alma Career Croatia koja upravlja portalom MojPosao, sudjelovalo je više od 25.000 ispitanika.

Kako bi dobili što bolji pregled i tvrtkama omogućili uvid kako kotiraju u usporedbi s konkurencijom, tvrtke su podijeljene prema primarnoj djelatnosti, odnosno NKD klasifikaciji. S obzirom na to da je zapošljavanje u sezoni još uvijek vruća tema, ovog puta su izdvojene samo one tvrtke kojima je primarna djelatnost I – Djelatnost pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane.

Hotelski lanci i dalje na vrhu

Kada se u obzir uzmu samo ispitanici koji su birali tvrtke iz Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane, na prvom mjestu je Valamar Grupa, na drugom mjestu je Maistra dok je na trećem Globalna Hrana.  

Želje ispitanika: dobra ekipa i prilika za napredak u struci

Kako bi doznali koje su to male tajne koje čine razliku među poslodavcima, ispitanici su zamoljeni da odaberu do tri faktora koja po njihovom mišljenju najpoželjniji poslodavac mora imati.

Najviše ispitanika (51%) označilo je dobre međuljudske odnose, odnosno dobru atmosferu na radnom mjestu kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci. Na drugom mjestu našla se prilika za napredak u struci (47%), a na trećem dobar tretman od strane nadređenih (42%). Među manje bitnim faktorima su društvena odgovornost kompanije, nematerijalne beneficije te kvalitetni proizvodi i usluge tvrtke.

Mijenjati poslodavca ili ne?

Svaki četvrti ispitanik (28%) kojemu je poslodavac prvog izbora tvrtka iz turističke djelatnosti često razmišlja o promjeni poslodavca. To je znatno rjeđe nego što to čine ispitanici iz ukupnog uzorka (47%). Trećina zaposlenih (38%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 34% ljudi uopće ne promišlja o promjeni poslodavca.

Od beneficija, ispitanici koji biraju tvrtke iz turističke i ugostiteljske djelatnosti za poslodavca prvog izbora, u najvećoj mjeri ističu bonuse za izvanredna postignuća, edukacije zaposlenika te naknadu za putne troškove.

Ono što se razlikuje od ispitanika u ukupnom uzorku je to da ispitanici kojima je turistička djelatnost poželjna, u većoj mjeri žele besplatni obrok i piće na poslu.

Bonus za preporuke i vikend druženja u organizaciji tvrtke najmanje su poželjne beneficije.

O istraživanju

Važno je napomenuti, istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju NISU unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali.

Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca ‘prvog’, ‘drugog’ i ‘trećeg’ izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci ‘prvog’ izbora dobili 3 boda, ‘drugog’ izbora 2 boda i ‘trećeg’ izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.

MojPosao

Nastavi čitati

Vijesti

IZBORI Slijepi birači o načinu glasovanja na Brailleovom pismu

Objavljeno

/

O načinu svoga glasovanja na travanjskim parlamentarnim izborima, slijepe i slabovidne osobe moći će se informirati na njima primjeren način, na Brailleovom pismu

Obvezatna uputa o načinu glasovanja slijepih i slabovidnih birača, koju je donijelo Državno izborno povjerenstvo (DIP), na Brailleovom pismu će im se dostaviti preko Hrvatskog saveza slijepih, kažu u DIP-u i podsjećaju da su kroz više izbornih ciklusa nastojali u izbore uključiti slijepe i slabovidne birače.

U Uputama, uz ostalo stoji, da slijepi birači, a u Hrvatskoj je registrirano više od 17 tisuća osoba čiji je uzrok invaliditeta sljepoća i znatna slabovidnost, imaju pravo samostalno glasovati uz pomoć druge osobe (pratitelja) koja će po njihovoj ovlasti i uputi zaokružiti željenu listu i kandidata.

Na posljednjim predsjedničkim izborima, u prosincu 2019. slijepi su birači imali priliku na mrežnoj stranici DIP-a preslušati zvučnu snimku liste s imenima 11 predsjedničkih kandidata, rednim brojem pod kojim su navedeni na glasačkom listiću te njihovim predlagateljima. 

