Poveži se s nama

Kultura

Mozartova opera “Così fan tutte” premijerno izvedena u zagrebačkom HNK-u

Objavljeno

/

Opera Wolfganga Amadeusa Mozarta “Così fan tutte”, koprodukcijska predstava Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i SNG Opere in baleta Ljubljana, premijerno je izvedena u petak navečer u zagrebačkom HNK-u pod ravnanjem Valentina Egela i u režiji Alessija Pizzecha.

Opera “Così fan tutte” praizvedena je u Beču 1790., godinu dana prije skladateljeve smrti. Riječ je o trećoj Mozartovoj operi, nakon “Figarovog pira” i “Don Giovannija”, za koju je libreto napisao talijanski libretist Lorenzo da Ponte.

Radnja izvornika događa se u Napulju u 18. stoljeću, a u njezinu su središtu časnici Guglielmo i Ferrando te njihove zaručnice, sestre Fiordiligi i Dorabella. Dvojica mladića čvrsto su uvjerena u vjernost svojih zaručnica, no njihov stariji prijatelj Don Alfonsom, za kojega je ženska vjernost poput ptice Feniks “o kojoj svi pričaju, a zapravo je nitko nije vidio”, tvrdi suprotno te im predlaže okladu, što pokreće niz spletki u kojima sudjeluje i sobarica Despina. 

U premijernoj izvedbi u ulogama Guglielma i Ferranda nastupili su Davor Nekjak i Filip Filipović, u ulogama Fiordiligi i Dorabelle Darija Auguštan i Emilia Rukavina, kao Don Alfonso nastupio je Marco Bussi, a kao Despina Marija Kuhar Šoša.

Redatelj Alessio Pizzech, koji je operu smjestio u Napulj s kraja Drugoga svjetskog rata, u napomeni u kazališnoj knjižici napisao je kako “životi Ferranda i Fiordiligi te Guglielma i Dorabelle postaju simbolima onoga što nikada nije posve jasno u ljudskim odnosima, donoseći ambivalentnost prepunu raznih mogućnosti u ljubavi i zajedničkom životu, u kojoj je identitet u stalnoj promjeni, gdje su igra i osmijeh pokretači onoga najljepšeg u nama, i gdje leži mogućnost shvaćanja i prodiranja u našu ljudskost”.

Autor scenografije je Andrea Stanisci, kostimograf Alessio Rosati, oblikovatelj svjetla Valerio Tiberi, autor i izvođač oslikanog prospekta Napulja Gregor Smukovič, a libreto je prevela Marina Glavaš.

Alessio Pizzech rođen je 1972., pjevanje je učio kao dječak, a do osamnaeste godine radio je u cirkusu. Na scenu je postavio više od 150 dramskih i opernih predstava surađujući s najvećim talijanskim kazalištima. Prošle je godine režirao Verdijevu “Aidu” kojom je otvoren festival u Comu, Puccinijevu operu “Turandot” u kazalištu u Spoletu te Verdijevu “Traviatu” u Lecceu.

Dirigent Valentin Egel rođen je 1994. u njemačkoj glazbenoj obitelji, dok je studirao na Sveučilištu Franz Liszt u Wiemaru bio je šef dirigent niza studentskih orkestara. Surađivao je gotovo sa svim hrvatskim orkestrima te, uz ostalo, s Nürnberškom državnom filharmonijom i Bremenskom filharmonijom, a u dobi od 26 godina postao je šef dirigent Riječkoga simfonijskog orkestra i glazbeni ravnatelj Opere HNK Ivana pl. Zajca. 

Hina

In-Portal vlasništvo je svih onih kojima je bolji život svih osoba s invaliditetom, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primarna briga.

Kultura

Predstavljen projket ‘AJMO!’ koji dovodi koncerte u manje sredine

Objavljeno

/

Na slici je prikazana panel diskusija s četiri osobe koje sjede na pozornici. S lijeva na desno, tri muškarca i jedna žena. Prva tri muškarca imaju ozbiljan izraz lica, dok žena s desne strane govori u mikrofon. Ispred njih se nalazi stolić s nekoliko čaša vode, papirima, bilježnicom i uređajima za snimanje. U pozadini je veliki prozor s biljkama i zelenilom. Na lijevoj strani je banner s natpisom "WE MOVE MUSIC CROATIA", dok se isti natpis pojavljuje i na projekcijskom platnu s desne strane, uz dodatak riječi "AJMO!".
Foto: Hina/Denis Cerić

Ministarstvo kulture i medija te Ured za izvoz glazbe Hrvatske glazbene unije predstavili su u utorak na konferenciji za novinare pilot projekt ‘AJMO!’ kojemu je cilj podržati koncertne aktivnosti u manjim gradovima u Hrvatskoj

Projektom ‘AJMO!’ se želi podržati i razvijati koncertne aktivnosti u manjim sredinama, a namijenjen je organizatorima koncerata,  uključujući javne ustanove, udruge, trgovačka društva, samostalne umjetnike i obrte, koji bi trebali organizirati najmanje po četiri koncerta, s realističnim i kvalitetno složenim troškovnikom i planom promocije, odnosno četrdeset koncerata u pet mjeseci. 

Ured za izvoz glazbe u suradnji s Ministarstvom kulture i medija RH osigurao je deset puta po deset tisuća eura organizatorima koncerata, te im pomaže kako u programskom, tako i u infrastrukturnome smislu.

Korist od ovog projekta trebali bi imati izvođači, njihovi agenti, diskografi, mediji i publika, rečeno je.

