Poveži se s nama

Kultura

KONCERT U PULI Ibrica Jusić pjevat će ‘od Shakespearea do sevdaha’

Objavljeno

/

Foto: Grad Pula

Ibrica Jusić je do sada objavio više od petnaest studijskih albuma, kroz koje se ističe njegov prepoznatljivi izričaj, kao legendarnog šansonijera i kanconijera

“Od Shakespearea do sevdaha” naziv je koncerta legendarnog hrvatskog kantautora Ibrice Jusića, koji će se povodom 60. obljetnice umjetnikova djelovanja održati u petak, 26. srpnja, na pulskom Kaštelu, najavljeno je iz pulskog Istarskog narodnog kazališta.

Glazbenik prepoznatljivog glazbenog izričaja, isprepletenog hrvatskim, francuskim i talijanskim utjecajima, na glazbenoj je sceni već dugi niz godina, a 1968. godine pobijedio je na Zagrebačkom festivalu s pjesmom ‘Celuloidni pajac’. 

Sedamdesetih godina proslavio se hitovima kao što su ‘Mačka’, ‘Dobro jutro, Margareta’ i ‘Jubi san vašu ćer’, a Ibrica Jusić je do sada objavio više od petnaest studijskih albuma, kroz koje se ističe njegov prepoznatljivi izričaj, kao legendarnog šansonijera i kanconijera. 

Koncert ‘Od Shakespearea do sevdaha’ bit će jedinstvena prilika za sve ljubitelje glazbe da uživaju u nezaboravnoj ljetnoj večeri pod zvijezdama, ispunjenoj šansonom i sevdahom.

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

Kultura

Premijera opere za bebe i djecu ‘Gita i skriveni svijet’ u HNK

Objavljeno

/

Foto: Pixabay

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u okviru drugog izdanja Zagrebačkog opernog festivala donosi u petak, 13. rujna u svom foajeu premijernu izvedbu opere za bebe i djecu ‘Gita i skriveni svijet’, nastalu u suradnji s Kazalištem Mala scena

Predstava, namijenjena bebama i djeci od 18 mjeseci do pet godina, govori o malenoj djevojčici po imenu Gita koja živi na otoku i nikad nije otišla daleko od svoje kuće, pa kreće na put na kojemu će upoznati različita zanimljiva bića, čuda svog otoka, i osjećaje koje traži.

Iz HNK kažu kako djeca tijekom predstave zajedno upoznaju i imenuju osjećaje, uče kako ih prihvatiti, prepoznaju čemu oni služe te kako se s njima nositi.

Gledalište je prilagođeno djeci – mogu sjediti na jastučićima, tepihu, pokraj roditelja, roditeljima u krilu, ali i hodati. Predstava traje 35 minuta, a djeca su pozvana da se nakon izvedbe poigraju i istraže prostor izvedbe.

Gitino putovanje prati glazba Borne Ercega i libreto Mateja Miloševa, u režiji Buge Marije Šimić Milošev. Izvedbama maloga orkestra, glasovira i solista ravna dirigent Josip Šego.

Iva Jerković Oreški je u ulozi Gite, Tamara Franetović Felbinger je Ptica, a  Tvrtko Stipić Vulkan.

Iz programa festivala, koji traje do 21. rujna, ističe se i nastup Poljske kraljevske opere s Händelovom operom ‘Rinaldo’ 11. rujna.

Sat vremena prije početka predstave, na terasi festivalskog kafića, gdje će biti i audioprijenos, predstavnici Poljske kraljevske opere uvest će publiku u operu kroz razgovor s muzikologinjom Zdenkom Weber.

Publika će tijekom pauze u foajeu moći sudjelovati u opernom kvizu kojega vode studenti muzikologije Muzičke akademije. U slučaju kiše, predstavljanje produkcije održat će se u atriju HNK-a.

Prve izvedbe ‘Rinalda’ održane su 1711. godine i naišle su na oduševljenje publike, no nakon dvadeset godina opera je nestala iz opernih kuća na gotovo 200 godina. Ponovno je otkrivena u 20. stoljeću, danas se smatra jednim od najuzornijih Händelovih djela u ovom žanru.

Operu će izvesti solisti Poljske kraljevske opere uz Ansambl davnih instrumenata Poljske kraljevske opere Capella Regia Polona pod ravnanjem violinista i dirigenta Michała Piotrowskija.

U glavnim ulogama su Jan Jakub Monowid (Goffredo), Olga Pasiecznik (Almirena) te Anna Radziejewska (Rinaldo), a režiju potpisuje Jarosław Kilian.

Izvor: Hina/Anamarija Grbin

Nastavi čitati

In Metropola

I ŠUME PJEVAJU Zvučni krajolici zagrebačkih šuma u režiji umjetnice Sare Salamon

Objavljeno

/

Foto: Ana Mikin

Projektom ‘I šume pjevaju’ teži se stvoriti okvir za kontemplativno i meditativno okruženje u gradskoj vrevi u kojem se posjetitelji intuitivno mogu povezati s prirodom kroz eksperimentalno zvučno iskustvo

Jedinstveni je to umjetnički projekt, predstavljen prošli petak u park-šumi Dubravkin put, koji je dao novo ruho nekim zagrebačkim toponimima.

