Connect with us

Moderna vremena

UPLIFT AKADEMIJA Edukacija za stvaranje naprednijeg društva

Objavljeno

/

Kroz Uplift akademiju+ polaznici će slušati osam seminara s naglaskom na digitalizaciju i umjetnu inteligenciju

Kako umjetna inteligencija može pomoći u kreiranju rješenja u javnom sektoru i kako digitalna transformacija, zelena tranzicija i upravljanje podacima mogu unaprijediti javne usluge samo su dio tema Uplift akademije+, edukacije namijenjene lokalnim dužnosnicima i službenicima koja je startala 24. siječnja. Riječ je o programu koji je nastao u sklopu projekta Uplift, usredotočenog na edukaciju mikro, malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj. Uplift akademija+ predstavlja proširenje ciljane publike na one koji su u poziciji oblikovati uvjete u kojima poduzetnici posluju – odnosno, na  predstavnike općina, gradova i županija.

Mikropoduzeća, mala i srednja poduzeća temelj su lokalnih gospodarstava, a za njihovo što bolje funkcioniranje koje posljedično donosi boljitak cijeloj zajednici ključna je sinergija s lokalnim vlastima. Upravo na toj osnovi počiva ideja Uplift akademije+ koju je pokrenuo Mastercard u suradnji s Algebrom. Akademija+ će se održavati od siječnja do travnja u Zagrebu, u dvodnevnim terminima četvrtkom i petkom.

Praktična znanja za napredna rješenja

Polaznici će slušati osam seminara i to: Umjetna inteligencija i njezine osnove (predavač dr. sc. Leo Mršić), Implementiranje rješenja baziranih na umjetnoj inteligenciji u javnom sektoru (predavač dr.sc. Leo Mršić), Digitalna transformacija u javnom sektoru (predavač Tomislav Vračić), Održivi razvoj zajednica i regija (predavačica dr. sc. Mirjana Matešić), Što projekt JLS čini uspješnim? (predavač Petar Mišura), Financije i transparentnost u JLS (predavač dr. sc. Vuk Vuković), Utjecaj event industrije na JLS (predavač Tomo Ricov), Ključne kompetencije za strateško vodstvo JLS-a – jučer, danas i sutra (predavač prof. dr. sc. Mislav Ante Omazić).

„Efikasna javna uprava jedna je od pretpostavki za razvoj društva u kojem živimo. Digitalnom transformacijom i alatima umjetne inteligencije moguće je povećati financijsku, ali i razvojnu održivost i učinkovitost javne uprave te osigurati veću prepoznatljivost rezultata uz istovremeno personalizirani pristup u lokalnim zajednicama, sve do individualnih potreba građana. Edukacijom iz područja primjene umjetne inteligencije krojenoj prema potrebama zaposlenika javne uprave, želimo pružiti praktična, okolišno i financijski održiva i relevantna znanja za implementaciju naprednih rješenja polaznicima koji do sada možda nisu imali priliku slušati obrazovne programe sličnog sadržaja. Kroz praktični dio programa proći ćemo teme primjene alata na svakodnevne poslovne izazove te potencijal koji je time moguće osloboditi u podršci javnoj upravi. Primjena naprednih tehnologija može značajno unaprijediti kvalitetu života u društvenoj zajednici, a iskustvo predavača i niz konkretnih primjera omogućit će tranziciju znanja u praksu“, ističe izv. prof. dr. sc. Leo Mršić iz Algebre.

Ekosustav za snažniji ekonomski napredak

S obzirom na to da se društvo i tehnologija ubrzano mijenjaju i razvijaju, u Mastercardu su prepoznali da je ulaganje u nova znanja važnije nego prije.