Predsjednik Hrvatske glazbene unije Dražen Baljak istaknuo je da koncertnoga kontinuiteta u svim mjestima izvan Zagreba nema. 

– Osim manjka koncerata, oni koji se organiziraju održavaju se najvećim dijelom od početka lipnja do sredine srpnja, čak 80 posto, dakle postoje samo ljeti – kazao je Baljak.

Obuljen Koržinek: Suradnja s Hrvatskom glazbenom unijom izvrsna

Ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek slaže se da je problem centralizacije i sezonalnosti glazbenih događaja još uvijek neriješen.

Ocijenila je da je suradnja s Hrvatskom glazbenom unijom izvrsna, o čemu svjedoči i prošlogodišnja suradnja Ureda za izvoz glazbe – We Move Music Croatia koja je urodila showcase Festivalom SHIP u Šibeniku.

– Želimo dati veću vidljivost hrvatskoj glazbi, a podaci iz ZAMP-a upućuju na to da je upravo hrvatska glazba najslušanija – poručila je Obuljen Koržinek.

Poziv za sudjelovanje glazbenika u projektu je završen, a prijavilo se čak 308 glazbenika i glazbenih skupina, rekao je glavni tajnik Ureda za izvoz glazbe Frane Tomašić.

Izvođači će se razvrstati u četiri jakosne skupine, ovisno o popularnosti, a krajnji korisnici – organizatori koncerata – bi iz toga morali izabrati program, dodao je.

Iz svake jakosne skupine organizatori biraju po jednoga izvođača, od 17. lipnja do 15. srpnja. Komisija će rezultate predstaviti do 1. kolovoza. Koncerti čija organizacija bude bila sufinancirana putem projekta ‘AJMO!’ održat će se između 1. listopada 2024. i 1. ožujka 2025. godine.

Ovogodišnji Festival SHIP održat će se od 12. do 15. rujna.

Izvor: Hina

Nastavi čitati

In Metropola

BOOGALOO KLUB Rock gitarist Greg Howe i za jazz sladokusce

Objavljeno

/

Foto: Muzika.hr

Njegov debitantski album ‘Greg Howe’ rangiran je od Guitar World Magazina kao deseti najbolji shred album svih vremena, a ‘Wheelhouse’ iz 2017. smješten je na šesto mjesto u top 20 najboljih gitarističkih albuma desetljeća

Američki jazz rock fusion gitarist i skladatelj Greg Howe prvi će puta nastupiti u Zagrebu 27. listopada u Boogaloo klubu, objavio je organizator koncerta.

Howe, koji je poznat kao tehnički inovator zbog svoje upotrebe tapkanja, neobičnih taktova i signature legatto metode hammer–ons from nowhere u Zagreb dolazi u pratnji basista Mohini Deya (Steve Vai, Marco Minnemann, Zakir Hussain) te Marca Cirigliana (Nelly) na bubnjevima.

U svojih trideset godina karijere, Howe je producirao, napisao i aranžirao deset solo instrumentalnih studijskih albuma, kao i dva kolaboracijska albuma s Richiejem Kotzenom iz Winery Dogsa.

Surađivao je s umjetnicima kao što su Dennis Chambers, Victor Wooten, Richie Kotzen, Jason Becker, Billy Sheehan i kao session glazbenik s Michaelom Jacksonom, Justinom Timberlakeom, Christinom Aguilerom, Rihannom, Enriqueom Iglesiasom i mnogim drugima.

Njegov debitantski album ‘Greg Howe’ rangiran je od Guitar World Magazina kao deseti najbolji shred album svih vremena, a ‘Wheelhouse’ iz 2017. smješten je na šesto mjesto u top 20 najboljih gitarističkih albuma desetljeća.

Nastavi čitati

In Metropola

CENTAR ZA KULTURU MAKSIMIR Provokativna crna komedija ‘Zemlja vukova’

Objavljeno

/

Foto: CKIM

‘Zemlja vukova’ nemilice udara po predrasudama i stereotipima, tradicijama i društvenim pravilima te svim zatucanostima koje iz njih proizlaze, a prestrojavanje u traku moraliziranja izbjegava vodeći se sarkazmom, napisao je Mladen Radić

CKIM – Centar za kulturu i informacije Maksimir poziva zainteresiranu javnost na četvrtu monodramu u Ciklusu Monodrama – Zemlja vukova, 21. lipnja u 20 sati.

Godinu 2024. u CKIM će obilježiti, između ostalog, i početak stvaranja nove kazališne zagrebačke scene, scene Monodrame. Ciklus Monodrama ove godine završavaju ‘Zemljom vukova’.

Tonka Mršić ponovno će biti s nama i povesti nas u svijet ove provokativne crne komedije.

Zemlja vukova je šezdesetominutna monodrama koja žanrovski spada pod crnu komediju s elementima apsurda, a prožeta je autobiografskim elementima.

Predstava se bavi društvenim pravilima, prvenstveno Like ili bilo koje druge male zajednice, koja utječu na sudbine triju Ličanki u različitim stadijima života. Kroz tri različita karaktera, autorice progovaraju o našem patrijarhalnom društvu, tradicionalizmu, položaju žene u braku, mogućnosti izbora, posljedicama rata i nemogućnosti izlaska pojedinca iz okova rečenice ‘A šta će ljudi reći?’

‘Zemlja vukova’ nemilice udara po predrasudama i stereotipima, tradicijama i društvenim pravilima te svim zatucanostima koje iz njih proizlaze, a prestrojavanje u traku moraliziranja izbjegava vodeći se sarkazmom, napisao je Mladen Radić za Glas Istre.

Nastavi čitati

U trendu