Poveži se s nama

In Metropola

DOKUKINO KIC Umjetna inteligencija u fokusu novog ciklusa filmova koji izazivaju strah i bude nadu

Objavljeno

/

Ova je slika crno-bijela apstraktna slika ljudske glave. Glava je napravljena od linija i izgleda kao žičani model. Linije nisu jednolike i čine se nasumično postavljenima. Pozadina je crna, a linije su bijele. Slika je izobličena i izgleda kao da je pokvarena.
Foto: Dokukino

Film ‘ihuman’ govori o neslućenim mogućnostima, ali i tamnoj strani umjetne inteligencije, uz poseban fokus na njezin utjecaj na svijet umjetnosti

Novi ciklus dokumentaraca u zagrebačkom Dokukinu KIC istražuje snage, slabosti i ograničenja umjetne inteligencije (AI), kao i potencijal virtualnih svjetova u oblikovanju priča o stvarnosti s onu stranu distopijskog košmara. U okviru ciklusa bit će prikazano ukupno pet raznovrsnih filmova od četvrtka, 30. studenog do nedjelje 3. prosinca.

Ciklus otvara politički triler o moći i društvenoj kontroli upisanoj u AI, ‘ihuman. Redateljica Tonje Hessen Schei razgovara s najsjajnijim umovima u industriji AI-ja kako bi otkrila kako ta nevidljiva revolucija, ili ‘digitalna nuklearna bomba’, mijenja naše živote, misli, društvo i budućnost.

Film je na programu u četvrtak19 sati, a nakon projekcije održat će se razgovor o neslućenim mogućnostima ali i tamnoj strani umjetne inteligencije, uz poseban fokus na njezin utjecaj na svijet umjetnosti. U razgovoru će sudjelovati docent na Odsjeku za psihologiju FFZG-a, dizajner videoigara i 2D/3D umjetnik Blaž Rebernjak i kustos Feđa Gavrilović te u ulozi moderatora filmski kritičar i povjesničar Silvestar Mileta.

Na programu u petak19 sati i subotu21 sat dobitnik je posebnog priznanja žirija na ovogodišnjem izdanju Subversive Film Festivala: gejmerski dokumentarac o virtualizaciji naših života i simulacijskim čarima multiverzuma, ‘Knit’s Island’  koji potpisuju Ekiem BarbierGuilhem Causse i Quentin L’helgoualc’h. Film vodi na virtualni otok u bespuću interneta na kojem gejmeri-redatelji konstruiraju dokumentarac koristeći se tehnikama karakterističnima za direktni film (sudioničko-promatrački odnos prema snimanom, kadar-protukadar, intervjui).

Prije subotnje projekcije Knit’s Islanda na programu je njemački dokumentarac koji daje zanimljiv pogled na robotsko-ljudske odnose. ‘Hi, A.I.’ Ise Willinger. Možemo li uopće zamisliti suživot s umjetnom inteligencijom i, konkretno, humanoidnim robotima, posebice u intimnijim odnosima te što ono nosi sa sobom?

Nedjelja je rezervirana za ‘Bijelo na bijelom Viere Čákanyove, zanimljivo antarktičkog videoputovanje na kojem redateljici društvo pravi umjetna inteligencija s kojom raspravlja o filmu i životu. Film se prikazuje u suradnji s KineDokom, a nakon projekcije održat će se razgovor s redateljicom koji će voditi filmska kritičarka i voditeljica Dokukina Dina Pokrajac.
Ciklus će zatvoriti osebujan i provokativan film legendarnog Wernera Herzoga, ‘Tko bi rekao: Fantazije umreženog svijeta, koji postavlja pitanje što sanja internet? Herzog donosi priču o virtualnom univerzumu od njegovih početaka do samih rubova podjednakom radoznalošću kao i za mnoge zakutke fizičkog svijeta. Ovaj vijugavi filmski esej’ na rasporedu je u nedjelju21 sat.

