Zagrebačko kino Tuškanac pripremilo je za veljaču i ožujak, izvan svog prostora zatvorenog zbog obnove, gostujući program, retrospektivu najznačajnijih filmova legendarne Marilyn Monroe, koju će 20. veljače u kinu Forum otvoriti film “Ne moraš kucati”
Taj klasik Roya Warda Bakera iz 1952., prvi u kojem je legendarna glumica odigrala glavnu žensku ulogu, prvi je od 12 filmova iz ciklusa Portreti: Marilyn Monroe u programu “Tuškanac u gostima” koji će se tijekom veljače održati u kinu Forum, a od ožujka u Kulturno informativnom centru.
Iz “Tuškanca” najavljuju da će se u okviru retrospektive prikazati filmovi proslavljene glumice koji su ponajviše upamćeni zahvaljujući zavidnom komičarskom i pjevačkom talentu, ali i fatalnosti glumice čija nas besmrtna karizma očarava i danas.
Rođena 1926. kao Norma Jeane Mortenson, Monroe je tijekom 1950-ih izrasla u jednu od najvećih zvijezda Hollywooda i svjetskog filma, a ujedno i jedan od najvećih seks simbola u povijesti popularne kulture.
Karijeru je počela kao model i starleta, a prvi put je filmski zapažena 1950. malim, ali vrlo svježim i izražajnim epizodama atraktivnih platinastih plavuša u filmovima “Džungla na asfaltu” Johna Hustona i “Sve o Evi” Josepha L. Mankiewicza, podsjeća se u najavi.
Dramski potencijal pokazala je dvije godine kasnije u filmu Fritza Langa “Sudar u noći”, a iste godine igrala i u komediji “Majmunska posla” Howarda Hawksa. Godinu poslije, uloga senzualne negativke u netipičnom, koloristički raskošnom film noiru “Niagara” Henryja Hathawaya dovela ju je na naslovnice mnogih magazina i utrla put k slavi.
Dobar niz nastavila je nastupima u hit romantično-humornim mjuziklima “Muškarci više vole plavuše” Howarda Hawksa i “Kako se udati za milijunaša” Jeana Negulescoa.
Sljedeća, 1954. godina donijela joj je prvi i jedini angažman u vesternu, “Rijeka bez povratka” Otta Premingera, te mjuzikl “Zabava je najljepši posao na svijetu” Waltera Langa.
Još ju je više proslavila romantična komedija “Sedam godina vjernosti” Billyja Wildera, a vrhunac karijere bilježi 1959. u drugoj suradnji s Wilderom u legendarnoj komediji “Neki to vole vruće”.
Prethodno je ostvarila i suradnju s najvećim šekspirijanskim glumcem 20. stoljeća Laurenceom Olivierom u “Princu i plesačici”, koji je Olivier i režirao, dok je posljednju ulogu ostvarila u romantičnoj drami vestern ugođaja “Neprilagođeni”, nastaloj prema scenariju njezina supruga Arthura Milera, u režiji Johna Hustona.
Hina