Poveži se s nama

Vijesti

Istraživanje o regionalnom tržištu rada

Objavljeno

/

Ilustracija prikazuje troje ljudi u poslovnom okruženju ispred velikog papira na klipsi, na kojem se nalaze obojeni kvadrati i grafikon s crvenom strelicom koja pokazuje rast. Lijevo se nalazi muškarac u zelenoj košulji, pokazujući rukom prema papiru. Desno od njega su muškarac u žutoj majici i žena u crvenoj majici s plavom suknjom, koji promatraju papir. Ispod su zlatnici i kalkulator, a okruženje je minimalistički dizajnirano s bijelom pozadinom i simbolima poput znaka za dolar i kvačice.
Foto: Pixabay

Svaki četvrti radnik dobio je povišicu u 2024., a pri odabiru posla najvažniji su plaća i međuljudski odnosi

Alma Career Croatia, međunarodna tvrtka najpoznatija po brendu MojPosao, i ove godine je tijekom trajanja Regionalnog sajma poslova provela istraživanje s ciljem analiziranja stanja na hrvatskom i regionalnom tržištu rada.

U istraživanju je sudjelovalo više od 6600 ispitanika, od kojih više od 1000 iz Hrvatske, a provedeno je u suradnji s partnerskim portalima iz regije: MojPosao.ba, Infostud.rs, Vrabotuvanje.com.mk i Deloglasnik.si.

Dva najvažnija faktora za odabir poslodavca: visina plaće i međuljudski odnosi

Kao i prethodne godine, visina plaće ostaje najvažniji faktor pri odabiru novog posla, što je potvrdilo 70 % ispitanika. Dobri međuljudski odnosi također su zadržali svoju iznimnu važnost, zauzevši drugo mjesto na ljestvici prioriteta (69 %).

Iako ispitanici uzimaju u obzir i druge aspekte pri odabiru poslodavca, oni imaju manji značaj. Treće mjesto zauzima radno vrijeme (33 %), dok se mogućnost učenja i profesionalnog napredovanja nalazi na četvrtom mjestu (31 %). Sigurnost zaposlenja kao ključni faktor važna svakoj petoj osobi (20 %).

Visina plaće i kvalitetni međuljudski odnosi istaknuli su se kao najvažniji kriteriji među ispitanicima u svim zemljama regije.

Što je ključno za osvajanje poslodavca?

Sudionike istraživanja pitali su što smatraju najvažnijim za dobivanje posla i ostavljanje pozitivnog dojma na poslodavca. Najveći broj ispitanika iz Hrvatske (31 %) ističe znanja i vještine kao ključne faktore, dok 27 % smatra da su presudne motivacija i želja za zaposlenjem. Tek 16 % ispitanika vjeruje da je radno iskustvo od presudne važnosti.

Zanimljivo je da svega 6 % ispitanika, slično kao i prošle godine, smatra da sreća igra važnu ulogu, dok 9 % ističe važnost dobrih kontakata i poznanstava. Formalno obrazovanje istaknulo je svega 2 % sudionika, dok samo 4 % smatra da stranačka pripadnost može biti odlučujući faktor.

Na regionalnoj razini, ispitanici iz Slovenije u nešto većoj mjeri naglašavaju radno iskustvo i mrežu kontakata kao ključne faktore, dok manju važnost pridaju znanjima i vještinama u usporedbi s ispitanicima iz drugih zemalja.

Koliku plaću bismo htjeli?

Kada je riječ o očekivanoj plaći, najveći broj ispitanika iz Hrvatske (40 %) želi primanja u rasponu od 1330 do 1990 eura.

Što se tiče povišica, svega 23 % ispitanika dobilo je povišicu ove godine, dok je 15 % dobilo korekciju plaće uvjetovanu inflacijom, što je blagi porast u usporedbi s prošlom godinom. Više od polovice ispitanika (51 %) ove godine nije dobilo niti očekuje povišicu, dok 12 % i dalje gaji nadu da će je ostvariti do kraja godine.

