Poveži se s nama

Vijesti

ZAGREBAČKO DIJABETIČKO DRUŠTVO Obilježen Hrvatski dan šećerne bolesti

Objavljeno

/

Ova slika prikazuje skupinu ljudi koji stoje ispred bijelog šatora. Štand je ukrašen plavim balonima i ima plakat s informacijama. Oko njih se nalazi više osoba, a pozadina prikazuje štand i zgradu od kamena.
Foto: Klaudija Klanjčić

Povodom obilježavanja Hrvatskog dana šećerne bolesti, 14. svibnja, Zagrebačko dijabetičko društvo, u suradnji sa Studentskom sekcijom za endokrinologiju i dijabetologiju Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, održalo je javnozdravstvenu akciju na Cvjetnom trgu, čiji je cilj senzibilizirati javnost o sve većoj pojavnosti dijabetesa

Iz Zagrebačkog dijabetičkog društva navode kako je od iznimne važnosti kontinuirano raditi na povećanju svjesnosti o dijabetesu (njegovoj prevenciji, ranom otkrivanju, pristupu skrbi i liječenju), kako u široj javnosti tako i među svim dionicima u društvu koji mogu utjecati na pozitivne promjene.

Organizirali su za građane besplatno mjerenje šećera, krvnog tlaka i vaganje, mjerenje visine i opsega struka kako bi se mogao izračunati BMI i procijeniti raspored težine, kao i savjetovanje s dijabetolozima i nutricionistima jer, kako ističu, javnost se treba upoznati s opasnošću neotkrivene i neregulirane šećerne bolesti, dok je oboljelima potrebno pružiti nove informacije i spoznaje o mogućnostima liječenja i važnosti kontrole vlastite bolesti.

Unutar četiri sata, izvršeno je ukupno 300 mjerenja šećera u krvi. Od ovog ukupnog broja, otkriveno je 16 osoba odrasle dobi s povišenom vrijednosti šećera u krvi, dok ih je dvoje imalo iznimno visoku razinu vrijednosti. Svi novootkriveni dobili su pomoć i upute stručnog medicinskog tima KB-a Sveti Duh i liječnika iz Hrvatskog društva za endokrinologiju i dijabetologiju HLZ.

– Šećerna bolest jedan je od vodećih javnozdravstvenih problema suvremenog društva. Prema podacima CroDiab Registra, prošle godine je u Hrvatskoj bilo 395.058 osoba sa šećernom bolesti, a broj oboljelih povećava se iz godine u godinu. Ranija istraživanja pokazuju da u Hrvatskoj tek 60 % oboljelih osoba ima postavljenu dijagnozu tako da se procjenjuje da je ukupan broj oboljelih veći od 600.000. Nažalost, od 2019. Hrvatska je, i prema podacima Eurostata zemlja s najvećom smrtnošću od dijabetesa u Europi. Šećerna bolest je 4. vodeći uzrok smrti sa udjelom od 7,8 % u 2022. godini. Svaka druga oboljela osoba ni ne zna da ga ima. Troškovi neliječenog dijabetesa iznose gotovo 20 posto cjelokupnog budžeta za zdravstvo u Hrvatskoj.  S dijabetesom se može živjeti kvalitetno, no nužno je razumjeti bolest, informirati se o njezinim posljedicama, a potrebno je i redovito odlaziti i komunicirati s liječnikom kako bi se bolest stavila pod kontrolu – izjavila je Manja Prašek, predsjednica Zagrebačkog dijabetičkog društva.

– Cilj je naše studentske sekcije pružiti dodatnu edukaciju studentima medicine koji se žele uže baviti područjem endokrinologije i dijabetologije, ali i općoj populaciji kroz javnozdravstvene akcije i projekte koje organiziramo. Povodom Hrvatskog dana šećerne bolesti već drugu godinu surađujemo sa Zagrebačkim dijabetičkim društvom – dovodimo liječnike građanima (umjesto građane liječniku) što smatram naročito važnim u pravovremenom prepoznavanju tihog stadija predijabetesa. Ustrajna promjena životnih navika može odgoditi prijelaz iz predijabetesa u šećernu bolest i potrebu za uvođenjem terapije – poručila je Ana Pavić, predsjednica Studentske sekcije za endokrinologiju i dijabetologiju Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

