Na području Republike Hrvatske ima oko tri tisuće edukacijskih rehabilitatora zaposlenih u svim sustavima i ni približno ih nema dovoljno. Neka djeca na svog edukacijskog rehabilitatora čekaju i godinu dana i tako se gubi dragocjeno vrijeme
Nacionalni dan edukacijskih rehabilitatora obilježava se 1. ožujka i time se ističe značenje i uloga edukacijskih rehabilitatora kako u ustanovama u kojima djeluju, tako i u široj društvenoj zajednici, posebice jer svojim znanjem uklanjaju predrasude prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom, zagovaraju i promiču prava djece s teškoćama u razvoju i njihovih roditelja.
Ovaj posebni datum obilježava se u spomen na dan kada je preminuo profesor Tomislav Špoljar, čija je važna uloga u razvoju podrške djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom u Hrvatskoj ostavila trajan pečat.
Profesor Špoljar početkom je 20. stoljeća u Varaždinu pokrenuo osnivanje i rad prvih pomoćnih odjeljenja za učenike s teškoćama u razvoju. Kao jedan od rezultata njegovog rada, 1963. godine osnovana je Visoka defektološka školu pri Sveučilištu u Zagrebu.
U to vrijeme, ova je škola bila prva i jedina visokoškolska ustanova za sveučilišni studij edukacijske rehabilitacije (tada defektologije) u Hrvatskoj, ali i u cijeloj tadašnjoj državi. Visoka defektološka škola kasnije je promovirana u Fakultet, a profesor Špoljar preuzeo je ulogu prvog dekana.
Njegova predanost razvoju edukacijske rehabilitacije ostavila je dubok trag, a Nacionalni dan edukacijskih rehabilitatora predstavlja priznanje i sjećanje na njegovu iznimnu ulogu u unapređenju obrazovanja i podrške djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom u Hrvatskoj.
U organizaciji Hrvatske komore edukacijskih rehabilitatora povodom obilježavanja Nacionalnog dana edukacijskih rehabilitatora održana je svečanost u prostoru Edukacijsko – rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu koji je ujedno i suorganizator.
– Imate veliku podršku od Grada Zagreba i itekako prepoznajemo vaš rad. Krugovi struka koje nas povezuju moraju djelovati zajedno kako bi bili priznati. Stipendije Grada Zagreba za deficitarna zanimanja dobila su tri studenta Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, iznosi nisu mali i to je isto poticaj da ljudi ostanu u Gradu Zagrebu, da se zaposle na radna mjesta koja su važna za daljnji napredak – kazala je Marinka Bakula-Anđelić, zamjenica pročelnice Gradskog ureda za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom.
Na području Republike Hrvatske ima oko tri tisuće edukacijskih rehabilitatora zaposlenih u svim sustavima i ni približno ih nema dovoljno. Neka djeca na svog edukacijskog rehabilitatora čekaju godinu dana i tako se gubi dragocjeno vrijeme.
Edukacijski rehabilitatori nisu prepoznati u zdravstvu, kao struka koja provodi probir i ranu intervenciju nemaju status zdravstvenog radnika i nemaju šifru djelatnosti što roditeljima otežava da ih uopće vide u sustavu. Djeca zato dolaze prekasno i smanjuje se učinkovitost tretmana.