Najmanji broj povišica ili korekcija zabilježen je među zaposlenicima u Bosni i Hercegovini, dok su najveće postotke zabilježili ispitanici iz Slovenije.

Dvije trećine ispitanika (67 %) planira promijeniti posao u idućih godinu dana, što je na istoj razini kao i prošle godine. Međutim, podaci o stvarnom broju promjena pokazuju da manji broj ispitanika zaista realizira taj plan.

Sve manji strah od gubitka posla

Trend smanjenja straha od gubitka posla nastavljen je i ove godine. Dok je 2020. godine čak 36 % zaposlenih strahovalo za svoje radno mjesto, taj broj sada iznosi 17 %, što je manje u odnosu na prošlu godinu, kada je taj postotak iznosio 20 %.

Najveći strah od gubitka posla prisutan je među ispitanicima iz Slovenije (28 %), dok se najmanje brinu ispitanici iz Hrvatske.

Gotovo trećina ljudi želi raditi za državu

Kao i prethodnih godina, kada biraju poslodavca prema vrsti vlasništva, ispitanici iz Hrvatske najradije bi odabrali privatnu tvrtku u stranom vlasništvu (30 %). S druge strane, najmanje privlačnima smatramo privatne tvrtke u domaćem vlasništvu (18 %) te rad u vlastitoj tvrtki (18 %). Zanimljivo, popularnost državnih tvrtki i javne uprave raste, pa bi čak 29 % ispitanika iz Hrvatske odabralo državu kao svog poslodavca.

Privatne tvrtke u stranom vlasništvu posebno su popularne među ispitanicima u Makedoniji i Bosni i Hercegovini, dok domaće privatne tvrtke najviše preferiraju ispitanici iz Slovenije.

Profili nezaposlenih osoba

Među nezaposlenim ispitanicima iz Hrvatske, većina (52 %) je bez posla tri mjeseca ili manje, dok je 17 % nezaposleno između tri i šest mjeseci. Duga razdoblja nezaposlenosti nisu potpuna rijetkost, pa tako 8 % ispitanika traži posao dulje od pet godina.

Što se tiče preferencija, većina nezaposlenih (62 %) spremna je prihvatiti bilo kakav posao, bez obzira na struku, dok 26 % traži isključivo posao u struci. Posao u struci najviše traže nezaposleni ispitanici iz Srbije, dok su ti zahtjevi najmanje prisutni među ispitanicima iz Slovenije.

Nedostatak povratnih informacija od poslodavaca

Iako je sve teže pronaći kvalificirane zaposlenike, mnogi poslodavci i dalje ne daju povratnu informaciju kandidatima. Više od polovice ispitanika (58 %) izjavilo je kako nikada ili vrlo rijetko dobiva odgovor na prijave za posao. Četvrtina ispitanika (24 %) navodi da odgovore prima na otprilike polovicu prijava, dok tek 19 % ispitanika često ili uvijek dobiva povratnu informaciju.

Povratne informacije najčešće dobivaju kandidati u Sloveniji i Makedoniji, dok u Srbiji svega 10 % kandidata redovito dobiva odgovore.

Ovaj nedostatak komunikacije značajno utječe na percepciju poslodavaca. Više od polovice ispitanika (56 %) izjavilo je kako neće ponovno tražiti posao u tvrtki koja im nije dala povratnu informaciju. Dodatno, 21 % ispitanika negativno će komentirati tu tvrtku prijateljima i obitelji, a 9 % navodi kako će izbjegavati koristiti proizvode ili usluge te tvrtke. S druge strane, 33 % ispitanika tvrdi da neodgovaranje poslodavaca ne utječe na njihovo mišljenje o tvrtki.

Mladi sve optimističniji u pogledu brzog pronalaska posla

Među ispitanicima koji su još u procesu obrazovanja, najveći udio mladih iz Hrvatske (58 %) vjeruje da će pronaći posao unutar tri mjeseca od završetka školovanja. Dodatnih 5 % već ima osiguran posao ili već radi.

