Poveži se s nama

Civilno društvo

Krenula kampanja podizanja svijesti o online nasilju prema ženama

Objavljeno

/

Na fotografiji je panel diskusija s pet osoba koje sjede za stolom. Pozadina prikazuje plavi banner s logotipom i tekstom “HUP Hrvatska udruga poslodavaca”. Na ekranu iza sudionika prikazana je prezentacija koja promovira aplikaciju za prijavu online nasilja.
Foto: Udruga B.a.B.e.

Kampanja se provodi u okviru projekta SURF AND SOUND 2.0, a njen središnji dio čine billboard plakati postavljeni u 15 gradova diljem Hrvatske te dva animirana video spota na temu online uhođenja i online uznemiravanja

Udruga B.a.B.e. i Agencija za elektroničke medije pokrenuli su nacionalnu kampanju podizanja svijesti o online nasilju prema ženama s ciljem promjene stavova i ponašanja među općom populacijom – pritom ciljajući i na počinitelje i žrtve rodno utemeljenog online nasilja. Online nasilje prema ženama globalni je fenomen koji se očituje u brojnim specifičnim oblicima zlostavljanja putem interneta i informacijsko-komunikacijskih tehnologija koji disproporcionalno pogađaju žene i imaju ozbiljne posljedice po žrtve.

Kampanja se provodi u okviru projekta SURF AND SOUND 2.0, a njen središnji dio čine billboard plakati postavljeni u 15 gradova diljem Hrvatske te dva animirana video spota na temu online uhođenja i online uznemiravanja.

– Projekt SURF AND SOUND 2.0 nastavak je projekta pokrenutog 2021. s ciljem podizanja svijesti o raširenosti online nasilja nad ženama. Tom cilju će upravo pridonijeti i ova nacionalna kampanja. Projekt je fokusiran na poboljšanje formiranih mehanizama prevencije i suzbijanja online nasilja kroz rad platforme NEON – Ne! Online nasilju. Na platformi nudimo uslugu besplatne psihološke i pravne pomoći uz suradnju sa stručnjakom za telekomunikacije, kao i uslugu podrške u svojstvu osobe od povjerenja – rekla je koordinatorica projekta SURF AND SOUND 2.0 Leonarda Novoselić iz udruge B.a.B.e.

Povodom pokretanja nacionalne kampanje, 6. ožujka 2024. u prostorijama Hrvatske udruge poslodavaca održan je skup na kojem su premijerno predstavljeni video spotovi. Njih će javnost u nadolazećem periodu imati priliku vidjeti na svim lokalnim i nacionalnim televizijama.

Online uhođenje može se opisati kao opetovano upuštanje u prijeteće ili zastrašujuće ponašanje usmjereno prema drugoj osobi, putem ICT tehnologija, što uzrokuje da se osoba boji za vlastitu sigurnost ili da se osoba boji za sigurnost osoba iz bliskog okruženja. Online uhođenje također može podrazumijevati stavljanje druge osobe pod kontinuirani nadzor, bez pristanka te osobe ili zakonskog ovlaštenja da to učini, korištenjem ICT tehnologija, radi praćenja kretanja i aktivnosti te osobe. Počinitelji su najčešće bivši partneri koji žele prisilno kontrolirati žrtvu. Online uhođenje često uključuje i takozvani ‘doxing’, odnosno objavljivanje materijala koji sadrži osobne podatke druge osobe, bez pristanka te osobe čime se stvara dostupnim većem broju krajnjih korisnika, putem ICT tehnologija, u svrhu poticanja tih krajnjih korisnika na nanošenje fizičke ili značajne psihološke štete osobi. Počinitelji su najčešće osobe iz bliskog okruženja, poznanici ili bivši partneri, no mogu biti i žrtvi potpuno nepoznate osobe.