„Naša vizija je Hrvatska u kojoj lokalne zajednice kreiraju optimalno okruženje za inovacije, investicije i rast“, izjavila je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj te dodala:

„Uplift akademija+ nadogradnja je projekta Uplift te djeluje komplementarno s Uplift akademijom. Dok potonja daje poduzetnicima praktične vještine i znanja potrebna za konkurentnost i rast u digitalnoj eri, Uplift akademija+ omogućava dužnosnicima i službenicima da kreiraju povoljnu infrastrukturu i podržavajuće politike koje su ključne za realizaciju poduzetničkih inicijativa. U sinergiji, oba programa stvaraju ekosustav koji je povoljan za inovacije i održivi razvoj, potičući time ukupni ekonomski napredak.“

Prvu generaciju polaznika Uplift akademije+ čini ukupno 15 predstavnika jedinica lokalne samouprave, a sve o polaznicima, kao i novosti, intervjue i tematske članke možete pratiti na stranici uplift.hr.

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

Nastavite čitati
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Moderna vremena

Platforma Zoom se prilagođava osobama s invaliditetom

Objavljeno

/

Na fotografiji je čovjek oko kojega su papiri, a on prati online sastanak. Čovjek je tamnoput i nosi naočale.
Foto: Pexels

Ovo su samo neki od novijih alata koji će uvelike pomoći osobama, da bez obzira na svoj invaliditet, mogu neometano pratiti sastanke i shvaćati sadržaj istih

Jedna od najpopularnijih platformi za održavavanje online sastanka u 21. stoljeću je platforma Zoom. Od njenog nastanka 2011. godine koristio ju je velik broj ljudi kako bi sudjelovao u online sastancima s ljudima iz drugog kraja svijeta.  Uporaba spomenutog programa drastično je porasla za vrijeme pandemije Covida, kada ju je zbog rada od kuće koristilo oko 200 milijuna ljudi.

Bez obzira na prestanak pandemije, velika većina ljudi nastavila je raditi od doma te Zoom koristi za svakodnevno obavljanje sastanaka.

Kada govorimo o OSI populaciji, svjesni smo činjenice kako svaka osoba s invaliditetom funkcionira, i svoje dnevne zadatke obavlja na drugačiji način. Tako je to i sa sudjelovanjem na Zoomu.

Svjesni ograničenosti govora, slušanja, ali i ostalih barijera koje osobe, s obzirom na stupanj invaliditeta mogu imati, čelni ljudi Zoom platforme počeli su uvoditi određene novitete kako bi upravo njima olakšali korištenje programa.

Zoom platforma je usavršila je svoje značajke pa je uvela AI agente koji izvršavaju zadatke koje im korisnik naredi. Pomoću alata AI Companion kombiniraju se vještine i modeli kako bi se mogli izvršiti traženi zadatak.

Primjerice, spomenuti alat može zakazati sastanak u određeno vrijeme, generirati isječak što gluhim osobama može biti od velike koristi da dobiju najvažnije informacije. AI agent nakon prikupljanja informacija stvara dokument putem alata ‘Zoom Tasks’ pomoću kojeg osoba s oštećenjem sluha ima smišljeni i potpuni izvještaj sa sastanka te tako biva upućena u sve aktivnosti koje su se obradile na sastanku.

Nadalje, osobama koje imaju problema s koncentracijoim i smeta im višak nepotrebnih informacija, može pomoći Zoom Docs alat za stvaranje podatkovnh tablica koje može kreirati AI Companion. Na taj način dobiti će uredno saložen sadržaj isključivo najbitnijih informacija.

Ova značajka može pomoći ljudima koji imaju neki spektar autizma da lakše shvate značenje izrečenog sadržaja. Spomenuti alat na Zoomu će biti dostupan u srpnju ove godine.

Isto tako, jedna od novih alata je i Zoom Workplace putem koje se može transkriptirati, sažeti i snimati sastanak uživo. Multifunkcionalni alat može olakšati olakšati praćenje i razumijevanje sadržaja osobama s oštećenjem vida, ali i onima s oštećenjem sluha. Korisnici također mogu sadržaj pogledati naknadno, što je odlična varijanta ukoliko nisu uspjeli sve razumjeti.  Ova mogućnost dostupna je i putem mobilnih aplikacije.