– Prakticirati kvalitetne prehrambene navike je ključno za prevenciju i regulaciju dijabetesa. Pravilna prehrana može pomoći kod prevencije debljine i dijabetesa tip 2 te održavanju optimalne razine šećera u krvi kod osoba sa postojećom dijagnozom dijabetesa.Naglasak treba staviti na unos neškrobastog povrća, vlakana, cjelovitih žitarica, proteina te na minimiziranje rafiniranih ugljikohidrata i jednostavnih šećera. Kontrola unosa ugljikohidrata i ravnoteža između proteina, masti i vlakana mogu poboljšati osjetljivost na inzulin i smanjiti potrebu za lijekovima. Edukacija o pravilnoj prehrani i tjelesnoj aktivnosti može osigurati dugoročnu kontrolu dijabetesa i smanjiti komplikacije povezane s ovim stanjem – izjavila je magistra nutricionizma Đurđica Mijanović iz Zagrebačkog dijabetičkog društva.

Dok su liječnici radili kod štanda, mi smo sjeli s damama iz Zagrebačkog dijabetičkog društva za obližnji stol.

Vera Burić (84) članica je Društva već punih 19 godina, otkada joj je bolest pokucala na vrata.

– Otkad sam postala dijabetičar, odmah sam se učlanila u Zagrebačko dijabetičko društvo, koje nam jako puno pomaže u tom smislu što imamo razna predavanja, edukativne radionice, druženja, šetnje. Imali smo 30-ak izleta koje smo napravili prije korone. Sada ih nažalost nemamo, ali zato hodamo po Maksimiru. Inače preferiramo puno kretnje i vježbe disanja, koje trenutno imamo jedanput mjesečno ili tjedno. Ono što je najbitnije jest da mi međusobno razmjenjujemo naša iskustva – rekla je Burić.

– Mislim da bismo teško surađivali da nema Zagrebačkog dijabetičkog društva. Nadam se da će se još više razvijati svijest, kao što pruža i ova akcija, o tome što znači biti dijabetičar. Do sada je poznata cifra od oko 400.000 dijabetičara, a smatra se  da je barem još 50 posto onih koji ni ne znaju da su dijabetičari. Najveći dio ide na tip 2, oko 90 posto, a nas koji imamo tip 1 nas je deset posto – dodala je Burić.

Gospođa Silva iz Zagreba živi sa šećernom bolešću već 50 godina.

– U Zagrebačkom dijabetičkom društvu sam već jako dugo. Ono mi je izvanredno zato što ima odličnu edukaciju o svemu što se tiče šećerne bolesti. Na inzulinskoj sam pumpi i senzoru, što je moderna tehnologija koja jako dobro pomaže nama dijabetičarima. Nema bockanja, straha od hipoglikemije ili hiperglikemije – rekla je Silva, istaknuvši da je uz njezinog brata šećernu bolest nedavno dobio i njezin sin (35), koji je srećom dobro educiran o svemu.

Gospođa Perinčić (75) u Zagrebačkom dijabetičkom društvu je oko 12 godina. Ima dijabetes tipa 2, koji redovito kontrolira i dobro se nosi sa cijelom situacijom. Ovu akciju posjetila je zajedno sa svojom kćerkom.

– Redovito odlazim u Društvo svaki četvrtak i puno mi znači podrška cijele zajednice. Vrlo je važno druženje. Prije korone smo išli na izlete, ali sada ih nažalost više nema. Sada idemo na šetnje Maksimirom i to mi paše. Sin mi živi u Puli, imam tri unuka i sa njima svima je sve u redu, a ja sam u Zagrebu sama, ali živim vrlo aktivno. Osim što idem u Društvo, samoću popunjavam odlascima u kazališta i redovitim šetnjama tako da je bolest pod kontrolom – rekla je Perinčić.

Partneri ove Javnozdravstvene akcije su tvrtke Novo Nordisk i Medilab ONE.

