Poveži se s nama

Kultura

ANABEL ZANZE Izložba radova koji komuniciraju sa slijepim i slabovidnim osobama

Objavljeno

/

Foto: Tiflološki muzej

Zanze je prigrlila grafički znak Brailleovih slova i uobličila ih u umjetničku formu

Poslušaj ovaj članak

Tiflološki muzej, u okviru ciklusa Taktilne galerije, 21. svibnja predstavlja radove renomirane akademske slikarice-grafičarke Anabel Zanze, naziva slojevita značenja: NE-PRE-PRE-KE.

Anabel Zanze, Dubrovkinja sa zagrebačkom adresom, karakterističnog likovnog izričaja, usvaja tipografiju u svojim radovima te je povezuje s avangardnim umjetničkim nastojanjima na bazi letrizma i konceptualne umjetnosti.

Izložba u Tiflološkom muzeju će prezentirati 15 radova koji komuniciraju sa slijepim i slabovidnim osobama, nastojeći dokinuti granice svjetova, tako da prepreke postanu NE-PRE-PRE-KE.

U tu svrhu Zanze je prigrlila grafički znak Brailleovih slova i uobličila ih u umjetničku formu. Autorica je posebno za ovu izložbu napisala bilješke koje će biti dostupne putem QR kodova u katalogu izložbe.

Sedam izloženih slika prilagođeno je za slijepe i slabovidne osobe taktilnim grafikama, umanjenim prikazima originala koje prate verbalni opisi izrađeni prema smjernicama dobre prakse koji se koriste za opise umjetničkih djela. I, konačno, putem QR kodova, apliciranih uz svako izloženo djelo, slijepim je osobama omogućeno da, njihovim skeniranjem, poslušaju opis i priču o svakom pojedinom djelu koju izgovara sama autorica.

Autor izložbe i likovnog postava je Igor Maroević, viši kustos Tiflološkog muzeja, a tekstove u katalogu potpisuju Igor Maroević i Nada Beroš.

Nada Beroš, koja je uz Igora Maroevića odabirala radove za ovu izložbu, u tekstu za katalog izložbe detaljno i precizno opisuje rad Anabel Zanze, njenu motiviranost i želju da granice svoga izražavanja protegne i na slijepu i slabovidnu publiku, publiku kojoj je ova izložba prilagođena i namijenjena.

– Teško da bi se među suvremenim hrvatskim umjetnicima moglo pronaći primjereniji opus, koji bi se i bez ikakvih prilagodbi mogao predstaviti na umjetničkoj izložbi u Tiflološkom muzeju, od ovog Anabel Zanze.

Tijekom trideset godina stvaranja i predstavljanja na mnogim muzejskim i galerijskim adresama, stručnjaci su je prepoznali i kao jednu od najosebujnijih slikarica koja danas djeluje na ovim prostorima.

Njoj, dakle, ne nedostaje vidljivosti u umjetničkom svijetu, no takva kakva jest, otvorena, empatična i okrenuta novim susretima i spoznajama, poželjela je svojim slikama priuštiti drukčiju vidljivost, pružiti ih onima koje zapravo krasi posebna vidljivost – vidljivost dodirom.

No, bijeli štap koji ona sada pruža osobama s oštećenjem vida posve je novoga kova, naizgled neprimjetan i slab, a zapravo snažan poput svjetla – napisala je Nada Beroš u katalogu izložbe.

Izložba je ostvarena sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i donacijom Orbico grupe.

Kultura

LJETO U ŠIBENIKU Koncert britanskih alter rock ikona Editorsa

Objavljeno

/

Foto: Glazba.hr

Bend, predvođen Tomom Smithom, ima milijune prodanih ploča diljem svijeta, platinaste naklade albuma i redovito rasprodane turneje

Britanska alter-rock grupa Editors, čest gost u zagrebačkim koncertnim prostorima, nastupa na šibenskoj tvrđavi sv. Mihovila 26. kolovoza što će im biti premijerni nastup u Dalmaciji, objavio je organizator koncerta agencija LAA.

Bend je do sada više puta rasprodao klupske i festivalske nastupe, od Tvornice kulture do male dvorane Doma sportova, a nastupili su i kao headliner Pozitivnog koncerta u velikoj dvorani Doma sportova.

– I ovog puta pokazuju da su grupa koja se tijekom dva desetljeća impresivne karijere jako posvetila fanovima iz Hrvatske, a bend je osigurao kultni status kod domaće publike – u priopćenju navodi agencija LAA.