Ovo su samo neki od novijih alata koji će uvelike pomoći osobama, da bez obzira na svoj invaliditet, mogu neometano pratiti sastanke i shvaćati sadržaj istih.  

Nastavite čitati

Moderna vremena

Digitalno obrazovno okruženje za djecu s teškoćama u razvoju

Objavljeno

/

Napisao/la:

Na fotografiji je prikazana web stranica Atollo Projecta koja nudi digitalne obrazovne sadržaje. Na vrhu stranice nalazi se logotip projekta, gumbi za prijavu i registraciju te traka za pretraživanje sadržaja. Ispod toga vidljiv je padajući izbornik za odabir kategorija i gumb za filtriranje sadržaja. U središnjem dijelu stranice nalazi se naslov "Ostalo", a ispod njega četiri kartice koje predstavljaju različite obrazovne materijale: IKT - digitalni obrazovni sadržaji iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Matematika 4 - materijali za matematičku razinu 4. Matematika 3 - sadržaji za matematičku razinu 3. Matematika 2 - sadržaji namijenjeni matematičkoj razini 2. Svaka kartica ima ilustraciju koja simbolizira predmet koji obrađuje, poput školskog pribora – knjiga, olovki i ravnala. Stranica izgleda pregledno i prilagođena je korisnicima.
Foto: Kristina Ferara Blašković

Projekt Atollo stvara inkluzivno digitalno obrazovno okruženje s ciljem unapređenja odgojno-obrazovnog procesa za učenike s teškoćama u razvoju. Kroz razvoj digitalnih obrazovnih sadržaja, projekt omogućuje pristup prilagođenim nastavnim materijalima koji podržavaju razvoj matematičkih i digitalnih vještina. Voditeljica, Kristina Ferara Blašković, otkrila nam je više o ovoj značajnoj inicijativi.

Što je projekt Atollo, koji su njegovi glavni ciljevi i kome je namijenjen?

Atollo je međunarodni projekt financiran iz Erasmus + programa koji ima za cilj razviti inkluzivne digitalne obrazovne sadržaje namijenjene osobama s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama te tako poboljšati njihovo iskustvo učenja.

Ova inicijativa uključuje suradnju među partnerima iz Hrvatske, Bugarske, Austrije, Njemačke, Islanda, Norveške, Irske i Australije, uključujući sveučilišta, škole za učenike s posebnim obrazovnim potrebama, obrazovno tehnološke kompanije, predstavnike javne i državne vlasti i nevladine organizacije. U okviru rada na projektu razvijeno je 45 jedinica odnosno digitalnih obrazovnih sadržaja od kojih je 40 namijenjeno stjecanju matematičkih vještina, a 5 stjecanju digitalnih. Sadržaji su podijeljeni na četiri različite razine (od jednostavnije do kompleksnije) i dostupni na šest jezika.

Digitalni obrazovni sadržaji osmišljeni su kao dodatna podrška učiteljima u provedbi kombiniranog učenja te pomoć u stvaranju individualiziranih i inkluzivnih okruženja za učenike s teškoćama. Platforma za učenje i stvoreni sadržaji namijenjeni su učenicima koji usvajaju gradivo na razini nižih razreda osnovne škole (5-10 godina), a mogu ih koristiti i stariji učenici s intelektualnim teškoćama.

Tko stoji iza projekta Atollo, tko su ključni dionici i kako se projekt financira?

Koordinator Atollo projekta je Profil Klett, a uključeno je ukupno 14 partnera. Iz Hrvatske tu su Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Škola za odgoj i obrazovanje Pula i Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike. Ostali partneri su Digital Technology Skills (Irska), Terawe (Irska), Matrix Internet (Irska), Central Queensland University (Australija), Charles-Hallgarten-Schule (Njemačka), Pädagogische Hochschule Oberösterreich (Austrija), University of Iceland (Island), National Association of Resource Teachers (Bugarska), Regional Center for the Support of the Process of Inclusive Education (Bugarska), Inland Norway University of Applied Sciences (Norveška).

Projekt Atollo financiran je sredstvima Europske unije u okviru Erasmus + programa i poziva za ‘Projekte usmjerene na budućnost’ u 2023. godini.