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

Vijesti

Poslodavci godine za osobe s invaliditetom u Slavonskom Brodu

Objavljeno

/

Na fotografiji je grupa ljudi koja stoji u prostoriji, vjerojatno na nekom svečanom događaju ili dodjeli nagrada. U pozadini se vide dvije zastave, jedna od njih je hrvatska zastava. Neki od prisutnih drže bukete cvijeća i priznanja. Na zidu iza njih je projektor koji prikazuje sliku s događaja. Ova fotografija je zanimljiva jer prikazuje svečani trenutak, vjerojatno dodjelu nagrada ili priznanja, što može biti važno za sudionike i zajednicu.
Foto: Grad Slavonski Brod

Ovim putem čestitamo svim nagrađenima koji svojim radom stavljaju naglasak na važnost uključivanja, promicanja inkluzije i jednakih mogućnosti za sve. Hvala vam što svojim trudom pomažete oblikovati društvo u kojem razlike nisu prepreke nego bogatstvo, kazali su iz Grada

Poslušaj članak

Na svečanoj sjednici Povjerenstva za osobe s invaliditetom Grada Slavonskog Broda dodijeljene su nagrade za Poslodavca godine za osobe s invaliditetom, Volontere godine te Primjere dobre prakse. Posebnost ove vrste nagrada ogleda se u činjenici da ih, uz portal MojPosao.hr, dodjeljuje i Povjerenstvo za osobe s invaliditetom Grada Slavonskog Broda.

Ove godine poseban naglasak stavljen je na mlade s invaliditetom, kojima su pružene nove prilike za sudjelovanje u programima edukacije i zapošljavanja. Brojne organizacije civilnog društva nastavljaju raditi na projektima usmjerenima na senzibilizaciju javnosti, prilagodbu infrastrukture i promociju prava osoba s invaliditetom.

– Obilježavanje ovog dana podsjeća na našu zajedničku odgovornost za izgradnju inkluzivnog društva. Raznolikost nas obogaćuje, a uklanjanjem prepreka i predrasuda činimo korak bliže društvu u kojem su svi dobrodošli i cijenjeni. Neka ovaj dan bude poticaj za zajednički rad na promjenama i izgradnji zajednica temeljenih na poštovanju, razumijevanju i jednakim mogućnostima za sve – kažu iz Grada.

Nagrada za Poslodavca godine za osobe s invaliditetom za 2024. godinu pripala je Ustanovi za gospodarenje športskim objektima. Primjer dobre prakse uključivanja volontera predstavio je Volonterski klub Klasične gimnazije fra Marijana Lanosovića ‘KGFaMiLy’. Među nagrađenim volonterima su Mirta Szugyi, Josipa Ćosić, Jasna Majić, Ivan Knežević, Goran Ivanišević i Snežana Pavelić.

– Ovi laureati simboliziraju posvećenost stvaranju društva koje cijeni raznolikost i pruža jednake prilike svima, posebno mladima s invaliditetom, kojima su ove godine otvoreni novi putevi kroz edukaciju i zapošljavanje. Čestitamo svim nagrađenima koji svojim radom ističu važnost uključivanja, promicanja inkluzije i jednakih mogućnosti za sve. Hvala vam što svojim trudom pomažete oblikovati društvo u kojem razlike nisu prepreke, već bogatstvo – poručili su iz Grada.

Na području Brodsko-posavske županije zabilježeno je 21.527 osoba s invaliditetom, što dodatno naglašava potrebu za kontinuiranom podrškom u obrazovanju, zapošljavanju, zdravstvenim uslugama i društvenom životu.

Nastavi čitati

Vijesti

Zaposleni u Hrvatskoj očekuju 31% veće božićnice nego prošle godine

Objavljeno

/

Djed Božićnjak u svojoj klasičnoj crvenoj odjeći nalazi se u modernom poslovnom okruženju. Drži veliki vrećasti pun eura u kovanicama i novčanicama, koje s osmijehom dijeli poslovnim ljudima u odijelima i uredskom odijevanju. Prostor je elegantan, s visokim božićnim drvcem ukrašenim kuglicama i lampicama, dok stakleni zidovi otkrivaju užurbani gradski krajolik u pozadini. Cijela scena odiše spojem korporativne sofisticiranosti i blagdanskog veselja.
Foto: DALL·E

Istraživanje pokazuje da 86% radnika u Hrvatskoj očekuje božićnicu, i to u prosječnom iznosu od 465 eura, što je osjetno više od 354 eura koliko smo lani primili. Najveća očekivanja imaju zaposleni u državnim tvrtkama, a većina božićnicu planira iskoristiti za osnovne životne troškove.