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Required fields are marked *

In Metropola

TAAKE U ZAGREBU Koncert norveških black metalaca nije za ljude slabijeg srca

Objavljeno

/

Foto: Wikipedia

Taake je objavio trilogiju konceptualnih albuma povezanih temama ‘smrt, Norveška i vrag u čovjeku’

Norveški black metalci Taake dolaze prvi put u Hrvatsku u sklopu turneje na kojoj proslavljaju 30 godina karijere i predstavljaju posljednji album ‘Et hav av avstand’, koncert je u utorak, 19. ožujka, u zagrebačkom Boogaloo klubu, objavio je organizator koncerta Twilight Promotion.

Kultno ime norveške black metal scene osnovano je 1993. pod imenom Thule, a dvije godine kasnije mijenjaju ime u Taake i objavljuju svoj prvi demo album ‘Manndaudsvinter’. Između 1999. i 2005. Taake je objavio trilogiju konceptualnih albuma povezanih temama ‘smrt, Norveška i vrag u čovjeku’. 

U karijeri su izdali ukupno osam albuma, od kojih se ističe peti album ‘Noregs vaapen’ na kojem je osnivač grupe Hoest surađivao s mnogim istaknutim norveškim black metal glazbenicima. Album je dobio mnogo pohvala kritičara i nominiran je za prestižnu nagradu Spellemann za vrhunska metal izdanja.

Kao predgrupe svirat će austrijska black metal petorka Theotoxin, koja promovira album ‘Fragment: Totenruhe’ objavljen 2022. godine, i norveški Nordjevel, predstavnici novije generacije underground black metal scene s tri albuma, od kojih je posljednji ‘Gnavhol’ objavljen 2022. godine.

Nastavi čitati

In Metropola

Popis osoba kojima se odobrava novčana pomoć za sanaciju oštećenja zbog nevremena

Objavljeno

/

Ova slika prikazuje novčanik narančaste boje s gumbom za zatvaranje, koji sadrži zelene novčanice. Novčanik i novac prikazani su na svijetloplavoj pozadini. Novčanice izgledaju kao da vire iz novčanika. Ovo je jednostavna, crtana ilustracija.
Foto: Pixabay

Grad Zagreb je na svojim službenim stranicama objavio ‘I. Popis fizičkih osoba kojima se odobrava novčana pomoć za sanaciju oštećenja nastalih na imovini zbog nevremena na području Grada Zagreba’

Da se prisjetimo, Grad Zagreb je s ciljem pomoći građanima objavio ‘Javni poziv za dodjelu novčane pomoći prijaviteljima štete na imovini – fizičkim osobama za sanaciju oštećenja nastalih na njihovoj imovini zbog nevremena 19. i 21. srpnja 2023. na području Grada Zagreba’, koji je bio otvoren od 20. listopada do 21. studenog 2023. godine.

Novčana pomoć iznosi 70 posto iznosa oštećenja imovine, a najviše sveukupno 15.000,00 eura za obiteljsku kuću, stan i pomoćnu zgradu, odnosno najviše 5.000,00 eura za osobno vozilo. Ukupan iznos novčane pomoći jednoj fizičkoj osobi može se odobriti u maksimalnom iznosu od 20.000,00 eura. Pravo na novčanu pomoć ostvaruje i fizička osoba čija je imovina bila osigurana u dane nevremena u visini razlike između isplaćenog iznosa osigurnine i procijenjenog iznosa oštećenja po stručnom radnom tijelu, odnosno po vanjskim stručnim osobama za procjenu većih šteta. Na Javni poziv je pristiglo 3.015 zahtjeva za novčanom pomoći od kojih je u roku zaprimljeno 2.947 zahtjeva i 68 zahtjeva izvan roka.

Tako je na ‘I. Popis fizičkih osoba kojima se odobrava novčana pomoć za sanaciju oštećenja nastalih na imovini zbog nevremena na području Grada Zagreba’ uvršteno 1516 podnositelja zahtjeva, koji ispunjavaju uvjete Javnog poziva.