– Kada smo krenuli u suradnju s udrugom B.a.B.e. na projektu SURF AND SOUND, glavna namjera Vijeća i Agencije za elektroničke medije bila je naglasiti pozitivnu ulogu medija u suzbijanju online nasilja nad ženama. Video spotovima želimo ukazati na sveprisutnost različitih oblika online nasilja i potaknuti na proaktivan stav u borbi s ovim društvenim problemom. Sve ovo ne bi bilo moguće bez snažne podrške medija koji su u cilju javnog interesa odlučili spotove emitirati bez naknade, ali i svih drugih medijskih i društvenih dionika koji su svojim odazivom pokazali veliki interes za ovu temu – kazala je članica Vijeća za elektroničke medije Anita Malenica.

Online uznemiravanje podrazumijeva pokretanje i/ili sudjelovanje u napadu s trećim osobama na žrtvu, objavljivanjem prijetećeg ili uvredljivog materijala većem broju krajnjih korisnika, putem ICT tehnologija, s učinkom nanošenja značajne štete napadnutoj osobi. Žrtve su često žene na istaknutim javnim funkcijama ili ulogama, poput političarki, novinarki ili aktivistica, a suočavaju se sa seksističkim uvredama i specifičnim prijetnjama temeljenim na spolu, poput prijetnji silovanjem ili femicidom, koje uzrokuju uznemirenost, strah i zabrinutost za vlastitu sigurnost.

Povodom pokretanja nacionalne kampanje održana je i multisektorska rasprava na temu online nasilja prema ženama u kojoj su sudjelovale: Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova; Anita Prusina, stručna suradnica u Službi za propise kaznenog materijalnog prava u Ministarstvu pravosuđa i uprave; Nikolina Grubišić Požar, voditeljica Odjela maloljetničke delinkvencije i kriminaliteta na štetu mladeži i obitelji, PU Zagrebačka; odvjetnica Ines Bojić, vanjska suradnica udruge B.a.B.e. te Tanja Zaninović, viša stručnjakinja za pravne poslove u Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti.

Projekt SURF AND SOUND 2.0 financiran je sredstvima Europske unije iz programa CERV – Građani, ravnopravnost, prava i vrijednosti i sufinanciran sredstvima Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske, a provodi ga udruga B.a.B.e. u partnerstvu s Agencijom za elektroničke medije te pridruženim partnerima, Pravosudnom akademijom i Ravnateljstvom policije.

Video spot na temu online uhođenja pogledajte ovdje, a video spot na temu online uznemiravanja možete pogledati ovdje.

Izvor: B.a.B.e.

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

Civilno društvo

Gosti iz Francuske u URIHO-u obogaćuju svoje radno iskustvo

Objavljeno

/

Foto: In Portal

Glavni cilj posjeta je obogatiti radno iskustvo gostiju, osnažiti ih za pronalazak alternativnih karijera, ojačati njihove interpersonalne vještine, izgraditi mehanizme prilagodbe na rad i nove radne uvijete te omogućiti razmjenu iskustava i umrežavanje s osobama s invaliditetom iz Hrvatske

Poslušaj ovaj članak

Posjetili smo u četvrtak URIHO-v proizvodni pogon na Kajzerici s posebnim razlogom, naime, URIHO-vci su tamo primili goste iz Francuske u sklopu Erasmus+ projekta mobilnosti. U Hrvatskoj će boraviti 11 dana, odnosno, tu su od 8. do 18. travnja 2024. godine.

Iz Association IRSA – ESAT Les Eyquems je tako stiglo osam osoba s invaliditetom s tri pratnje, a spomenuta organizacija se bavi osobama s invaliditetom, primarno njihovim zapošljavanjem.

Glavni cilj posjeta je obogatiti radno iskustvo gostiju, osnažiti ih za pronalazak alternativnih karijera, ojačati njihove interpersonalne vještine, izgraditi mehanizme prilagodbe na rad i nove radne uvijete te omogućiti razmjenu iskustava i umrežavanje s osobama s invaliditetom iz Hrvatske.

Gosti su raspoređeni u pogonima ustanove URIHO i rade poslove koje ova ustanova inače obavlja, a na raspolaganju su im radni instruktori i djelatnici ustanove. URIHO je uvijek dobar domaćin pa je tako i ovaj put, odnosno gableci za njih stižu iz URIHO-vog restorana Sunce.

