Najviše ispitanika označilo je dobre međuljudske odnose, odnosno dobru atmosferu na radnom mjestu kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci. Na drugom mjestu našla se prilika za napredak u struci, a na trećem dobar tretman od strane nadređenih
Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti?
Odgovore je u veljači ponudilo devetnaesto po redu istraživanje o poslodavcima prvog izbora, otkrivajući kako vrh liste najpoželjnijih i dalje suvereno drži dm-drogerie markt. U istraživanju, koje je tijekom 2023. provela Alma Career Croatia koja upravlja portalom MojPosao, sudjelovalo je više od 25.000 ispitanika.
Kako bi dobili što bolji pregled i tvrtkama omogućili uvid kako kotiraju u usporedbi s konkurencijom, tvrtke su podijeljene prema primarnoj djelatnosti, odnosno NKD klasifikaciji. S obzirom na to da je zapošljavanje u sezoni još uvijek vruća tema, ovog puta su izdvojene samo one tvrtke kojima je primarna djelatnost I – Djelatnost pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane.
Hotelski lanci i dalje na vrhu
Kada se u obzir uzmu samo ispitanici koji su birali tvrtke iz Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane, na prvom mjestu je Valamar Grupa, na drugom mjestu je Maistra dok je na trećem Globalna Hrana.
Želje ispitanika: dobra ekipa i prilika za napredak u struci
Kako bi doznali koje su to male tajne koje čine razliku među poslodavcima, ispitanici su zamoljeni da odaberu do tri faktora koja po njihovom mišljenju najpoželjniji poslodavac mora imati.
Najviše ispitanika (51%) označilo je dobre međuljudske odnose, odnosno dobru atmosferu na radnom mjestu kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci. Na drugom mjestu našla se prilika za napredak u struci (47%), a na trećem dobar tretman od strane nadređenih (42%). Među manje bitnim faktorima su društvena odgovornost kompanije, nematerijalne beneficije te kvalitetni proizvodi i usluge tvrtke.
Mijenjati poslodavca ili ne?
Svaki četvrti ispitanik (28%) kojemu je poslodavac prvog izbora tvrtka iz turističke djelatnosti često razmišlja o promjeni poslodavca. To je znatno rjeđe nego što to čine ispitanici iz ukupnog uzorka (47%). Trećina zaposlenih (38%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 34% ljudi uopće ne promišlja o promjeni poslodavca.
Od beneficija, ispitanici koji biraju tvrtke iz turističke i ugostiteljske djelatnosti za poslodavca prvog izbora, u najvećoj mjeri ističu bonuse za izvanredna postignuća, edukacije zaposlenika te naknadu za putne troškove.
Ono što se razlikuje od ispitanika u ukupnom uzorku je to da ispitanici kojima je turistička djelatnost poželjna, u većoj mjeri žele besplatni obrok i piće na poslu.
Bonus za preporuke i vikend druženja u organizaciji tvrtke najmanje su poželjne beneficije.
O istraživanju
Važno je napomenuti, istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju NISU unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali.
Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca ‘prvog’, ‘drugog’ i ‘trećeg’ izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci ‘prvog’ izbora dobili 3 boda, ‘drugog’ izbora 2 boda i ‘trećeg’ izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.
MojPosao