Ovi rezultati predstavljaju značajan porast optimizma u usporedbi s prošlom godinom, kada je samo 40 % ispitanika vjerovalo da će posao pronaći u tom vremenskom okviru.

Unatoč tome, 21 % mladih očekuje da će im potraga za poslom trajati između tri i šest mjeseci, dok 16 % predviđa da će na zaposlenje čekati dulje od šest mjeseci.

Kako bi stekli radno iskustvo prije prvog zaposlenja, mladi su najčešće spremni odraditi praksu (50 %) ili honorarno raditi (44 %), dok samo 6 % razmatra volontiranje kao opciju. Ohrabrujuće je da većina mladih, iako možda nisu u potpunosti sigurni u svoje karijerne planove, ima barem okvirnu viziju o smjeru u kojem žele razvijati svoju profesionalnu budućnost.

Izvor: MojPosao

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

Vijesti

Doznajte tko sve ima pravo na internet za 6,77 eura mjesečno

Objavljeno

/

Fotografija prikazuje osobu koja koristi tablet uređaj dok sjedi za stolom. U pozadini se vidi prijenosno računalo s otvorenim preglednikom ili aplikacijom koja prikazuje e-poštu. Na tabletu se prikazuju slike i sadržaji, a osoba koristi prste za navigaciju po ekranu. Fotografija je zanimljiva jer prikazuje upotrebu moderne tehnologije i multitasking, gdje osoba koristi više uređaja istovremeno.
Foto: Pixabay

Prema novim pravilima, maksimalna mjesečna naknada za univerzalnu uslugu širokopojasnog interneta za socijalno ugrožene skupine ne smije prelaziti dva posto mjesečnog neto dohotka po odrasloj osobi u riziku od siromaštva. To znači da cijena socijalnog paketa u Hrvatskoj ne može iznositi više od 6,77 eura mjesečno

Poslušaj članak

Internet i telefonske usluge u fiksnim mrežama spadaju u kategoriju univerzalnih usluga koje trebaju biti dostupne svim građanima Hrvatske. Osim tehničke dostupnosti, korisnici imaju pravo na pristupačne cijene univerzalnih usluga, s posebnim naglaskom na socijalno ugrožene skupine.

Prema novim pravilima, maksimalna mjesečna naknada za univerzalnu uslugu širokopojasnog interneta za socijalno ugrožene skupine ne smije prelaziti dva posto mjesečnog neto dohotka po odrasloj osobi u riziku od siromaštva. To znači da cijena socijalnog paketa u Hrvatskoj ne može iznositi više od 6,77 eura mjesečno.

Korisnicima koji ispunjavaju uvjete, operatori su obvezni omogućiti univerzalne usluge – fiksni internet i telefon – po cijeni koja ne smije premašiti navedeni iznos, sukladno HAKOM-ovom Pravilniku. Brzina interneta unutar tog paketa ne smije biti niža od 14 Mbit/s, dok je na operatorima odluka o dodatnim brzinama u područjima s boljom infrastrukturom.

Propisi jasno definiraju da cijena socijalnog paketa uključujući PDV ne smije prelaziti 6,77 eura mjesečno. Od 1. siječnja 2025. proširen je krug korisnika iz socijalno ugroženih skupina koji imaju pravo na ovu uslugu. Da bi ostvarili pravo, korisnici trebaju podnijeti zahtjev operatoru te priložiti odgovarajuće rješenje ili potvrdu nadležnih institucija.

Pravo na socijalni paket imaju korisnici zajamčene minimalne naknade, korisnici prava na inkluzivni dodatak (prve, druge ili treće razine potpore) koji nisu smješteni u institucije, korisnici nacionalne naknade za starije osobe, nezaposleni branitelji i članovi njihovih obitelji, civilni stradalnici iz Domovinskog rata, korisnici naknade za ugroženog kupca energenata (uključujući članove kućanstva iz ovih kategorija).

HAKOM navodi da je krajem 2023. bilo 413 korisnika socijalnih univerzalnih paketa, no tada je krug korisnika bio uži.