Izvor: Hina

Nastavi čitati

In Metropola

Održan 10. jubilarni Sajam zdravlja ‘Štampar u tvom kvartu’

Objavljeno

/

Fotografija prikazuje trg na kojem se održava neki događaj. Na trgu su postavljeni bijeli šatori, a oko njih se okupila grupa ljudi. U pozadini je spomenik konjaniku koji je postavljen na visokom postolju. Nebo je vedro s malo oblaka. Okolne zgrade s klasičnim arhitektonskim dizajnom dodaju estetsku privlačnost okruženju.
Foto: Grad Zagreb

Posjetitelji su imali mogućnost obaviti preventivne preglede te provjeriti razinu tlaka i glukoze u krvi, kao i razinu ugljičnog monoksida u izdisaju te su se mogli savjetovati s liječnicima o preventivnim programima ranog otkrivanja raka dojke, raka vrata maternice te raka debelog crijeva

Jubilarni, 10. po redu, Sajam zdravlja: ‘Štampar u tvom kvartu’, u organizaciji Grada Zagreba, Gradskog ureda za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom, Nastavnog zavoda za javno zdravstvo ‘Dr. Andrija Štampar’ te Doma zdravlja Zagreb – Centar održan je prošlu subotu na Trgu kralja Tomislava. Ovo edukativno događanje ponovno je okupilo veliki broj građana, posebice stanovnika gradske četvrti Donji grad, koji su imali priliku više naučiti o važnosti pravilne prehrane, redovite tjelesne aktivnosti i aktivnog načina života. Današnje izdanje posvećeno je Svjetskom danu zdravlja, koji se obilježava svake godine 7. travnja i pruža nam priliku da se zajedno fokusiramo na važnost zdravlja i ulogu koju igra u našim životima.

Građani su se na Sajmu mogli posavjetovati s nutricionistom i kineziologom te dobiti prijedloge primjerene prehrane za različita zdravstvena stanja. Uz to, posjetitelji su imali mogućnost obaviti preventivne preglede te provjeriti razinu tlaka i glukoze u krvi, kao i razinu ugljičnog monoksida u izdisaju te su se mogli savjetovati s liječnicima o preventivnim programima ranog otkrivanja raka dojke, raka vrata maternice te raka debelog crijeva. Brojni su to i učinili, a zanimanje je vladalo i za savjetovanja o kozmetici, razumijevanju deklaracija na igračkama, kozmetici i hrani te savjetovanje o kvaliteti zraka u njihovom kvartu. Dio aktivnosti na Sajmu bio je namijenjen i najmlađima koji su mogli naučiti kako pravilno prati zube i sudjelovati na radionici o zdravoj prehrani, ali i mentalnom zdravlju te prevenciji ovisnosti.

– Slušali smo potrebe naših građana i njihove želje da im približimo javnozdravstvene akcije, da ih učinimo pristupačnijima pa smo 2022. godine, u suradnji s našim Štamparom i Domovima zdravlja, započeli s provođenjem Sajmova zdravlja po gradskim četvrtima. Cilj nam je bio stvoriti atmosferu povjerenja i uključivosti za bolji i zdraviji Zagreb, a s obzirom na uistinu veliki broj javnozdravstvenih akcija koje se uobičajeno održavaju na centralnom gradskom trgu ili Cvjetnom trgu, prve sajmove zdravlja organizirali smo u udaljenijim gradskim četvrtima. Nemojmo zaboraviti da smo svi mi čuvari vlastitoga zdravlja, stoga vas pozivam da obiđete pagode, obavite preglede, pitate stručnjake i informirate se o načinima kako očuvati i unaprijediti vlastito zdravlje jer na njega imate pravo – kazala je izaslanica gradonačelnika Grada Zagreba, Lora Vidović, pročelnica Gradskog ureda za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom.

– Nakon Podsused Vrapča, Trešnjevke, Novog Zagreba, Trnja, Peščenice, Dubrave, Sesveta, Črnomerca i Maksimira danas smo stigli i na Tomislavac, kako bismo i stanovnicima gradske četvrti Donji grad podijelili korisne informacije o zdravlju i tako podsjetili na poznati postulat dr. Andrije Štampara kako je glavno mjesto liječničkog djelovanja tamo gdje ljudi žive. Ovogodišnja tema, kao i svake godine, postavlja važna pitanja i potiče nas na akciju te na razmišljanje o pravednosti i jednakosti u pristupu zdravstvenoj skrbi za sve ljude, bez obzira na njihovu socijalnu ili ekonomsku poziciju. To je poziv na djelovanje pri izgradnji zdravstvenih sustava koji su pravedni i uključivi za sve – naglasio je ravnatelj Nastavnog zavoda za javno zdravstvo ‘Dr. Andrija Štampar’, Branko Kolarić.

Izvor: Grad Zagreb

Nastavi čitati

U trendu