Kada je projekt Atollo pokrenut i u kojoj je fazi trenutačno?

Započeo je 1. siječnja 2024. godine, provedene su analize i istraživanja u kojima su se uspoređivali kurikulumi i obrazovni programi partnerskih zemalja, kategorizacija učenika s teškoćama, inkluzivni i posebni obrazovni sustavi, politike digitalnog obrazovanja te izazovi u provedbi inkluzivnog obrazovanja. Također je napravljen pregled literature o inkluzivnom i posebnom obrazovanju u partnerskim zemljama, a u analizu su uključeni i nalazi europskih organizacija, uključujući Europsku agenciju za posebne potrebe i inkluzivno obrazovanje (European Agency for Special Needs and Inclusive Education) te Eurydice.

Svrha tih istraživanja bila je da se identificiraju sličnosti i različitosti u svim partnerskim zemljama te izrade digitalni obrazovni sadržaji koji su primjenjivi u svih osam država koje sudjeluju u projektu. Istraživanja su pokazala da su ishodi učenja u matematici, kod djece od pet do 10 godina, najsličniji u naših osam partnerskih zemalja. Osim matematike, izradili smo i pet jedinica/digitalnih sadržaja koji su namijenjeni stjecanju kompetencija iz područja digitalne pismenosti.

Izrađeno je ukupno 45 digitalnih obrazovnih jedinica na šest jezika – engleskom, islandskom, norveškom, bugarskom, njemačkom i hrvatskom. Od tog broja, 40 jedinica odnosi se na područje matematike te su osmišljene kako bi podržale širok spektar potreba učenika s teškoćama, od vrlo kompleksnih do umjerenih obrazovnih potreba.

Izrada sadržaja uključivala je suradnju brojnih stručnjaka – autora (mahom učitelja koji izravno rade s djecom s posebnim odgojnim-obrazovnim potrebama), urednika, stručnjaka za digitalne sadržaje koji su razvijali interaktivne aktivnosti, IT-stručnjaka, animatora i lektora. U izradi animacija na stranim jezicima snimljeni su i glasovi izvornih govornika drugih jezika, pa nam je tako primjerice Norveško veleposlanstvo u Zagrebu pomoglo snimiti animacije na norveškom jeziku i na tome smo im iznimno zahvalni.

U ovom trenutku provodi se takozvano pilot-testiranje digitalnih obrazovnih sadržaja u obrazovnim sustavima triju zemalja – Hrvatske, Njemačke i Bugarske – koje će trajati do kraja lipnja 2025. godine. Cilj pilot-testiranja je unaprjeđenje sadržaja za djecu s teškoćama na temelju povratnih informacija učitelja, roditelja i skrbnika. Evaluaciju provodi Sveučilište Inland iz Norveške u suradnji s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu.

Na kojim principima se temelji Atollo i koje inovacije donosi?

Projekt Atollo temelji se na inkluzivnosti, digitalnoj pristupačnosti, međunarodnoj suradnji i znanstvenoj utemeljenosti. Cilj mu je osigurati ravnopravan pristup obrazovanju za učenike s teškoćama kroz prilagođene digitalne sadržaje. Inovacija projekta očituje se u stvaranju interaktivnih obrazovnih jedinica na različitim razinama učenja koje su izrađene u suradnji s međunarodnim timom stručnjaka te testirane u stvarnom obrazovnom okruženju. Sadržaji su posebno usmjereni na razvoj matematičkih i IKT kompetencija, koje su ključne za stjecanje svakodnevnih vještina i digitalnu pismenost učenika s teškoćama.

Koje su glavne tehnologije korištene u projektu Atollo?

Svi digitalni obrazovni sadržaji nalaze se na platformi Atollo IZZI Digital. Riječ je o suvremenoj digitalnoj obrazovnoj platformi koju je razvio Profil Klett, a koja omogućuje bogat interaktivan sadržaj prilagođen učenicima s teškoćama. Platforma nudi različite vrste zadataka, animacije, igre, vizualne prikaze i druge interaktivne aktivnosti koje olakšavaju razumijevanje kompleksnih koncepata, osobito u području matematike.

