Nadamo se kako će se nakon ove kampanje i ovogodišnjih Paraolimpijskih igara percepcija javnosti barem malo popraviti
Još svega par dana dijeli nas od najveće smotre u svijetu parasporta, Paraolimpijskih igara u Parizu. U francuskoj prijestolnici 4.400 parasportaša natjecat će se u 22 sporta. Svima njima jedno je zajedničko, svi kreću u pohod na zlato.
Većina medija još uvijek ima krivu predodžbu o paraolimpijcima, kao i o parasportu općenito. Stoga se često u novinarskom riječniku mogu naći riječi nedostojene jednog sportaša. Tome je Međunarodni paraolimpijski odbor odlučio stati na kraj, te je pokrenuo kampanju pod nazivom ‘I won’t be participating at the Paris 2024 Paralympic games’.
Ova kampanja pokrenuta je s ciljem suzbijanja jezičnih predrasuda prema paraolimpijcima. Mediji često paraolimpijce hvale zbog činjenice što su se uopće odlučili baviti sportom, pridavajući tako manje pažnje rezultatima koje oni postižu.
Kako bi srušili predrasude koje nastaju zbog jezične nepismenosti koja se nažalost ukoriijenila u sve pore društva kada su u pitanju osobe s invaliditetom u sportu, australski paraolimpijski pobjednik u kanuu Curtis McGrath, talijanska prvakinja u sprintu Amber Sabatini i argentinski tenisač u kolicima Gustavo Fernandez podržali su ovu kampanju.
Na svojim Instagram profilima ovi poznati parasportaši podijelili su objavu u s jasnom porukom ‘Neću sudjelovati na paraolimpijskim igrama, natjecati ću se.
Menadžer Međunarodnog paraolimpijskog odbora za brend i komunikacije Craig Spence, kazao je kako se jezik ima ključnu ulogu u percepciji paraolimpijaca.
-Paraolimpijci su često opisivani u medijima kao ‘sudionici’, a ne ‘natjecatelji’. Na Paraolimpijskim igrama u Parizu 2024. želimo ispraviti tu nepravdu.
-Nakon godina treninga i predanosti, 4400 najboljih svjetskih paraolimpijaca stiže u glavni grad Francuske kako bi se natjecali na najvišoj razini. U sva 22 sporta očekujemo odličnu konkurenciju i najveće paraolimpijske igre dosad u smislu sportskih rezultata.
-Jezik igra ima ključnu ulogu u tome kako se ljudi percipiraju, posebno kada su u pitanju osobe s invaliditetom i paraolimpijci. Važno je da dobro razumijemo jezik i zato smo pokrenuli ovu kampanju kako bismo potaknuli zanimanje za tu temu uoči Paraolimpijskih igara u Parizu 2024. – zaključio je Spence.
Glavni kreativni direktor u adam&eveDDB Richard Brim istakno kako je jako zadovoljan što su se kampanji pridružili paraolimpijci
-Svidjelo nam se surađivati s Međunarodnim paraolimpijskim odborom na ovoj kampanji i oduševljeni smo paraolimpijcima koji su se u nju uključili. Jezik je jako bitan, ne samo zbog načina na koji opisujemo jedni druge, već i zbog širenja ljubavi empatije i poštovanja jedni prema drugima. Ovo je sjajan način da na to podsjetimo i publiku te im pokažemo zašto bi trebali pratiti Paraolimpijske igre 2024 – kazao je Brim.
Nadamo se kako će se nakon ove kampanje i ovogodišnjih Paraolimpijskih igara percepcija javnosti barem malo popraviti.