Kultura

HAVC Hrvatski film bio vidljiv i na međunarodnoj sceni

Objavljeno

/

Osim što je postigao veću gledanost na domaćem tržištu, hrvatski je film imao zavidnu vidljivost i na međunarodnoj filmskoj sceni, a hrvatski naslovi svih rodova i vrsta sudjelovali su se na festivalima diljem svijeta, među kojima su i oni najveći – Cannes, Berlin i Venecija

U Cannesu se prvi put predstavio kratki igrani film ‘Prava istina priče o šori’ Andree Slaviček, u sklopu Tjedna kritike, gdje je svjetsku premijeru imala i dugometražna manjinska koprodukcija, ‘Lost Country’ Vladimira Perišića.

Oba filma su se nakon premijera otisnula u bogati festivalski život, prikazavši se na mnoštvu europskih i svjetskih festivala, stoji u objavi Hrvatskog audiovizualnog centra.

U Berlinu, u natjecanju kratkometražnog filma prikazao se animirani uradak ‘Eeva’ Lucije Mrzljak i Mortena Tšinakova, koji je, između ostalog i u Annecyju, osvojio niz nagrada i uvršten je na najužu listu za nominaciju za Oscara.

Na tom festivalu, u programu Forum, svjetsku premijeru imao je i dugometražni hibridni dokumentarac ‘Između revolucija’ Vlada Petrija, a prikazao se dugometražni igrani film ‘Morska iskra’ belgijskog redatelja Domiena Huyghea, u kojem jednu od uloga ima mlada hrvatska glumica Nika Petrović.

Europsku premijeru u Berlinu imala je i manjinska koprodukcija ‘Bazen beskraja’ Brandona Cronenberga, dijelom sniman u Šibeniku i podržan od HAVC-a kroz Filming in Croatia.  Svjetsku premijeru imao je na Filmskom festivalu Sundance.

Dugometražni igrani film Gorana Stolevskog ‘Domaćinstvo za početnike’ imao je svjetsku premijeru u natjecateljskom programu Horizonti Međunarodnog filmskog festivala u Veneciji, dok je kratki igrani film ‘Stane’ Antonete Alamat Kusijanović prikazan u paralelnom venecijanskom programu, Dani autora.

Hrvatski su se filmovi predstavljali i na ostalim prestižnim europskim i svjetskim festivalima, od Black Nights u Tallinnu, Filmskog festivala u Torontu, Locarnu do Rotterdama, Varšave, Santa Barbare i drugih.

Nagrađivani film ‘Sigurno mjesto’ bio je nominiran za Europsku filmsku nagradu te za nagradu Goya Španjolske akademije filmske umjetnosti i znanosti, koja će se dodijeliti 10. veljače.

Za film ‘Murina’ Antoneta Alamat Kusijanović je bila nominirana za nagradu Američkog udruženja redatelja – DGA Award.

Dugometražni dokumentarci sudjelovali su na prestižnim festivalima svog roda, a među njima su ‘Brod’ Elvisa Lenića, ‘Snajka: dnevnik očekivanja’ Tee Vidović Dalipi, ‘Dezerteri’ Damira Markovine, ‘Veće od traume’ Vedrane Pribačić i Mirte Puhlovski.

Godina je bila uspješna i za animirane naslove, film ‘Eeva’ prikazan je na više od stotinu festivala, osvojivši 25 nagrada i priznanja, a za utrku za Oscara se kvalificirao nagradom na Filmskom festivalu Nashville.

Za Oscara se kvalificirao i film ’Sjeti se kako sam jahala bijelog konja’ Ivane Bošnjak Volda i Thomasa Johnsona Volde, koji je svjetsku premijeru imao na festivalu u Ottawi 2022. od kada je prikazan na više od 50 festivala diljem svijeta s nizom nagrada.

Na pedesetak festivala diljem svijeta bio je i ‘Obiteljski portret’ Lee Vidaković, a hrvatski animirani uratci prikazivani su i u Annecyju, Ottawi, Fantoche u Badenu te Manchesteru, koji je posebnu pažnju posvetio hrvatskom baštinskom i suvremenom animiranom filmu.

Važne europske adrese za kratki metar su i njemački Oberhausen te finski Tempere, a oba su u 2023. ugostili domaće autore i njihove filmove, ‘Niska trava’ Davida Gaše i ‘Dohvatiti sunce: El Shatt’ Ane Bilankov, te ‘Hortikultura’ Silve Ćapin.

Uz sve selekcije i nagrade, hrvatski su filmovi prikazivani i u posebnim fokus programima diljem svijeta.

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

U trendu

Exit mobile version