Sudeći prema istraživanju u kojem je sudjelovalo više od 1000 ispitanika, a koje je proveo MojPosao, božićnica bi ovih blagdana trebala sjesti na račune većine radnika u Hrvatskoj.

Rekordna očekivanja zaposlenih građana

Ove godine 86% radnika u Hrvatskoj očekuje božićnicu, što je slično prošlogodišnjem udjelu od 89%. Podaci otkrivaju da su naša očekivanja uglavnom opravdana – božićnicu je lani primilo 85% zaposlenika. Odnosno, većina radnika koji su je priželjkivali, božićnicu je zaista i dobila.

S druge strane, 14% ispitanika koji ne očekuju ovu prigodnu nagradu kao glavne razloge navode politiku tvrtke ili slabije poslovne rezultate. Ovi čimbenici često utječu na mogućnost isplate božićnica, što za dio zaposlenih može značiti izostanak ovog oblika blagdanske podrške.

Među zaposlenicima koji računaju na božićnicu, velika većina (92%), kao i dosadašnjih godina, očekuje isplatu u novcu i to u prosječnom iznosu od 465 eura. Taj iznos predstavlja povećanje od čak 31% u odnosu na prošlogodišnji prosjek od 354 eura, a premašuje i prošlogodišnja očekivanja.

Međutim, ovi podaci sugeriraju da radnici često imaju previsoka očekivanja, koja se rijetko ostvare. Prije uvođenja eura, predviđanja radnika o iznosima božićnica bila su prilično točna, no prošle godine došlo je do značajnijeg nesrazmjera između očekivanja i stvarne isplate. Iako su očekivanja zaposlenika oduvijek nadmašivala stvarne isplate, razlika je do 2023. bila relativno mala, dok sada znatno precjenjuju iznose koje će na kraju primiti.

Kao i prethodnih godina, manje popularni oblici božićnih nagrada uključuju bonove za kupovinu i poklon pakete. Bon za kupovinu očekuje 20% ispitanika, dok 9% vjeruje da će dobiti poklon paket od poslodavca.

Božićnice – ‘sigurna stvar’ u državnim tvrtkama i institucijama

Božićnice su najsigurnija opcija za zaposlene u državnim tvrtkama i javnim institucijama, gdje ih očekuje gotovo svaki zaposlenik – 95% u državnim tvrtkama i čak 98% u institucijama. Međutim, postoje značajne razlike u očekivanim iznosima.

Zaposlenici javnih institucija procjenjuju da će dobiti prosječno 390 eura, dok radnici državnih tvrtki očekuju nešto veći iznos od 436 eura. Još optimističniji su zaposlenici privatnih kompanija u stranom vlasništvu, koji predviđaju prosječnu isplatu od 499 eura, no u manjoj mjeri očekuju božićnicu (85%). Najmanje nade u božićnice imaju radnici privatnih tvrtki u domaćem vlasništvu, gdje je očekuje 84% ispitanika, s prosječnim iznosom od 476 eura.

Zaposlenici velikih tvrtki imaju najveća očekivanja – 91% njih predviđa isplatu božićnice u prosječnom iznosu od 470 eura.

U srednje velikim i malim tvrtkama očekivanja su skromnija, gdje 80% zaposlenika očekuje božićnicu, s prosječnim iznosima od 460 eura u srednjim te 462 eura u malim tvrtkama.

Lani nas je razveselila božićnica u prosječnom iznosu od 354 eura

Prošle godine božićnice su razveselile većinu zaposlenika, a prosječan iznos isplaćen u novcu iznosio je 354 eura, što je povećanje od 8% u odnosu na 2022., kada je prosječna božićnica bila 328 eura. Božićnicu je primilo 85% radnika, što je gotovo identično kao lani (87%).