Hrvatski Telekom ima glavnu obvezu pružanja univerzalnih usluga, dok su od ove godine toj obvezi pridruženi i A1 (u 19 geografskih područja) te Telemach (u 5 područja), unutar ukupno 572 definiranih jedinica na teritoriju Hrvatske.

Nastavi čitati

Vijesti

Milanovićeva pobjeda ostvarena s najvećom razlikom u drugom krugu ikada

Objavljeno

/

By

Muškarac u tamnom odijelu i plavoj kravati stoji za govornicom s mikrofonom ispred velike pozadine s natpisom "Hvala!". Na govornici se nalazi čaša vode, a muškarac se smiješi prema publici.
Foto: Hina/Edvard Šušak

Aktualni predsjednik Zoran Milanović u nedjelju je osvojio novi mandat s osvojenih 74,68 posto glasova pobijedivši Dragana Primorca koji je osvojio 25,32 posto, što je najveća razlika u postocima između dva kandidata koji su ušli u drugi krug predsjedničkih izbora u Hrvatskoj

Poslušaj članak

Prema rezultatima Državnog izbornog povjerenstva (DIP) razlika u postocima između aktualnog predsjednika i kandidata SDP-a i partnera Zorana Milanovića i protukandidata Dragana Primorca (HDZ i partneri) iznosi 49,36 posto.

Može se reći da razlika među glasovima od gotovo 50 posto nije iznenađenje s obzirom na to da mu je nedostajalo vrlo malo, tek oko dva posto, da pobjedu odnese već u prvom krugu koji se održao 29. prosinca. 

U prvom krugu Milanović je osvojio  glasova birača, a Primorac 314.663 glasova, što je 19,35 posto.

Milanović je u drugom krugu osvojio 1.120.832 glasova, što je oko 87 tisuća više od broja glasova s kojima je pobijedio prvi put 2020. godine – 1.034.170 glasova.

Primorac je kandidat koji je osvojio najmanje glasova od svih kandidata koji su gubili u drugom krugu predsjedničkih izbora – samo 380.038.

Milanović je tako rekorder po razlici koju je ostvario u odnosu na svog protukandidata u drugome krugu, a drugi je Mesić (2005.) s razlikom od 31,86 posto u odnosu na Kosor. 

Treći je Josipović (2009.) s razlikom od 20,25 protiv Bandića, a zatim je opet Mesić (2000.) s 11,83 posto razlike protiv Budiše te Milanović (2019.) koji je ostvario razliku od 5,32 posto u odnosu na Grabar-Kitarović. Grabar-Kitarović (2014.) je tako ostvarila najmanju razliku u odnosu na svog protukandidata Josipovića – 1,48 posto.

Pri tome vrijedi napomenuti kako je ove godine najslabiji odaziv u drugom krugu unatrag 25 godina što objašnjava činjenicu da je Milanović s relativno malo osvojenih glasova ostvario najuvjerljiviju pobjedu.

Po broju osvojenih glasova u drugom krugu ispred njega bili su dva puta Stipe Mesić te Ivo Josipović. 

Do sada su samo Tuđman i Mesić reizabrani za funkciju predsjednika, a Tuđman je jedini koji je do sada uspio ostvariti pobjede u prvome krugu. 

Tuđman je 1992. u prvom krugu pobijedio Dražena Budišu, Savku Dabčević-Kučar, Dobroslava Paragu, Silvija Degena, Marka Veselicu, Ivana Cesara i Antuna Vujića s 56,73 posto osvojenih glasova, odnosno 1.519.100 glasova.

Budiša, njegov glavni protukandidat osvojio je 585.535 glasova, što je bilo 21,87 posto. Ostali su osvojili oko šest posto i manje. 

Na idućim izborima 1997. Tuđman je u prvome krugu drugi mandat osigurao s osvojenih 1.337.990 glasova, odnosno 61,41 posto i time pobijedio Zdravka Tomca koji je dobio 458.172 glasova (21,03 posto) i Vladimira Gotovca koji je osvojio 382,630 glasova (17,56 posto).

