Subvencije troška je moguće iskoristiti u roku od šest mjeseci od isteka mjeseca na koji se pravo na subvenciju troškova električne energije/energenata odnosi, a nalozi za uplatu (trošak) mogu biti za mjesec na koji se subvencija odnosi ili za bilo koji drugi mjesec
Online predaja dokumentacije za subvencioniranje troškova energenata omogućuje jednostavan i brz način dostavljanja potrebnih dokumenata kako bi se ostvarilo pravo na subvenciju troškova električne energije, plina ili toplinske energije.
Vrsta dokumentacije koju je potrebno priložiti ovisi o tome predajete li dokumente u svoje ime, u ime drugog korisnika ili maloljetne osobe.
Ako dokumentaciju predajete kao korisnik prava, potrebno je dostaviti rješenje nadležnog Centra za socijalnu skrb ili Hrvatskog zavoda za socijalni rad kojim vam je priznato pravo na subvenciju, nalog za plaćanje od pružatelja usluge energije te važeći osobni identifikacijski dokument.
Ako dokumentaciju predajete u ime drugog korisnika, osim navedenih dokumenata, trebate priložiti i svoj važeći osobni dokument te osobni dokument korisnika subvencije ili ovjerenu presliku njegove identifikacijske isprave.
Ako dokumentaciju predajete u ime maloljetne osobe, potrebno je priložiti rješenje kojim je priznato pravo na subvenciju, rodni list maloljetnika, nalog za plaćanje, osobni dokument osobe koja koristi pravo u njegovo ime te, ako ta osoba nije zakonski zastupnik, ovjerenu presliku identifikacijskog dokumenta zakonskog zastupnika.
Za službene osobe koje predaju dokumentaciju u ime korisnika potrebno je dostaviti službenu iskaznicu ili ovlast ravnatelja, nalog za uplatu troškova energenata te rješenje nadležnog centra kojim je priznato pravo na subvenciju.
Dokumentacija poslana putem Online servisa za predaju dokumentacije (OSPD) do 14 sati radnim danom bit će obrađena isti dan, dok će one pristigle nakon tog vremena, vikendom ili blagdanima biti obrađene sljedeći radni dan. Ako dokumentacija nije potpuna, dobit ćete obavijest putem OSPD-a o tome što nedostaje.
Nakon odobrene subvencije, putem OSPD-a ćete dobiti informaciju o preostalom iznosu za plaćanje te pružatelju usluge. Razliku možete podmiriti u poslovnicama Fine ili kod drugih pružatelja platnih usluga.
Zahtjev se nakon obrade označava kao ‘Obrađen’, a dostavljene dokumente nije potrebno elektronički potpisivati.
Subvenciju možete realizirati na dva načina:
U poslovnicama Fine, gdje trebate predočiti osobni dokument, rješenje o pravu na subvenciju te originalni račun ili nalog za plaćanje.
Putem Online servisa za predaju dokumentacije (OSPD).
Pristup Online servisu (OSPD) te informacije o navedenom načinu predaje dokumentacije dostupne su putem linka.
U slučaju kada je račun (ili zbroj računa) za energente u jednoj transakciji manji od iznosa vaučera smatra se da je korisnik svoje pravo na subvenciju iskoristio za odabrani mjesec, znači razlika iznosa ne prenosi se u slijedeći mjesec.
Jednim vaučerom možete platiti različite račune za energente do iznosa vrijednosti vaučera.
Ukoliko je račun veći od iznosa subvencije razliku možete platiti na blagajni Fine ili posredovanjem drugih pružatelja platnih usluga.
Iz Fine napominju da je prilikom korištenja subvencije putem OSPD-a, u situaciji kada je iznos troška koji želite podmiriti veći od iznosa jednog kupona a u sustavu imate više kupona raspoloživih za korištenje, obavezno naglasiti koliko kupona želite koristiti za provedbu plaćanja.