Uz pjesme ‘Munich’, ‘Smokers Outside The Hospital Doors’, tu su i hvaljeni klasici ‘Violence’, Papillon’, ‘Ocean Of Night’, ‘Formaldehyde’, kao i ‘The Weight of the World’, ‘Sugar’, ‘Hallelujah (So Low)’, ‘A Ton Of Love’, ‘An End Has A Start’, te ‘Black Gold’ ili ‘The Racing Rats’.

Editors su nastali 2002. u engleskom Staffordu i samo nakon tri godine lansirani su među nove otočke rock zvijezde. Debitantski ‘The Black Room’ iz 2005. osigurao im je nominaciju za prestižnu nagradu ‘Mercury’ te nastupe na velikim festivalima poput Lollapalooza i Coachella.

Album ‘An End Has A Start’ završio je na prvom mjestu britanske top liste albuma uz prve nastupe na Glastonburyju.

Treći album, ‘In This Light And On This Evening’ (2009.) na kojem se nalazi megahit ‘Papillon’, naslijedio je album ‘The Weight Of Your Love’ (2013.) te jednako uspješan ‘In Dream’ iz 2015. te šestim albumom ‘Violence’.

Sve je zaokruženo kompilacijom ‘Black Gold’ koja sadrži najveće hitove. Na studijskom izdanju najnovijeg albuma ’EBM’, surađuju s producentom Blanck Mass.

Bend, predvođen Tomom Smithom, ima milijune prodanih ploča diljem svijeta, platinaste naklade albuma i redovito rasprodane turneje.

Nastavi čitati

In Metropola

TVORNICA KULTURE Američki bend Palaye Royale donosi rock cirkus

Objavljeno

/

Foto: Glazba.hr

Premijeran nastup u Hrvatskoj kao predgrupa imat će i slovenska glazbena zvijezda u usponu July Jones. Svojim oštrim electro-pop hitovima i stihovima koji bez zadrške istražuju odnose, queer identitet i mentalno zdravlje, July donosi energiju i autentičnost na pozornicu

Američki rock trio Palaye Royale poput pravog rock & roll cirkusa neumorno putuje svijetom, a 3. lipnja nastupit će u zagrebačkoj Tvornici kulture, objavio je organizator koncerta Charm Music Croatia.

Zarazna mješavina art rocka, glam punka i britpopa koju stvaraju braća Remington Leith (vokal), Sebastian Danzig (gitara) i Emerson Barrett (bubnjevi) prvi put stiže u Hrvatsku, i to samo par tjedana nakon što je njihova pjesma ‘Lonely’ dosegla 100 milijuna streamova na Spotifyju.

Unatoč klasičnom glazbenom odgoju, Palaye Royale su oduvijek nosili sirovu bit rock’n’rolla u krvi. Crpe isto toliko inspiracije iz kinematografije i filozofije koliko i od svojih glazbenih idola, posebno onih iz 1960-ih i 1970-ih, ali i modernijih bendova poput My Chemical Romance, The Strokes, Arctic Monkeys. 

Zvuči šareno kao što članovi benda i izgledaju, a u energičnim i vizualno nabijenim nastupima jednako se dobro osjećaju na pozornici manjih klubova i velikih festivala. 

Premijeran nastup u Hrvatskoj kao predgrupa imat će i slovenska glazbena zvijezda u usponu July Jones. Svojim oštrim electro-pop hitovima i stihovima koji bez zadrške istražuju odnose, queer identitet i mentalno zdravlje, July donosi energiju i autentičnost na pozornicu. 

Nastavi čitati

in MREŽA

NE-PRE-PRE-KE Anabel Zanze i umjetnost komunikacije sa slijepim osobama

Objavljeno

/

Foto: In Portal

Prigrlivši brajicu, umjetnica stavlja slijepe i videće u isti položaj, u kojem svaki od njih mora premostiti prepreke da bi razumjeli jedni druge

Poslušaj ovaj članak

Tiflološki muzej u Zagrebu, u okviru ciklusa Taktilne galerije, u utorak je svečano predstavio radove renomirane akademske slikarice – grafičarke Anabel Zanze, naziva slojevita značenja: NE-PRE-PRE-KE.

Anabel Zanze karakteristična je i po tome što usvaja tipografiju u svojim radovima te je povezuje s avangardnim umjetničkim nastojanjima na bazi letrizma i konceptualne umjetnosti.

