Vijesti

Više od 700 događanja tijekom Dana medijske pismenosti

Objavljeno

/

Foto: AEM

Sedmi Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije (AEM) i UNICEF-a okupili su velik broj građana. U više od 700 događanja u 185 gradova i mjesta u svim županijama uključilo se više od 37 tisuća sudionika, uglavnom djece, mladih i njihovih odgojitelja, učitelja, nastavnika i knjižničara

Poslušaj ovaj članak
https://in-portal.hr/wp-content/uploads/2024/06/Vise-od-700-dogadanja-tijekom-Dana-medijske-pismenosti.mp3

Radionice, predavanja, projekcije, predstave i panel-razgovori u fokusu su imali teme kao što su razvoj kritičkog mišljenja, umjetna inteligencija i utjecaj društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih.

Dani medijske pismenosti održali su se i ove godine pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

U Dane medijske pismenosti uključilo se više od 460 osnovnih i srednjih škola i vrtića, a za organizaciju radionica i predavanja korišteno je i preko 70 obrazovnih materijala, video-predavanja i kvizova koji su dostupni na portalu medijskapismenost.hr.

U vrtićima, školama, knjižnicama i drugim ustanovama ovi se obrazovni materijali koriste u radu s djecom i mladima tijekom cijele godine, a do sada su preuzeti više od milijun puta. Ove godine objavljen je novi priručnik za učitelje, nastavnike i stručne suradnike u školama ‘Umjetna inteligencija u obrazovanju‘ te edukativni video o umjetnoj inteligenciji i alatima kao što je ChatGPT, namijenjen učenicima viših razreda osnovne škole i srednjoškolcima.

Na filmski natječaj koji se u sklopu Dana medijske pismenosti organizira u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom pristiglo je 48 filmova, a tema je ove godine bila ‘Priče s interneta: Inspirirano stvarnim događajima‘. Pobjedu je u osnovnoškolskoj kategoriji odnio film ‘Karlo i čupavo čudovište‘ filmske družine Anigami iz OŠ Dragutina Tadijanovića iz Zagreba, a u srednjoškolskoj kategoriji pobijedio je film Elektrostrojarske škole Varaždin ‘Glas iz sjene‘.

Više od 1400 učenika osnovnih i srednjih škola pogledalo je predstavu ‘Mreža‘ Teatra Tirena na ukupno sedam izvedbi koje su u Koprivnici, Petrinji, Zaboku i Ivanić-Gradu, organizirali Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s tamošnjim školama i pučkim otvorenim učilištima. Predstava poziva na kritičko razmišljanje o brojnim temama vezanima uz korištenje interneta i društvenih mreža, kao što su influenceri, trolovi, govor mržnje, cyberbullying, opasni izazovi, lažne vijesti i posljedice prekomjernog korištenja društvenih mreža.

Tehnološki napredak posljednjih je godina gotovo u potpunosti promijenio medijsko i komunikacijsko okruženje te način na koji se danas informiramo. Ubrzani razvoj umjetne inteligencije dodatni je izazov u zaštiti od manipulacija i dezinformacija. Svijest o tome široko je prisutna, što potvrđuje i sve veći interes za medijsko obrazovanje. Iz godine u godinu Dani medijske pismenosti bilježe sve veći broj sudionika i aktivnosti. Deseci tisuća građana, djece i mladih, te brojne obrazovne ustanove koje u njima sudjeluju potvrđuju nužnost još snažnije integracije medijskog obrazovanja u naš školski sustav – rekao je Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije.

Izniman interes odgojitelja, učitelja i nastavnika za obrazovne materijale i poučavanje djece vještinama medijske pismenosti velik su nam vjetar u leđa za pripremu sljedećih Dana medijske pismenosti. Istraživanja nam pokazuju da su djeca već u osnovnoškolskoj dobi svjesna utjecaja medija na njihov život, a toga su svjesni i roditelji, odgojitelji i učitelji. Djeca i mladi trebaju podršku odraslih, i zato je važno da im osiguramo prilike za učenje o medijima, kao i razvoj vještina iz područja medijske pismenosti – kazala je Ana Dautović, v. d. predstojnice Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.

Izvor: AEM

U trendu

Exit mobile version