Najčešći oblik nagrade bila je isplata u novcu, koju je dobilo 85% zaposlenika koji su primili neki oblik božićne nagrade. Bonove za kupovinu dobilo je 24% radnika, dok je poklon paketom obradovano 9%.

Prošle godine božićnica je najčešće sjedala na račune zaposlenika državnih institucijama (92%), kompanija u državnom vlasništvu (91%) te radnika privatnih tvrtki u stranom vlasništvu (90%). U najmanjoj mjeri božićnicu su primile osobe zaposlene u privatnim tvrtkama u pretežno domaćem vlasništvu (82%).

Također, lani je božićnicu dobilo 90% zaposlenika velikih tvrtki, 79% radnika malih kompanija te 83% zaposlenih u srednje velikim tvrtkama.

Darovi za djecu – sve češća praksa

Poslodavci sve češće daruju i djecu svojih zaposlenika. Prema istraživanju, gotovo polovica radnika (49%) tvrdi da su njihovi poslodavci prošle godine osigurali poklone za djecu.

Što se tiče vrijednosti darova, 38% zaposlenika s djecom primilo je dar ili bon u vrijednosti do 66 eura. Dodatnih 34% radnika navelo je iznose između 66 i 100 eura, dok je 28% zaposlenih dobilo darove vrijedne 100 eura ili više.

Ovi podaci ukazuju na rastući trend uvažavanja blagdana ne samo kroz božićnice, već i kroz geste koje obuhvaćaju cijele obitelji zaposlenika.

Božićnica – pravo ili privilegija?

Percepcija božićnice među zaposlenicima mijenja se iz godine u godinu. Sve manji broj radnika (29%) smatra da je isplata božićnice isključivo rezultat dobre volje poslodavca, a čak 71% ljudi vjeruje da je to pravo svakog zaposlenika i zamjera poslodavcima ako je ne isplate.

Za usporedbu, prošle godine je 34% ispitanika smatralo božićnicu izrazom zahvalnosti za dobro poslovanje tvrtke, dok je prije dvije godine taj udio bio čak 47%. Ovaj trend ukazuje na sve izraženija očekivanja radnika da božićnica postane standardna poslovna praksa.

Koliko bi božićnica trebala iznositi?

Kada bi mogli birati, velika većina radnika (97%) odlučila bi se za božićnicu u – novcu. Tek 2% ispitanika zadovoljilo bi se zahvalom i priznanjem od strane nadređenih, dok bi bon za kupovinu odabralo samo 1% ispitanika. Nitko ne preferira poklon paket kao idealnu nagradu.

Ispitanici procjenjuju da bi zadovoljavajući iznos božićnice trebao biti 600 eura, što je 29% više od prosjeka očekivanog ove godine (465 eura) i čak 69% više od prošlogodišnje prosječne božićnice (354 eura).

Ovaj jaz u očekivanjima ukazuje na tzv. ‘iluziju novca’ – nominalne vrijednosti u eurima djeluju manje nego što su to bile ranije u kunama, što može pridonijeti percepciji da su nagrade manje.

Kako se božićnica koristi?

Božićnica najčešće služi za pokrivanje osnovnih troškova života. Ove godine, 41% radnika planira božićnicu iskoristiti za podmirenje ovih potreba, što je blagi porast u odnosu na prošlu godinu (38%).

Osim pokrivanja osnovnih životnih troškova, 24% zaposlenih planira božićnicu iskoristiti za kupnju božićnih darova, dok 10% namjerava taj iznos uštedjeti. Njih 9% božićnicu će usmjeriti na otplatu dugova, a 13% će je iskoristiti kako bi si priuštili nešto što si inače ne bi mogli.