Da ne bi sve bio samo rad, gosti u slobodno vrijeme razgledavaju Zagreb i muzeje, a tijekom boravka u Hrvatskoj posjetit će Nacionalni park Plitvička jezera. Kad nisu u URIHO-u, smješteni su u jednom zagrebačkom hostelu.

– Organizacija nas je kontaktirala jer im se svidio URIHO i sve što radimo. Pitali su za suradnju i mogućnost boravka njihovih korisnika kod nas na nekoliko dana da nauče nešto novo i vide kako sve funkcionira kod nas. Osmero njih radi na poslovima pakiranja u našem Odjelu pomoći u radu Službe za rehabilitaciju. Dvoje korisnika trenutno pakiraju tempere, slažu kutijice za tempere, čiste tempere i pakiraju ih u kutijice. Drugo dvoje je na slaganju tzv. kockica na izradi transformera što radimo za Končar, odnosno lijepe kockice na trake, a četvero njih je ovdje u keramici, rade same proizvode, modeliraju ih, glaziraju i oslikavaju.

U nedjelju gosti idu na Plitvice u pratnji URIHO-vog vozača i provest će, nadamo se, lijep dan. Nakon izleta ponovno dolaze kod nas do utorka. U srijedu će još malo sami razgledavati Zagreb i znamenitosti, a onda odlaze kući, nadamo se zadovoljni i puni dojmova – rekla nam je Jelena Opačak, psihologinja u ustanovi URIHO.

– Dolazimo iz Association IRSA – ESAT Les Eyquems iz Bordeauxa u Francuskoj i specijalizirani smo za osobe s oštećenjem vida i sluha. Naši korisnici rade na poslovima čišćenja i održavanja, na pripremi hrane i cateringa, pakiraju proizvode u košarice i dostavljaju ih, isto tako, rade na popravku i tapeciranju stolica – kazala je Magalie Schun, voditeljica ekipe iz Francuske i pozvala je URIHO-vce da ih posjete.

Nastavi čitati

Civilno društvo

U Rijeci traje festival ‘Homo si teć’, program je bogat

Objavljeno

/

Na fotografiji je kućica za prodaju s crvenom tendom, parkirana u urbanom području s klasičnim višekatnicama u pozadini. Troje ljudi u prvom planu nosi bijele majice s oznakom “25”, a njihova lica su zamagljena zbog privatnosti. Oko prikolice se nalaze i drugi pojedinci, uključujući djecu i odrasle, koji izgledaju kao kupci ili posjetitelji. Na tendi i bočnoj strani prikolice nalazi se tekst, ali je djelomično vidljiv.
Foto: Homo si teć - Rijeka Run

Memorijalnu utrku Milke Milinković i ove godine će istrčati osobe s invaliditetom i slabovidne osobe, čija snaga volje i motivacija iz godine u godinu oduševljavaju i pokazuje da je moguće sve što god naumimo i poželimo

Ovogodišnji festival ‘Homo si teć’ traje od 30. ožujka do 28. travnja 2024. godine i objedinjuje čak devet različitih utrka.

Najmasovnija ulična utrka u Hrvatskoj na riječke ulice svake godine privuče više od 15.000 rekreativaca. More trkača koji će i ove godine preplaviti uži centar grada istrčat će trasu dužine 1,2 km. Za Homo si teć godine nisu važne te u njemu uživaju svi – od najmlađih do onih najstarijih kojima je ova utrka postala tradicija koju ne propuštaju. Kako strogi centar grada za vrijeme Homo si teć manifestacije postaje ‘no car zona’, sudionici će još nekoliko sati nakon utrke moći uživati u zabavnom program uživajući daleko od buke automobila i prometnih gužvi.

Memorijalnu utrku Milke Milinković i ove godine će istrčati osobe s invaliditetom čija snaga volje i motivacija iz godine u godinu oduševljavaju i pokazuju da je moguće sve što god naumimo i poželimo. Prošli put na ovoj je utrci bilo oko 700 sudionika. Ove godine očekuju još više njih koji će se pridružiti na Festivalu sporta i rekreacije te zajedno s morem trkača i s građanima proslaviti dan bez automobila i dan kada sport i rekreacija vladaju Rijekom. Duljina utrke je 500 m.