Najavljeno je da su preostali zahtjevi još uvijek u obradi te će, ukoliko ispune sve uvjete navedenog javnog poziva, biti uvršteni na ‘II. Popis fizičkih osoba kojima se odobrava novčana pomoć za sanaciju oštećenja nastalih na imovini zbog nevremena na području Grada Zagreba’.

Svi korisnici s Popisa bit će obavješteni o terminu potpisa ugovora, a ovih dana neki od njih već su obaviješteni i potpisali su ugovore.

Nastavi čitati

In Metropola

TIFLOLOŠKI MUZEJ Izložba ‘Dodirom kroz stvaralaštvo Nadežde Petrović’

Objavljeno

/

Ova slika prikazuje unutrašnjost muzeja ili galerije s ljudima koji gledaju umjetnička djela. Strop ima teksturu od drveta. Na stropu se nalaze različiti svjetlosni uređaji koji osvjetljavaju prostoriju. Na zidovima su umjetnička djela, uključujući okvirene slike i skulpture. Zidovi su bijeli.
Foto: Klaudija Klanjčić

Ovo je po drugi puta da su u Republici Hrvatskoj izložena djela Nadežde Petrović, a prva je izložba održana prije više od 110 godina, i to 1910. godine

U organizaciji Umetničke galerije ‘Nadežda Petrović’ iz Čačka, Muzeja savremene umjetnosti Republike Srpske iz Banja Luke, Tiflološkog muzeja iz Zagreba i Srpskog narodnog vijeća iz Zagreba, svečano je u četvrtak, 22. veljače 2024., s početkom u 18 sati, u Tiflološkom muzeju u Zagrebu otvorena izložba ‘Dodirom kroz stvaralaštvo Nadežde Petrović’ uz gostujuću predstavu ‘Nenapisana pisma’ (monodrama, u kojoj se Nadežda obraća dragom prijatelju Ivanu Meštroviću), koja će biti otvorena do 22. ožujka 2024. godine.

Izložba ‘Dodirom kroz stvaralaštvo Nadežde Petrović’ u Zagrebu, autorica Sarite Vujković i Dragane Božović, nastala je ‘kao poseban rezultat povezanosti i suradnje prilikom obilježavanja važnog jubileja, a to je 150. obljetnica rođenja velike srpske slikarice Nadežde Petrović. Ovaj jubilej, koji je omogućio da Nadeždu Petrović UNESCO uvrsti na popis osoba godine, započeo je značajnom izložbom ‘Modernost i nacija’, koju je priredio Narodni muzej Srbije i koja je povezala brojne muzeje ne samo iz Srbije, nego i iz regije, pružajući na taj način mogućnost predstavljanja ove značajne retrospektivne izložbe i izvan Srbije – u Galeriji Božidara Jakca u Kostanjevici na Krki i Muzeju savremene umjetnosti Republike Srpske u Banja Luci.

Saznali smo da je u želji da se znamenita slikarica predstavi u duhu svojeg inovativnog, komunikativnog, produktivnog, humanitarnog i slobodarskog intelekta, izložba tijekom svojeg trajanja u svakoj instituciji imala specifične dodatno osmišljene i dopunjene sadržaje. Kao poseban rezultat ove ideje nastala je i izložba ‘Dodirom kroz stvaralaštvo Nadežde Petrović’ u Tiflološkome muzeju u Zagrebu, najprije osmišljena kao prateći program velike retrospektive koja je gostovala u Banja Luci, kako bi pokazala odlične primjere dobre prakse i dugogodišnje institucionalne suradnje između Tiflološkog muzeja u Zagrebu i Umetničke galerije ‘Nadežda Petrović’ u Čačku s Muzejom savremene umjetnosti Republike Srpske iz Banja Luke.