Riječ je o projektu I šume pjevaju, unutar kojeg je vizualna umjetnica Sara Salamon postavila zvučno-prostornu instalaciju nazvanu Polje djelovanja: gorući užitak.

Prvi je to u nizu radova kojima će umjetnici po izboru kustosice Lee Vene predstavljati svoje interpretacije zvučnih krajolika gradskih šuma.

Rad Sare Salamon, kako su to opisali organizatori projekta proširuje percepciju zvučnog okoliša park-šume Dubravkin put pozivajući prolaznike da istraže instalaciju akustičnih zrcala. Eliptična akustična zrcala koriste konkavnu površinu za prikupljanje i fokusiranje zvučnih valova (kao primjerice kod mikrofona za osluškivanje ptica ili tv antena). Zvuk se šalje direktno u uho posjetitelja koji mora pronaći svoju točku slušanja u prostoru. 

Sara Salamon prevodi elemente te digitalne popularne kulture u glasove koji se sada sinkroniziraju s ostalim zvučnim pozadinama kako bi propitali očekivana iskustva relaksacije u prirodi.

Naslov Polje djelovanja: gorući užitak aludira na stresnu situaciju izazvanu intenzivnim radnim okruženjem i naknadni, često idealizirani, proces iscjeljivanja u prirodnom okruženju. Međutim, osjećaj opuštanja postaje neodvojiv od popratne diskretne zvučne iritacije i nelagode – navode organizatori projektau kreativnoj produkciji Ane Mikin i udruge Umjetnost za grad.

Projektom ‘I šume pjevaju’ teži se stvoriti okvir za kontemplativno i meditativno okruženje u gradskoj vrevi u kojem se posjetitelji intuitivno mogu povezati s prirodom kroz eksperimentalno zvučno iskustvo. Umjetnik pritom preuzima ulogu zvučnog pripovjedača dokumentarnog i fikcijskog života odabrane gradske šume te kroz zvučno-prostornu instalaciju prenosi njezine stvarne zvučne zapise, ali i zamišljeni zvučni narativ.

Umjetnica Sara Salamon (33) djeluje u poljima različitih umjetničkih praksi kao vizualna umjetnica, montažerka i oblikovateljica pokretnih slika. U radu najčešće pokušava iznevjeriti medij, a inspiraciju pronalazi u kolektivnim divljinama i stvarnosti koja izmiče. Poseban interes pronalazi u javnom prostoru, specifičnim lokacijama i čudnim medijskim spojevima. 

Projekt podupiru Grad Zagreb – Gradski ured za kulturu i civilno društvo te Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske.

Nastavi čitati

In Metropola

POVRATAK U ZAGREB Kultna indie grupa Tindersticks stiže u Lisinski

Objavljeno

/

Foto: Lisinski

Zagrebački koncert Tindersticksa, koji je organizator Hangtime agencija najavio kao mračnu i romantičnu svečanost, bit će jedini koncert u regiji

Na krilima novog singla ‘Always a Stranger’ i nadolazećeg albuma ‘Soft Tissue’ koji izlazi 13. rujna, kultni britanski indie rock sastav Tindersticks vraća se u Zagreb četvrti put i to nakon dvanaest godina gdje će 3. ožujka 2025. nastupiti u velikoj koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog.

Zagrebački koncert Tindersticksa, koji je organizator Hangtime agencija najavio kao mračnu i romantičnu svečanost, bit će jedini koncert u regiji.

Tindersticksi su nastali 1991. u Nottinghamu, a članovi su već svirali zajedno u zapaženom bendu Asphalt Ribbons koji je nastao četiri godine prije u istom gradu.

Legenda kaže da je bend dobio ime nakon što je frontman Stuart Staples šetajući na nekoj od grčkih plaža ugledao kutiju njemačkih šibica na kojima je pisalo Tindersticks.

Prve demo snimke nastaju 1992. i tada za vlastiti label Tippy Toe Records izdaju i prvi singl ‘Patchwork’.

Zatim izdaju dva istoimena Tindersticks albuma: ‘Prvi’ i ‘Drugi’ koji su sjajno primili i publika i kritika.

Njihovi nastupi uživo bili su prisnaženi gudačkom sekcijom, pa čak i cijelim orkestrom, a kako je to zvučalo može se čuti na albumu ‘Bloomsbury Theatre 12.3.95.’.

Njihov treći album ‘Curtains’ najavio je promjenu glazbenog izričaja od čega općenito nisu zazirali tijekom svoje vrlo bogate i plodne karijere s 13 studijskih albuma, dok su sadašnji članovi benda imali i brojne izlete u solo vode, prije svih frontmen Stuart Staples.

Bend je poznat i po suradnji s francuskom redateljicom Claire Denis za čijih sedam filmova su skladali glazbu, dok se njihova ‘Tiny Tears’ može čuti u prvoj sezoni kultnih Sopranosa.

Novi album ‘Soft Tissue’ koji će promovirati ovom prilikom dolazi s osam novih pjesama i izdat će ga City Slang s kojim surađuju već 12 godina,  od albuma ‘The Something Rain’.

Nastavi čitati

U trendu