Također je na Trgu 128. brigade HV-a postavljen i Homo si teć – Rijeka Run prodajni štand na kojem će se sve do posljednjeg dana festivala sporta i rekreacije, 28. travnja, moći kupiti službena festivalska majica.

Njihovom se prodajom ove godine skupljaju sredstva za ‘Moje mjesto pod suncem’, program socijalnog uključivanja i osnaživanja djece u riziku od siromaštva koji vodi udruga CeKaDe.

Udruga kontinuirano radi s preko 60 riječke djece u riziku od siromaštva i marginalizacije u dobi od 6 do 18 godina, kao i njihovim roditeljima. Djeci pružaju trajnu razvojnu podršku u stjecanju znanja i vještina te im se omogućava sudjelovanje u aktivnostima koje bi im inače bile nedostupne. Organiziraju se različite aktivnosti i događanja prema interesima, mogućnostima i željama djece, što je prilika za druženje u kojima se razvijaju odnosi povjerenja, razumijevanja i uvažavanja.

Štand su posjetile zamjenica riječkog gradonačelnika Sandra Krpan, pročelnica UO za odgoj i obrazovanje, kulturu, sport i mlade Grada Rijeke Iva Erceg i pročelnica UO za kulturu, sport i tehničku kulturu Primorsko-goranske županije Sonja Šišić te su se prigodnom kupnjom i one uključile u promociju festivala.

Više o utrkama i svemu ostalom doznajte ovdje.

Nastavi čitati

Civilno društvo

Počela kampanja ‘Halo, nama je stalo!’

Objavljeno

/

Na fotografiji je pet osoba koje sjede za dugim bijelim stolom, a lica su im zamagljena. Osobe su odjevene u formalnu i poluformalnu odjeću. Ispred njih na stolu su mikrofoni, što ukazuje na to da se održava konferencija za medije ili sličan događaj. U pozadini je plavi zid i roll-up banner na kojem su tekst i slike, ali nije jasno što točno prikazuje.
Foto: Udruga Oaza

Kampanja ‘Halo, nama je stalo!’ započela je prošli tjedan i trajat će do 3. travnja 2024., a namjera organizatora je prikupiti 25.000 eura kojima će osigurati nastavak rada telefonske linije u narednih 10 mjeseci

Poslušaj ovaj članak

Udruga za beskućnike i socijalno ugrožene osobe Oaza pokrenula je kampanju za prikupljanje donacija za rad besplatnog telefona SLON TELEFON 0800 9977 za stručnu podršku mentalnom zdravlju.

Kampanja ‘Halo, nama je stalo!’ započela prošli tjedan i trajat će do 3. travnja 2024., a namjera organizatora je prikupiti 25.000 eura kojima će osigurati nastavak rada telefonske linije u narednih 10 mjeseci.

– Pokrenuli smo ovu kampanju upravo na Međunarodni dan sreće jer želimo ukazati na važnost mentalnog zdravlja za sreću svakoga od nas. Pozivamo sve naše sugrađane i sugrađanke da podrže rad Slon telefona kako bi pomogli što većem broju ljudi da budu sretni i aktivni članovi naše zajednice – izjavio je predsjednik Udruge Oaza Dejan Travica.

Tea Čorak, psihologinja Udruge Oaza i koordinatorica volontera telefonske linije navela je da su izazovi za mentalno zdravlje radno aktivnog stanovništva, kao i djece i mladih, danas iznimno veliki. Prema posljednjim raspoloživim podacima, Hrvatska bilježi više stope smrtnosti od samoubojstava od prosjeka stopa za zemlje EU članice. U 2022. godini u Hrvatskoj je registrirano 30.522 hospitalizacija zbog mentalnih poremećaja.