– Večeras otvaramo izložbu NE-PRE-PRE-KE, kojom predstavljamo jedinstvenu umjetnicu izrazite individualnosti, Dubrovkinju sa zagrebačkom adresom, akademsku slikaricu i grafičarku Anabel Zanze, umjetnicu prepoznatljivu po minimalizmu. Ovog se puta predstavlja radovima iz serije likovnih crteža, kolaža, kojima je pokazala otvorenost prema ranjenim skupinama zajednice, osobama oštećena vida. Prigrlivši brajicu, umjetnica stavlja slijepe i videće u isti položaj, u kojem svaki od njih mora premostiti prepreke da bi razumjeli jedni druge. Ovaj naš zajednički rad mnogo je doprinio približavanju umjetnosti i kulture osobama oštećena vida. Ono što smo još željeli postići je pojasniti i približiti suvremenu umjetnost domaćem čovjeku, tako da mu pojednostavimo i omogućimo njeno razumijevanje – predstavljena je umjetnica na otvorenju izložbe.

Izložba u Tiflološkom muzeju prezentira 15 radova koji komuniciraju sa slijepim i slabovidnim osobama, nastojeći dokinuti granice svjetova, tako da prepreke postanu NE-PRE-PRE-KE.

U tu svrhu Zanze je prigrlila grafički znak Brailleovih slova i uobličila ih u umjetničku formu. Autorica je posebno za ovu izložbu napisala bilješke koje su dostupne putem QR kodova u katalogu izložbe.

Autor izložbe i likovnog postava je Igor Maroević, viši kustos Tiflološkog muzeja, a tekstove u katalogu potpisuju Igor Maroević i Nada Beroš. Hrvatski savez slijepih i Hrvatska knjižnica za slijepe sudjelovali su u tehničkoj izvedbi.

– Htio bih se zahvaliti umjetnici Anabel Zanze što je prihvatila neke moje ideje i što je na moje tvrdoglavo inzistiranje pristala izaći iz svoje zone komfora i što je pristala da je se snima dok radi, dok stvara… Izložba koja je pred nama pokazuje njezin raspon rada, od nekih uvjetno rečeno početaka, nizanja slova do ove 2024. godine, kada je napravila posljednji rad, a koji je nastao baš za ovu izložbu – rekao je Maroević.

Sedam izloženih slika prilagođeno je slijepim i slabovidnim osobama taktilnim grafikama, umanjenim prikazima originala koje prate verbalni opisi izrađeni prema smjernicama dobre prakse koji se koriste za opise umjetničkih djela. I, konačno, putem QR kodova, apliciranih uz svako izloženo djelo, slijepim je osobama omogućeno da, njihovim skeniranjem, poslušaju opis i priču o svakom pojedinom djelu koju izgovara sama autorica.

– Ovom izložbom želio sam staviti videće i slijepe osobe u cipele onih drugih, u pokušaju i želji da shvate što su to ‘neprepreke’ i kako se treba ponašati da bi u životu imali neprepreke… Prepreke treba smanjivati, rušiti i dokidati. Najveće prepreke su često u našim glavama. Te prepreke su najčešće strah od nepoznatog. Ponekad prepreke treba prvo postaviti, istaknuti ih, osvijestiti, da bismo ih mogli srušiti. Mi smo ovdje namjerno i svjesno u isti položaj stavili videće i slijepe osobe. Želimo da se jednima i drugima iznad glave pojavi upitnik, što znači položaj u cipelama onih drugih i to je po mojem mišljenju jedini način da se utre put društvu bez prepreka – istaknuo je Maroević.

Nada Beroš, koja je uz Igora Maroevića odabirala radove za ovu izložbu, u tekstu za katalog izložbe detaljno i precizno opisuje rad Anabel Zanze, njenu motiviranost i želju da granice svoga izražavanja protegne i na slijepu i slabovidnu publiku, publiku kojoj je ova izložba prilagođena i namijenjena.

– Ja sam otkrićem brajice za sebe promijenila tek moj svijet. Izložbu smo radili s ciljem da ga malo promijenimo i za druge, onoliko koliko se može. Želimo neprepreke na nekim nepremošćenim teritorijima. Želimo dodir i razumijevanje, a ne izolaciju. Brajica mi je omogućila da se otvorim za ljude kojima je mjera čitanja, u ovom slučaju slike, u jagodici prsta – rekla je Anabel Zanze.

Zahvalila se svima koji su omogućili ovu prezentaciju: Nadi Beroš, vrhunskoj interpretatorici suvremene umjetnosti, stručnome timu Tiflološkoga muzeja – višem kustosu Igoru Maroeviću i ravnateljici Nini Sivec, kao i svima koji su sudjelovali u organizaciji.

Izložba je ostvarena sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i donacijom Orbico grupe.

Nastavi čitati

U trendu