Jedna od ključnih značajki IZZI platforme je njezina pristupačnost. Sadržaji su dizajnirani u skladu s načelima digitalne pristupačnosti, što uključuje mogućnosti prilagodbe veličine fonta, promjena fonta u font za disleksiju, kontrasta, korištenje zvučnih zapisa te jednostavno i intuitivno sučelje. Time se učenicima s različitim vrstama teškoća omogućuje ravnopravan i učinkovit pristup obrazovanju. Platforma je dostupna putem interneta i može se koristiti na različitim uređajima što dodatno doprinosi njezinoj fleksibilnosti i primjeni u učionici i kod kuće.

Koliko je djece  i učitelja uključeno u projekt i kakvi su njihovi dojmovi?

U testiranju sudjeluje 120 učitelja te 15 škola i centara za odgoj i obrazovanje iz Hrvatske, Njemačke i Bugarske. Najveći broj učitelja uključen je iz Hrvatske, gdje se u testiranje materijala uključilo deset centara za odgoj i obrazovanje i jedna škola za odgoj i obrazovanje. Više od 400 učenika s teškoćama imat će priliku koristiti sadržaje. Dojmove je u ovoj fazi teško reći, drago nam je da je puno škola i centara pokazalo interes.

Što će biti nakon pilot faze?

Nakon završetka pilot faze, slijedi znanstvena evaluacija digitalnih sadržaja. Na temelju dobivenih rezultata i povratnih informacija, sadržaji će se unaprijediti, a bit će izrađen i inkluzivni digitalni priručnik s preporukama za rad s učenicima s teškoćama. Svi materijali nakon dorade bit će javno dostupni i potpuno besplatni, dani na raspolaganje svim zemljama i svim zainteresiranim dionicima putem Atollo mrežne stranice.

Nastavite čitati

Moderna vremena

Sunce je na putu da postane najvažniji izvor energije na svijetu

Objavljeno

/

Napisao/la:

Energetski sektor je možda dosegao prekretnicu u kojoj je došlo do sinergije između korištenja solarne tehnologije i procesa učenja tvrtki kako bi je učinili pristupačnijom, rekli su znanstvenici sa Sveučilišta Exeter i University College London.

“Napredak obnovljivih izvora energije znači da projekcije u kojima dominiraju fosilna goriva više nisu realistične”, izjavila je voditeljica istraživanja dr. Femke Nijsse iz Exeterova instituta za globalne sustave u priopćenju za javnost.

Sve je veće uvjerenje da će dramatično smanjena cijena obnovljive energije uvelike olakšati smanjenje ugljika u zemljama u razvoju, navodi se u priopćenju.

Solarna energija

Znanstvenici su identificirali četiri područja koja bi mogla spriječiti prijelaz na dominaciju solarne energije: dostupnost stabilnih električnih mreža, solarno financiranje u zemljama u razvoju, kapacitet opskrbnog lanca i politički otpor u regijama gdje su mnoga radna mjesta povezana s industrijama fosilnih goriva.

Vlade bi se stoga trebale manje usredotočiti na sam prijelaz na solarnu energiju, a više na uklanjanje ove četiri prepreke, preporučuju znanstvenici.

To uključuje osiguranje opskrbe energijom kada sunce ne sija, na primjer putem vjetroelektrana i dalekovoda između regija.

Osobito bi afričke zemlje trebale pristup financiranju kako bi upravljale prijelazom na solarnu energiju. Trebalo bi ojačati opskrbne lance, posebno za kritične sirovine poput litija i bakra potrebne za proizvodnju baterija.

Gubitak radnih mjesta u industriji fosilnih goriva i srodnim industrijama, o kojima ovisi egzistencija procijenjenih 13 milijuna ljudi diljem svijeta, mora se ublažiti, rekli su znanstvenici.

Hina

Nastavite čitati

U trendu