– Istovremeno, dostupnost priuštive usluge savjetovanja za mnoge je ograničena. Zdravstvo se bori s listama čekanja za stacionarno liječenje poteškoća mentalnog zdravlja, nema dovoljno bolničkih kreveta, stručnih zaposlenih psihologa i psihijatara, a stručna podrška nije podjednako rasprostranjena u svim dijelovima Hrvatske – istaknula je Čorak. Dodala je da nigdje u svijetu mentalno zdravlje nema jednaki prioritet kao fizičko zdravlje, a dodatni problem uzrokuje i stigmatizacija mentalnog zdravlja – sram od traženja podrške i suočavanja s problemima depresije, anksioznosti ili nekim drugim mentalnim teškoćama.

Riječke udruge Oaza i Terra posljednje dvije godine pružaju besplatnu telefonsku podršku svima koji su u potrebi za razgovorom i pomoći u kriznim životnim situacijama. Ta telefonska linija zaživjela je kroz projekt Oslonac, uz podršku Grada Rijeke, koji je podržao i ovu kampanju, kojom se želi nastaviti i proširiti rad telefona – pod novim imenom Slon telefon.

Karla Mušković, pročelnica Upravnog odjela za zdravstvo, socijalnu zaštitu i unapređenje kvalitete života Grada Rijeke navodi kako je Grad Rijeka bio partner na projektu Oslonac i da podržava nastavak rada besplatne telefonske linije Slon telefon davanjem podrške kampanji ‘Halo, nama je stalo!’. Udrugu Oaza i Udrugu Terra Grad Rijeka od njihovih samih početaka podržava logistički i financijski i partner je u mnogim aktivnostima koje djelatnici ovih udruga provode vrijedno i predano.

Od početka rada ove telefonske linije do danas, 15 vrijednih superviziranih volontera primilo je više od 1000 poziva od strane 450 osoba iz cijele Hrvatske. Ostvari li Udruga Oaza zadani cilj, telefon za besplatnu podršku mentalnom zdravlju radit će četiri sata dnevno svakim radnim danom uz aktivnost čak 44 educirana i supervizirana volontera.

Ana Milardović, liječnica i volonterka na telefonskoj liniji od samog početka rada telefona istaknula je da je uobičajeno da udruge provode projekte vrijedne za naše društvo dok članovi društva nemaju često priliku aktivno participirati u projektima.

– Specifičnost ovog telefona je upravo prilika da članovi društva u ulozi volontera na neki način doprinose društvu. Važna je upravo ta dvosmjernost telefona gdje mi u jednom trenutku možemo biti volonteri s jedne strane linije, a možda u drugom periodu potrebiti s druge strane linije. Ta dvosmjernost procesa izdvaja ovaj projekt od drugih. Osobni input nema svoju granicu, možemo se osjećati privilegiranim i uz kvalitetne edukacije i uz poziciju poniznosti vratiti društvu nešto. Na taj je način krug zatvoren. Iskustvo volontiranja na telefonu je bilo prekrasno, vrlo ispunjujuće, u kontaktu s organizatorima dobili smo novu dimenziju i u tom mikrosvijetu svi pomalo narasli – kaže Milardović.

Kampanju su podržali Grad Rijeka, Primorsko goranska županija, Općina Matulji, Nastavni zavod za javno zdravstvo PGŽ, Hrvatski zavod za socijalni rad, Fakultet zdravstvenih studija, Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci, Udruga za kibernetiku psihoterapije i organizacije, Jadran-galenski laboratorij (JGL), mnogi stručnjaci iz područja mentalnog zdravlja te javne osobe.

Članovi Oaze istaknuli su da je od iznimne važnosti što veći angažman stručnjaka i javnih osoba u ovoj kampanji, kao i podrška novinara i medija. Travica je istaknuo kako krajnji cilj kampanje nije samo prikupljanje iznosa ključnog za održivost Slon telefona, već i snažno djelovanje na podizanju svijesti o brizi za mentalno zdravlje i smanjenje stigme. Pozvao je građane i poslovni sektor na financijsku podršku kampanji. Svaka donacija, bez obzira na veličinu, napravit će razliku, poručio je.

Donirati se može uplatom na žiro račun udruge, a svi detalji dostupni su na web stranici udruge.

Nastavi čitati

U trendu