Izvor: MojPosao

Nastavi čitati

Vijesti

ISTRAŽIVANJE Preseljenje u inozemstvo radi posla

Objavljeno

/

Slika prikazuje mladu ženu s dugom tamnom kosom, koja nosi ruksak i stoji u zračnoj luci, gledajući u veliki ekran na kojem su prikazani letovi. Ekran sadrži informacije o dolascima i odlascima letova, ispisane crvenim i bijelim slovima. Žena drži čašu s pićem u ruci dok promatra ekran. U pozadini su drugi putnici i veliki reklamni ekran s natpisom "JCDecaux Airport".
Foto: Pixabay

Odlazak ‘trbuhom za kruhom’ – više od trećine Hrvata želi raditi u inozemstvu, plaća je glavni motiv odlaska

Koliko je Hrvata, ali i radnika iz regije, spremno preseliti u inozemstvo radi posla? Koji su razlozi koji nas potiču na takav korak? Je li riječ o trajnom preseljenju ili se ipak nadamo povratku kući? Ovo su samo neka od pitanja koja su istražena tijekom ovogodišnjeg Regionalnog sajma poslova, u okviru istraživanja koje je provela Alma Career Croatia, međunarodna tvrtka najpoznatija po brendu MojPosao.

Ispitivanjem je obuhvaćeno više od 6600 ispitanika iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Slovenije i Sjeverne Makedonije, a rezultati su otkrili ključne razloge i uvjete pod kojima bismo se odlučili na rad u drugoj zemlji.

Tko je spreman na selidbu?

Radnici iz Sjeverne Makedonije (55%) i Srbije (54%) najspremniji su preseliti radi posla, dok su ispitanici iz Slovenije (33%) i Hrvatske (38%) nešto suzdržaniji.

Europske zemlje ostaju najprivlačnije destinacije za preseljenje većine ispitanika, no zanimljiv je podatak da 45% radnika iz Slovenije razmatra odlazak u neku od susjednih država, što je trend koji slijedi 40% radnika iz Sjeverne Makedonije i Bosne i Hercegovine te 27% Hrvata i 26% Srba.

Kada je riječ o europskim zemljama (izvan regije), čak 87% Hrvata bira ovu opciju, a slični stavovi prisutni su među ispitanicima iz Bosne i Hercegovine (66%) i Sjeverne Makedonije (64%).

Odlazak izvan Europe nije osobito privlačan radnicima iz Hrvatske – samo 21% ispitanika otvoreno je prema toj mogućnosti, što je usporedivo sa stavovima radnika iz Slovenije (22%) i Srbije (21%). Ideja odlaska još je manje popularna među ispitanicima iz Sjeverne Makedonije (17%) i Bosne i Hercegovine (16%).

Što se tiče selidbe unutar regije, Hrvati najčešće biraju Sloveniju (90%), dok su druge opcije znatno manje zastupljene – Bosna i Hercegovina (13%), Srbija (10%), Crna Gora (3%), Sjeverna Makedonija (1%) i Albanija (1%).

S druge strane, radnici iz Srbije najradije bi radili u Sloveniji, Slovenci u Hrvatskoj, dok su radnicima iz Sjeverne Makedonije podjednako privlačne Hrvatska i Slovenija.

Glavni motivi i trajanje ostanka

Neovisno o zemlji podrijetla, ispitanici su složni – viša plaća, bolji radni i životni uvjeti, profesionalni razvoj i socijalna sigurnost glavni su razlozi za preseljenje. Zanimljivo, radnicima iz Bosne i Hercegovine posebno je važna i politička stabilnost, što nije slučaj s radnicima iz drugih zemalja.

Većina hrvatskih radnika vidi selidbu kao privremeni potez. Preciznije, 28% bi radilo u inozemstvu manje od godinu dana, 18% bi ostalo 1 do 3 godine, a 19% ispitanika bi se ‘vani’ zadržalo između 3 i 5 godina. Samo 17% ispitanika spremno je na trajni ostanak, dok je ta brojka najviša među radnicima iz Bosne i Hercegovine (50%) i Sjeverne Makedonije (37%).

Većina ispitanika koji razmatraju rad u inozemstvu istaknula je kako im sektor rada nije ključan pri donošenju odluke. Ipak, među onima koji imaju jasne preferencije, najatraktivniji sektori su turizam i ugostiteljstvo te IT industrija.

Što se tiče očekivanja od poslodavaca, najvažniji su nam konkurentna plaća, dobro radno okruženje, sigurnost posla, mogućnost profesionalnog razvoja i podrška pri preseljenju.

Izvor: MojPosao

Nastavi čitati

U trendu