Drugi hrvatski predsjednik Mesić svoj je prvi mandat osvojio 2000. godine kada je u drugom krugu pobijedio Dražena Budišu. Osvojio je 1.425.342 glasova birača (55,34 posto), a Budiša 1.120.641 (43,51 posto).

Reizbor je 2005. osvojio s 1.454.451 osvojenih glasova (65,93 posto), čime je u drugom krugu nadmašio Jadranku Kosor koja je osvojila 751.692 glasova (34,07 posto), odnosno s razlikom od 31,86 posto. 

Sljedeći predsjednik Ivo Josipović 2009. godine je ostvario razliku od 20,25 posto u drugom krugu u odnosu na protukandidata Milana Bandića. Josipović je osvojio 1.339.322 (59,45 posto), a Bandić 883.115 (39,2 posto). 

Josipoviću je za dlaku izbjegao novi mandat 2014. godine jer je u drugome krugu razlika između njega i Kolinde Grabar-Kitarović bila tek 1,48 posto. Prva hrvatska predsjednica je osvojila 1.114.945 glasova (50,74 posto), a Josipović 1.082.436 glasova (49,26 posto).

Grabar-Kitarović je lovu na novi mandat u drugome krugu 2020. godine osvojila 929.707 glasova birača, odnosno 47,34 posto, a Milanović 1.034.170, što je bilo 52,66 posto, te je razlikom od 5,32 posto osvojio svoj prvi mandat. 

Mandat predsjednika Republike traje pet godina i na tu dužnost može biti izabran najviše dva puta.

Nastavi čitati

Vijesti

Izvanredni i opunomoćeni Veleposlanik Države Izrael posjetio AKD

Objavljeno

/

Dva muškarca u odijelima stoje ispred ekrana na kojem piše "Warm welcome to AKD". Na stolu ispred njih nalaze se zastave Hrvatske i Izraela.
Foto: AKD

Veleposlanik Države Izrael u Republici Hrvatskoj, Gary Koren, boravio je u radnom posjetu Agenciji za komercijalnu djelatnost (AKD), gdje ga je ugostio glavni direktor AKD-a Jure Sertić

Veleposlaniku Države Izrael predstavljeni su ključni aspekti poslovanja, uključujući uspješne realizacije projekata i inovativna tehnološka rješenja usklađena s europskim regulativama. Poseban naglasak stavljen je na sigurnosne i digitalne projekte koji potvrđuju poziciju AKD-a kao lidera u području identiteta i sigurnosti.

Tijekom sastanka predstavljene su poštanske marke izrađene za potrebe Pošte Izraela, a temeljene na odobrenju koje je izdalo Ministarstvo komunikacija Države Izrael.

– Koristim ovu priliku kako bih izrazio svoju iskrenu zahvalnost na prilici biti vašim gostom u tvrtki AKD d.o.o. Tijekom mog boravka imao sam priliku svjedočiti iznimno profesionalnom radu na najvišoj svjetskoj razini u industriji kojaje osjetljiva i od ključne važnosti za svaku državu, a posebno u današnjem povezanom svijetu punom cyber izazova, punim pokušaja krivotvorenja službenih dokumenata i krađe identiteta građana – istaknuo je Koren.

– S velikim zadovoljstvom podržavam nastavak suradnje između AKD-a i Izraelske pošte, što smatram dodatnim izrazom izvrsnih odnosa između Republike Hrvatske i Države Izrael. Uvjeren sam da ćemo zajedničkim naporima ostvariti značajne uspjehe i pridonijeti sigurnosti i prosperitetu naših dviju država – poručio je.

Održani radni sastanak je pokazatelj jačanja gospodarskih i kulturnih veza između Republike Hrvatske i Države Izraela te sposobnosti AKD-a da odgovori na specifične potrebe međunarodnih klijenata, uz visoke standarde kvalitete i sigurnosti.

Nastavi čitati

U trendu