Izložba je obuhvatila zaseban dio posvećen slijepim i slabovidnim osobama, u okviru kojeg su posebno adaptirane i prilagođene taktilnim reprodukcijama četiri slike iz stalnog postava spomen-sobe Umetničke galerije ‘Nadežda Petrović’ u Čačku. Odabrana djela Bavarac sa šeširom (1900.), Prizrenka (1905.), More (1910.) i Gračanica (1913.) ujedno su i četiri slike koje na različite načine prikazuju razvojni opus Nadežde Petrović, i to Münchensko razdoblje (1898. –1903.), Srbijansko razdoblje (1903. – 1910.), Pariško razdoblje (1910. – 1912.) te Ratno razdoblje (1912. – 1915.).

Tekst je napisala Milkica Miletić, književnica iz Čačka, za scenu ga je adaptirala i režirala Nataša Radulović, a Nadeždu je igrala glumica Narodnog pozorišta Vanja Milačić, koja je uistinu osvojila publiku svojom izvedbom, iz koje je zračila čvrstina, snaga i hrabrost žene kakva je bila upravo Nadežda u svoje vrijeme u Srbiji i inozemstvu.

Tri spomenute ženske osobe predvode veliki ženski tim koji stoji iza ove predstave, a to su scenografkinja Marija Lukić, kostimografkinja Marta Čkonjević, zatim originalnu muziku potpisuje Ana Krstajić, dizajnerica je Ana Krbanjević i inspicijentica Sanja Mimica.

Suradnice na izložbi su Tena Bakšaj i Katarina Simeunović. Grafičko oblikovanje, izvedbu prilagodbe i likovni postav, kao i dizajn plakata i pozivnice, potpisuje Nemanja Mićević, dok se za tehnički postav pobrinuo Mladen Šukalo.

Na inicijativu Sarite Vujković – direktorice Muzeja savremene umjetnosti iz Banja Luke, Tiflološki muzej – Željka Bosnar Salihagić i Nina Sivec prilagodile su za populaciju osoba oštećena vida četiri originalne Nadeždine slike iz četiri razdoblja njezina stvaralaštva te osmislile dvanaest taktilnih prikaza pomoću kojih je vizualna umjetnost slikarice prilagođena slijepim i slabovidnim osobama. Izložba je prilagođena slijepim i slabovidnim osobama kroz taktilne prikaze, Brailleovo pismo, uvećani tisak, zvučne opise, a predstava ‘Nenapisana pisma’ audiodeskripcijom. Za tekstove na brajici i zvučne opise nadležne su Katarina Simeunović i Dragana Božović.

Izložbu je podržao Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske.

Iako je bilo najavljeno da će izložbu otvoriti Milorad Pupovac, predsjednik Srpskog narodnog vijeća, to je na kraju učinio njegov zamjenik Boris Milošević, koji je ujedno i predsjednik Vijeća srpske nacionalne manjine u Zagrebu.

Prije samog čina svečanog otvorenja u prostoru Tiflološkog muzeja posjetioci su imali priliku pogledati i poslušati monodramu ‘Nenapisana pisma’, koja je inspirirana likom i djelom Nadežde Petrović, njenim emotivnim i umjetničkim nedoumicama te prijateljskom odnosu s velikim hrvatskim umjetnikom Ivanom Meštrovićem.

I upravo spoj hrvatske i srpske kulture u isto vrijeme u istom mjestu došli su na svoje, uz prisjećanje na Nadeždine riječi: ‘Umjetnički pogledi moraju biti širokih, prostranijih granica nego što je njihova paleta.’ I upravo su njihova velika djela svjetske razine nadmašila sve granice i dovela cijeli svijet nama, da osjetimo dašak povijesti u ovom sadašnjem vremenu, koje kao da se uopće nije izmijenilo u nekim segmentima. Snaga njihovih djela i svojevremena hrabrost u suprotstavljanju nametnutim životnim pravilima doveli su ih do ispunjavanja njih samih i plodova svjetskih razina. 

U nakladi je izašlo 200 primjeraka kataloga, koje su posjetioci mogli uzeti nakon održane monodrame i svečanog otvorenja izložbe.

Nastavi čitati

U trendu